Izobraževalni program: VRTNAR (šs)
Sprejeto na 25.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
KRAJINSKO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
60 |
10 |
70 |
3. |
58 |
10 |
68 |
skupaj |
138 |
20 |
138 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZELENE POVRŠINE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Spozna različna delovna mesta. Razvija skrb za ohranjanje lastnega zdravja. |
Prikaz: diapozitivi. Prikaz: fotoanaliza javnih in mestnih zelenih površin. |
STILI OBLIKOVANJA IN NAČRTOVANJE ZELENIH POVRŠIN SKOZI ZGODOVINO |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razmišljanja o vzrokih in pogojih. Razvija ustvarjalnost. |
Prikaz: |
ZEMLJEMERSTVO |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in racionalnost pri delu. Razvija strokovno geodetsko komunikacijo. Razvija občutek pomembnosti delovnih nalog za celoto. Se zaveda potrebe po sodelovanju z geodetom. Se zaveda pomena zemljemerstva v okviru načrtovanja vrtnih in parkovnih ureditev. |
Vaja: risanje različnih načinov označevanja in merjenja. Ogled: obisk katastra in ogled zemljiške knjige. |
NAČRTI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija natančnost pri delu. Razvija splošno iznajdljivost. Razvija občutek za oblikovno urejenost. |
Vaja: prenašanje meril – uporaba linearnega merila. |
ZEMELJSKA DELA |
|
|
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Razvija zavest o odgovornosti za svoje delo. Pridobi občutek za oblikovanje terena. |
Vaja: prikazi skic in risanje gradnje nasipov in odkopov. Demonstracija: ogled priprave zemljišča za saditve in setve. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
GRAJENI ELEMENTI |
Dijak | Dijak
|
|
poti, terase in počivališča, skalnjaki, stopnice, vodni objekti, pergole in špalirji |
|||
|
|
Razvija občutek odgovornosti. Razvija čut za estetiko. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija iniciativnost ter inovativnost.
|
Vaja: skupinsko razmeščanje rastlin-fotoanaliza. |
|
|
Se zaveda svojega dela in pomoč gradbenika ter medsebojne povezanosti in potrebe po sodelovanju. Se zaveda odgovornosti. Se nauči opazovati in razvija svoje čutilo.
|
Vaja: načini sajenja posod za terase. |
|
|
Razvija natančnost. Razvija estetski čut. Razvija inovativnost. Razvija varčnost.
|
Vaja izbor rastlin za:
|
|
|
Prizadeva si za lasten napredek v znanju. Razvija skrbnost. Se zaveda potrebe po sodelovanju z drugimi panogami.
|
Prikaz: fotoanaliza stopnišč. |
|
|
Razvija natančnost. Razvija zavest o odgovornosti za svoje delo. Krepi ekološko zavest. Se zave skrbnosti pri ravnanju z vodnimi rastlinami.
|
Prikaz: fotoanaliza vodnih vrtov. Ogled: vodni vrtovi na terenu. |
|
|
Razvija inovativnost in sposobnost povezovanja z drugimi gradbenimi deli. |
Prikaz: diapozitivi. Prikaz: fotoanaliza rastlin na ogrodjih. |
RASTLINSKI ELEMENTI |
|
|
|
žive meje, drevoredi, prekrivne rastline, grmovnice, drevje, enoletnice in dvoletnice, trajnice, čebulnice in gomoljnice, trate |
|||
|
|
Razvija občutek za racionalno razpolaganje s prostorom. Se zaveda poklicne odgovornosti. |
Vaja:
|
|
|
Razvije občutek za prostor in za oceno velikosti rastlin. Razvija ekološko zavest. Razvija delovno odgovornost in pravilen odnos do rastlin. |
Vaja: izbor rastlin za večje in manjše drevorede. |
|
|
Razvija varčnost. Se navaja na delo v praksi. Razvija poklicno odgovornost. Razvije smisel za oblikovanje. |
Vaja:
|
|
|
Združuje prej pridobljena znanja o grmovnicah in jih poveže v celoto. Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. Razvija praktično razmišljanje. |
Vaja:
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. Združuje prej pridobljena znanja o drevju in jih poveže v celoto. Se zaveda pomena drevja v človekovem bivalnem prostoru. |
Vaja:
|
|
|
Razvija občutek za tehniko. Vzpostavi primeren odnos do manj trpežnih rastlin. Zave se pomena estetsko oblikovane gredice. |
Vaja:
|
|
|
Razvija zavest o smislu svojega dela. Razvija občutek za natančnost in osebno odgovornost za opravljeno delo. |
Vaja:
|
|
|
Se zaveda pomena natančnosti, strokovnosti, skrbnosti in zanesljivosti pri delu. Razvija sposobnost ocenjevanja in opazovanja strokovnih ukrepov. |
Ogled: setev in oskrba trat v praksi. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Stili oblikovanja |
Umetnost Aranžerstvo |
|
Zemljemerstvo, načrti |
Matematika Praktični pouk |
|
Zemeljska dela |
Splošno vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
Grajene prvine |
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
Zelene prvine |
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Poslovno komuniciranje Krajinsko vrtnarstvo Gospodarsko poslovanje Praktični pouk |
|