SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VRTNAR (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 25.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

POSLOVNO KOMUNICIRANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

35

35

70

3.

   

 

skupaj

35

35

70

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijak:

  • spozna osebnost človeka za samorazumevanje, presojanje drugih in ustrezno komuniciranje,

  • spozna zakonitosti dela, njegovo prilagajanje in primerno varovanje pri delu,

  • razume socialno klimo in dejavnike, ki vplivajo nanjo,

  • se seznani z elementi in načini uspešne poslovne komunikacije,

  • utrdi pozitivne navade in razvije ustrezne vedenjske vzorce, ki so pomembni za uspešno poslovno komunikacijo v različnih poslovnih situacijah,

  • razvije nekatere spretnosti v besedni in nebesedni komunikaciji za učinkovito vlogo v dialogu, delo v skupini, uspešno nastopanje, reševanje neprijetnih situacij,

  • spozna pomen uspešnosti pri delu in način reagiranja na neuspeh,

  • se nauči komunikacije s strankami,

  • razume in uporabi načela ekonomske propagande in reklame.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINA

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    ČLOVEK KOT OSEBNOST

    Dijak

    Dijak

     

  • spozna človeka kot skupnost najrazličnejših osebnostnih lastnosti

  • spozna in zna prepoznati bistvene značilnosti človekove osebnosti (celovitost, edinost, doslednost)

  • spozna dejavnike, ki vplivajo na razvoj osebnosti (dednost, okolje, lastna aktivnost)

  • opazuje in razlikuje človekova hotenja (potrebe, interese, motive, stališča, predsodke)

  • opazuje, prepoznava in ponazori strukturo človekove osebnosti (temperament, karakter, sposobnosti)

  • opazuje človekov storilnostni potencial

  • Razvija sposobnost opazovanja in prepoznavanja lastne osebnosti ter osebnosti drugih.

    Praktične vaje - igranje vlog: prepoznavanje človeka kot osebnosti.

    Ogled situacije.

    Demonstracija različnih oblik vedenja pri poslovnem komuniciranju.

    POSLOVNA KOMUNIKACIJA

     

     

     

  • pozna osnovne elemente poslovne komunikacije

  • prepozna in razvija osnove komuniciranja

  •  razume teoretične modele komuniciranja

  • spozna elemente komunikacijskega procesa

  • razume pomen ustrezne komunikacije za poslovno uspešnost

  • opazuje in uri prednosti in pomanjkljivosti posameznih osebnostnih naravnanosti in prepozna vpliv osebnostnih lastnosti na uspešno poslovno komuniciranje

  • Razvija sposobnost boljše komunikacije.

    Razvija sposobnost opazovanja poslovne uspešnosti.

    Praktične vaje v urjenju komunikacije.

    Demonstracija različnih vlog (prodajalec, kupec) v različno opremljenih poslovnih prostorih.

    NAČINI KOMUNICIRANJA

     

     

     

  • pozna in zna uporabiti najrazličnejše oblike komuniciranja

  • opazuje, uri in razvija besedno komuniciranje (ustno, pisno, telefonično)

  • opazuje, uri in razvija nebesedno komuniciranje (izražanje osebnega stila, čustev, stališč, vrste nebesednih znakov)

  • razvija občutek za doživljanje, spremljanje in odzivanje na besedno komunikacijo

  • se nauči dopolnjevati in nadomeščati besedno komunikacijo z nebesedno

  • prepozna in zna uporabljati dogovorjene socialne znake, razlikuje družbeno sprejemljive in nesprejemljive

  • Razvija sposobnost nebesedne in besedne komunikacije.

    Krepi občutek za nebesedno komuniciranje.

    Igranje vlog - opazovanje besedne in nebesedne komunikacije ob prikazu različnih vlog.

    Ogled dejanske situacije na terenu.

    KOMUNICIRANJE V POSLOVNIH SITUACIJAH

     

     

     

  • zna oblikovati in predstaviti preprost poslovni primer

  • nauči se vodenja dialoga in sodelovanja v dialogu

  • spozna in uri poslovni, prodajni razgovor

  • je sposoben sodelovanja v različnih skupinah

  • uri obvladovanje neprijetnih situacij

  • se nauči reševati reklamacije

  • Razvija občutek za sposobnost prilagajanja komunikacije različnim poslovnim ciljem.

    Razvija in krepi najrazličnejše spretnosti v poslovnih situacijah.

    Vaje – poslovni razgovor, prodajni razgovor, reševanje reklamacij.

    Seminarske naloge (na osnovi velikega števila aktualne literature naredi dijak vaje in seminarsko nalogo, ki jo predstavi sošolcem).

    Ogled njihovih predstavitev-demonstracija z videom.

    DELO IN NJEGOVE ZAKONITOSTI

     

     

     

  • pozna pojem dela

  • spozna in razume značilne elemente uspešnega dela

  • razume zakonitosti dela

  • seznani se in razume značilnosti, ki določajo uspeh pri delu (sposobnosti, znanja, motivacija)

  • prepoznava osnovne pojme o delu

  • opazuje zakonitosti dela (krivulja dela, utrujenost, monotonija)

  • spozna pomen racionalizacije dela z vidika človekovih zmogljivosti (orodja, stroji, delovne naprave)

  • razume pomen organizacije klimatskih in fizikalnih razmer delovnega okolja (osvetlitev, temperatura, vlaga, sevanje, …)

  • Razvija pomembnost sodelovanja pri delu, natančnost, doslednost pri dajanju navodil za delo.

    Igranje vloge: pomen uspešnosti delavca pri delu, konfliktna situacija.

    Ogled situacije na terenu.

    Demonstracija.

    EKONOMSKA REKLAMA IN PROPAGANDA

     

     

     

  • pozna pojem in vrste propagande

  • zna uporabljati reklamo

  • zna reklamirati svoje proizvode

  • razloži pojema bela in črna propagande

  • je sposoben razumeti pomen analize tržišča

  • razvija poslovno politiko

  • razloži pomen reklame

  • se nauči oblikovati reklamo za poslovno dejavnost

  • seznanja se z novostmi in se tako dodatno izobražuje in usposablja

  • Razvije potrebo po spremljanju ekonomske propagande in reklame.

    Razvije sposobnost opazovanja.

    Vaje: priprava reklame in ekonomske propagande s svojega področja.

    Ogled najrazličnejših reklam.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno

    Predmet se povezuje z znanjem strokovnih predmetov, z izkušnjami, pridobljenimi pri izvajanju praktičnega pouka ter s predmetom gospodarsko poslovanje.

    Konkretno

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • osebnostne lastnosti

  • besedno in nebesedno komuniciranje

  • poslovno komuniciranje

  • delo kot vrednota in njegove zakonitosti

  • elementi, ki pripomorejo k uspehu

  • Praktični pouk

    Gospodarsko poslovanje

    Cvetlične vezave

  • prepoznavanje osebnostnih lastnosti, storilnostnega potenciala

  • kako biti uspešen in zadovoljen

  • uporaba tehnike vodenja pogovora, poslušanje sogovornika, sodelovanje v skupini, obvladovanje najrazličnejših neprijetnih situacij

  • uporaba ekonomske propagande in reklame