Izobraževalni program: VRTNAR (šs)
Sprejeto na 25.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
SPLOŠNO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
147 |
63 |
210 |
2. |
73 |
32 |
105 |
3. |
47 |
21 |
68 |
skupaj |
267 |
116 |
383 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik (kemija - 30 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SNOVI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost razlikovanja med različnimi snovmi. |
Demonstracija: prikaz čistih snovi in zmesi. |
KEMIJSKA REAKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje. |
Vaja: urejanje osnovnih kemijskih enačb. |
RAZTOPINE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. |
Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin. |
ELEKTROLITI |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. |
|
ORGANSKE SPOJINE |
|
|
|
|
|
Rastline obravnava kot živa bitja s svojimi potrebami. |
Samostojno delo: predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin. |
ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja in razlikovanja v kemijski sestavi živih bitij. |
Vaja: dijak imenuje organske spojine, ki jih največkrat zaužije s hrano. |
1. letnik (rastlinska proizvodnja - 93 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PODNEBNI DEJAVNIKI RASTI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki ga obdaja. Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. |
Vaja: ogled najbližje vremenske hišice in spremljanje vremena oziroma vremenskih kart. |
TLA |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do tal oziroma Do pravilne izrabe tal.. |
Vaja: |
GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Pazljivo izbira gnojila, ki so okolju prijazna in učinkovita. Išče povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja. |
Ogled vrtnarskih centrov, ki prodajajo različne vrste gnojil Vaja: |
SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje in razlikovanje. |
Vaja: ogled substratov v vrtnarskih centrih. |
OBDELOVANJE TAL |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Ogled obdelave in oskrbe vrtnin na bližnji vrtnariji. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja. |
Vaja: izdelava primera dvopolnega kolobarja. |
SEME |
|
|
|
|
|
Razvija si občutek za natančnost. Razvija pravilen odnos do semena domačih sort. |
Vaja: določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena. Ogled deklaracijskih listov in semenskih vrečk. Uporaba interneta. |
NEPOSREDNA SETEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Ogled različnih načinov setve. Vaja: izračunavanje potrebne količine semena za setev |
PRIDELOVANJE SADIK |
|
|
|
|
|
Krepi čut opazovanje. |
Vaja: ogled različnih lončkov za pridelovanje sadik. |
PLEVELI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Vaja: prepoznavanje najpogostejših plevelov. |
1. letnik (botanika - 87 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
RASTLINSKA CELICA |
Dijak |
Dijak |
|
|||
|
|
Spozna rastline kot živa bitja in tako ravna z njimi. |
||||
RASTLINSKA TKIVA |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Spozna pomen rastlin za druga živa bitja. |
Delo v skupini: ugotavljanje, katera tkiva se nahajajo v posameznih rastlinskih organih. |
|||
RASTLINSKI ORGANI |
|
|
|
|||
|
|
Razvija čut za opazovanje rastlin in njihovo lepoto. Krepi pravilen odnos do rastlin. Ugotovi uporabo posameznih rastlinskih organov v prehrani in v okrasne namene. |
Vaje: oblike rastlinskih organov. Samostojno delo: na posameznih rastlinah razlikuje rastlinske organe in določi njihovo obliko. |
|||
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. |
Prikaz posameznih načinov razmnoževanja. Vaje: navajanje načinov razmnoževanja, ki so primerni za posamezne rastline. |
|||
SISTEMATIKA RASTLIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Spozna pomen posameznih rastlin. |
Ogled posameznih rastlin v gozdu, šolskem parku. Izdelava programa: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine. Samostojno delo: razpoznavanje in razvrščanje rastlin. Uporaba interneta. |
|||
EKOLOGIJA |
|
|
|
|||
|
|
Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. Ugotovi, kaj lahko sam prispeva za varstvo okolja. |
Referati: opiše posamezne vrste ekosistemov okrog svojega doma. |
2. letnik (varstvo rastlin in okolja – 105 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
GOSPODARSKI POMEN VARSTVA RASTLIN |
Dijak |
Dijak |
|
|||
|
|
Razume varstvo rastlin kot reševanje problema lakote v svetu. |
Razprava |
|||
POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH |
|
|
|
|||
|
|
Kritično ocenjuje človekove posege v tla in v atmosfero. Razvija sposobnost opazovanja narave. |
Vaja:
|
|||
NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|||
|
|
Razvija odnos do okolju prijaznih načinov varstva rastlin. |
||||
PRIPRAVKI |
|
|
|
|||
|
|
Krepi čut za natančnost. Razvija čut za odgovornost do dela. se zaveda posledic svojega dela. Razvije sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvije odnos do varnosti pri delu. Razvije občutek pomembnosti naloge za celoto. |
Demonstracija: ogled embalaže pripravkov in prepoznavanje oznak. Ogled oblik pripravkov. Vaja: izračun koncentracije in dozacije. |
|||
PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|||
|
|
Se nauči opazovati naravo in primerjati. Se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje in ugotavlja gospodarski prag škode. Razume škropljenje kot reševanje problema lakote. Razvije čut za natančnost. |
Demonstracija: ogled značilnih bolezenskih znamenj. Ogled embalaže pripravkov in reklamnega materiala. |
|||
PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja pojavov v naravi. Izbira tiste kemične pripravke, ki so okolju prijaznejši. Se zaveda pomena škropljenja kot prispevka za zmanjševanje lakote. Razvija čut za natančno in varno delo s škropivi. |
Demonstracija: ogled značilnih škodljivcev in poškodb, ki jih povzročajo. Ogled embalaže pripravkov in reklamnega materiala. Uporaba interneta. |
|||
OSTALE SKUPINE PRIPRAVKOV |
|
|
|
|||
|
|
Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Krepi pravilen odnos do varstva rastlin. |
Ogled embalaže pripravkov in reklamnega materiala. Ogled feromonske vabe. |
|||
RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|||
|
|
Se zaveda pomena natančnosti pri delu. Se zaveda pomena pravočasnosti. |
Ogled razkuževanja zemlje v šolskem plastenjaku. |
|||
POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|||
|
|
Se zaveda posledic kemičnega varstva rastlin. |
Izdelava seminarskih nalog. |
3. letnik (zelenjadarstvo - 70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZNAČILNOSTI ZELENJADARSTVA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija odnos do poklica. |
Pogovor |
GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN |
|
|
|
|
|
Razvija komunikativnost. |
Vaja: ponudba vrtnin na tržnici. |
IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN |
|
|
|
|
|
Razvija komunikativnost, odločnost, strpnost, sposobnost reševanja konfliktov. Se osebnostno razvija. |
Skupinsko delo. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost in pravilen odnos do okolja. Se nauči ekonomičnosti pri pravilni zasnovi kolobarja. |
|
NABAVA SEMENSKEGA BLAGA |
|
|
|
|
|
Razvija samostojnost, odločnost, samozavest, razgledanost. |
Individualno in skupinsko delo. Raziskava ponudbe embalaže semena v semenarnah in ogled deklaracij. Vaja: izračun količine semena za setev. |
PRIDELOVANJE SADIK ZELENJADNIC |
|
|
|
|
|
Razvija ekonomičnost. |
Vaja: ogled setvenih plošč, sejancev in sadik s koreninsko grudo in brez nje. |
PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN PO SKUPINAH |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Se osebnostno razvija. Krepi poklicno socializacijo. Razvija odgovornost do dela. Razvija pravilen odnos do okolja in rastlin kot živih bitij. Razvija ekonomičnost. Razvija komunikativnost, strpnost. |
Referati Skupinsko in individualno delo. Vaja: ogledi vrtnin v različnih razvojnih fazah. Razstave. Uporaba različne literature in katalogov. Zbirka semen in slik. Vaja: prepoznavanje semen vrtnin. Uporaba interneta. |
DIŠAVNICE |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do dišavnic kot zdravilnih rastlin. |
Vaja: ogled dišavnic. |
GOBE |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do gob. |
Ogled pridelovanja gob pri gojiteljih. |
GOJENJE VRTNIN POD STEKLOM IN FOLIJO |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost do dela. Razvija ekonomičnost. Oblikuje odnos do rastlin kot živih bitij. |
Vaja: izdelava štiriletnega kolobarja v zavarovanem prostoru ali na prostem z uporabo folije. |
HIDROPONSKO PRIDELOVANJE VRTNIN |
|
|
|
|
|
Povezuje in ocenjuje primeren način pridelovanja. Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja. |
|
BIOVRTNARJENJE |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja. |
Vaja: primeri mešanih posevkov. |
INTEGRIRANO PRIDELOVANJE |
|
|
|
|
|
Ocenjuje primeren način okolju prijaznega pridelovanja. |
Izbere najprimernejše pesticide, ki se lahko uporabljajo pri integriranem pridelovanju vrtnin. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
kemija |
||
|
Vrtnarski stroji in naprave Matematika Praktični pouk |
|
rastlinska proizvodnja |
|
|
|
Dendrologija Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Matematika Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Dendrologija Praktični pouk |
|
|
Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk |
|
botanika |
|
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Praktični pouk |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Dendrologija |
|
|
Praktični pouk |
|
varstvo rastlin |
|
|
|
Matematika Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Okrasne zelnate rastline |
|
|
Dendrologija Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk |
|
zelenjadarstvo |
|
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Matematika Gospodarsko poslovanje Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
Krajinsko vrtnarstvo Gospodarsko poslovanje |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
Gospodarsko poslovanje Praktični pouk |
|
|
Gospodarsko poslovanje Praktični pouk |
|