Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PODJETNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 
 | ||
| 3. | 
 | ||
| 4. | 70 | 32 | 102 | 
| skupaj | 70 | 32 | 102 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Vsebina podjetništva | Dijak | Dijak | Dijak | 
|  |  | Izvede intervju z uspešnimi podjetniki. | |
| Podjetje, sodni register | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija samozavest, sodelovanje v skupini, strpnost in pogajalske spretnosti. Pridobljeno znanje mu pomaga, da se kot podjetnik pri ustanavljanju gospodarske družbe laže odloči bodisi za vlogo samostojnega podjetnika ali za partnerstvo. Če bo posloval z manj znanim partnerjem, bo podatke o njem najprej preveril v sodnem registru. | Strokovne ekskurzije. Vaje iz skupinske dinamike po izbiri učitelja: izdelava miselnega vzorca lastnosti podjetnika. Vaja: sodni register v uradnem listu uporabi kot učilo, ugotavlja oblike odgovornosti vpisanih podjetij. Sestavi besedilo za vpis v sodni register. | 
| Pokazatelji uspešnosti podjetja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | V kasnejšem življenju poslovnih partnerjev ne vrednoti več le po občutku ali zaupanju, temveč po ekonomskih pokazateljih. S pridobljenim znanjem si bo kot gospodar ali podjetnik laže zagotavljal plačilno sposobnost. | Vaja: ugotavlja profitno mero v posameznih vejah gospodarstva na podlagi statističnih informacij, z vajo osebni denarni tok preverja svojo plačilno sposobnost | 
| Premoženje podjetja, dvostavni knjigovodski račun, viri financiranja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se nauči oceniti svoje premoženje oziroma premoženje svojega podjetja, zato bo laže odkril, kdaj mu premoženje odteka. | Domača naloga: oceni, koliko je vredno premoženje staršev, na šolskem primeru preverja dvostavni račun. Vaja: navede podatke pri načrtu za obročno odplačevanje. Izračuna odplačevanje po treh metodah za najem kredita in v konkretnem primeru izbere najboljšo. | 
| Osnove podjetništva Iskanje podjetniških idej | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Odgovorno deluje v skupini. Pridobi motivacijo za iskanje podjetniških idej. Kritično presoja izdelke in storitve pri drugih. Presoja, kakšne koristi mu prinaša: dobrina kot proizvajalcu in kdaj prinaša čim več koristi naročniku. | Reševanje testa o podjetniških sposobnostih. Skupinsko delo, poročanje Vaja : papirni stolp, pri katerem ocenjujemo inovativnost. Domača naloga na delovnem listu. Vaja: presoja posameznih grafičnih izdelkov z vidika kupčevih koristi in ugotavljanje pomanjkljivosti. | 
| Oglaševanje izdelka ali storitve | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vrednoti oglase v medijih. | Vaja: izdeluje gesla z možgansko nevihto, analizira in vrednoti gesla v tujih medijih v povezavi s predmetom slovenski jezik (sporočanje). | 
| Avtorske pravice | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija korekten poslovni odnos do avtorjev; če je avtor sam, pozna svoje pravice. | Vaja: na konkretnih primerih ugotavlja, kaj sodi v zaščito avtorskih pravic in zaščito intelektualne lastnine. | 
| Celostno obvladovanje kakovosti | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Na vsaki stopnji oblikovanja proizvoda ali storitve si prizadeva za odličnost. | Vaja: predstavitev popolne kvalitete vodenja v šoli, uporabnost pri vajah in razvoju poslovnega načrta. Spoznanja uporabi pri izdelavi poslovnega načrta | 
| Finančno vrednotenje podjetniške zamisli Zagonski stroški | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvije občutek za razmerje med nespremenljivimi – fiksnimi stroški, naklado in ceno. | Vaja: | 
| Prag pokritja – razmerje med zagonskimi stroški in dobičkom na enoto | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Osvaja filozofijo podjetništva z zniževanjem stroškov na enoto proizvoda z manjšimi zagonskimi stroški, z nakupom rabljene tehnologije ali najetjem prostorov. | Računa prag pokritja za en proizvod ali storitev (glej primere v priročniku za učitelje podjetništvo; npr. Škofjeloški kruhki, čistilec oken). | 
| Simulacija proizvodnje v tržnih pogojih | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Utrdi pripadnost skupini. Preskusi poslovanje v tržnih pogojih, kupuje, kar je ceneje, in prodaja dražje; blagu skuša dodati čim večjo vrednost. | Vaja: | 
| Poslovni načrt | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Utrjuje postopnost in sistematičnost pri delu. Krepi samozavest in sposobnost ter izkušnje pri prepričevanju drugih, kar vpliva na boljše komunikacijske spretnosti. | Individualno in skupinsko delo; s poslovnimi načrti tekmuje na eksternih tekmovanjih. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Matematika |  | 
|  | Psihologija |  | 
|  | Informatika |  | 
|  | Tuji jezik |  | 
|  | Osnove grafičnega oblikovanja |  |