Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
MULTIMEDIJSKO OBLIKOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
35 |
35 |
70 |
3. |
90 |
85 |
175 |
4. |
51 |
51 |
102 |
skupaj |
176 |
171 |
347 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Opredelitev multimedij |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Osvaja strokovno terminologijo. Se zave pomembnosti novih tehnologij. |
Ogled multimedij; zgoščenka, internet, dvd. |
Uvod v izdelavo multimedij |
|
|
|
|
|
Se zave pomena načrtovanja. Razvija inovativnost in sposobnost komuniciranja v skupini, strokovnost. |
Ogled in analiza multimedijskega računalnika. Risanje diagramov. |
Poklici in znanja, potrebna za izdelavo multimedij |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja in strokovnost. Se zave pomena skupinskega dela. |
Ogled profesionalnega studia za multimedia. |
|
|||
Računalniške platforme |
|
|
|
|
|
Razvija prostorsko predstavo. |
Ogled različnih računalniških platform. Ogled multimedij s kritičnim pristopom in analizo uporabljenih tehnologij. |
Strojna oprema za multimedia |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Se zave pomena ustrezne izbire in povezave med posameznimi napravami. |
Ogled posameznih skupin strojne opreme. |
Programska oprema za multimedia – splošno |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Se zave pomena ustrezne izbire in povezljivosti med posameznimi programskimi orodji. |
Ogled programske opreme po posameznih področjih. Demonstracija. |
|
|||
Splošna programska – pisarniška orodja za pripravo multimedij |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu z različnimi formati. Razvija strokovnost in vztrajnost. |
Delo s posameznim programskim orodjem – osnove s poudarkom na multimedijskih funkcijah pri posameznih orodjih. |
Oblikovanje enostavnih multimedij |
|
|
|
|
|
Se zave pomena uporabe multimedij pri vsakdanjem delu z računalnikom. |
Izdelava primera multimedijske uporabe v posameznem orodju: urejevalnik besedil, elektronska preglednica, elektronska kartoteka, orodje za predstavitev. |
Specialna orodja za oblikovanje multimedij |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, skrbnost pri delu s programskim orodjem. |
Ogled programskega orodja za »authoring«. Vaje s programskim orodjem. |
|
|
|
|
Sprejem, priprava in obdelava osnovnih vhodnih podatkov |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in strokovnost pri uporabi posameznih gradnikov multimedij. |
Simulacija postopka sprejema materialov. |
Besedilo |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost pri delu z besedili. |
Delo z urejevalnikom besedil s poudarkom na pripravi besedila za integracijo v multimedijski izdelek. |
Zvok |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri obdelavi zvoka in pri pripravi zvoka v različnih kvalitetah. |
Delo s programskim orodjem za obdelavo zvoka. Digitalizacija. Obdelava in konverzija v ustrezen format za nadaljnjo obdelavo. |
Slikovni material in računalniška grafika |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri obdelavi zvoka in pri pripravi slik v različnih kvalitetah. |
Obdelava slikovnega materiala in pretvarjanje formatov v ustreznem programskem orodju. |
|
|
Opredelitev vhodnega in izhodnega formata za nadaljnjo obdelavo. Nadzorovanje kvalitete zapisa. |
|
Animacija |
|
|
|
|
|
Se zaveda strokovnosti in razvija ustvarjalnost. |
Izdelava enostavne animacije s programskim orodjem. |
Video |
|
|
|
|
|
Pozna občutek za odgovornost in kvaliteto pri izdelavi video izdelka. |
Določitev formata, ustreznega za nadaljnjo obdelavo in pretvarjanje. Izbira in nastavitev stiskanja. Kontrola kvalitete na različnih nosilcih. |
Multimedia in internet |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in se zaveda pomembnosti različnih tehnologij. |
Ogled multimedijske predstavitve na internetu. |
Načrtovanje izdelave in ocena stroškov |
|
|
|
|
|
Se zave odgovornosti pri načrtovanju izdelka. Razvije sposobnost komuniciranja. |
Vaje iz načrtovanja in spremljanja nalog in urejanja dokumentacije. |
Oblikovanje strukture |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost pri oblikovanju strukture za multimedijski izdelek. Razvija občutek za odgovornost. |
Vaje iz oblikovanja strukture. Risanje idejnih zamisli. |
Izdelava multimedij |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za skupinsko delo, vztrajnost. |
Izdelava multimedijske predstavitve v programskem orodju za »authoring«. Integracija osnovnih gradnikov multimedij. Preskušanje izdelka. |
Izdelava multimedij za www |
|
|
|
|
|
Razvija vztrajnost in natančnost. |
Izdelava multimedijskih spletnih strani. |
|
|
||
Distribucija multimedijskega izdelka |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost pri izdelavi končnega izdelka. |
Izdelava cd-rom-a. Prenos spletne predstavitve na spletni strežnik. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Potreben je nadzor pri delu z računalnikom, ocenjuje se sposobnosti uporabe računalnika v praksi.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove grafičnih procesov |
|
|
Fotografija in videotehnika |
|
|
Informatika |
|
|
Grafično oblikovanje |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|