Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
140 |
140 |
|
3. |
175 |
175 |
|
4. |
204 |
204 |
|
skupaj |
|
519 |
519 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
Vsebine multimedijskega oblikovanja:
DIGITALNA TIPOGRAFIJA
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pozna potrebo po varnem in odgovornem delu. Oblikuje pozitiven odnos do šolske opreme. |
Ogled učilnice in orodja v njej. |
|
|
Zave se potrebe po natačnem delu pri meritvah. |
Meritev s tipometrom. |
|
|
||
|
|
Oblikuje odnos do varčnega dela z materiali. |
Izdelava montaže na montažni mizi. |
|
|
Pridobiva občutek za natančno delo. |
Opravi korekturo svojega izdelka. |
|
|
Oblikuje pozitiven odnos do šolske opreme. Usposobi se za varno in odgovorno delo na računalniški opremi. |
Ogled učilnice in naprav v njej. |
|
|
Navaja se na delo na računalniku. Usposobi se za samostojno delo. |
Delo z računalnikom. |
|
|||
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost pri izdelavi novih objektov. |
Delo z računalnikom: uporaba tiskalnika. |
|
|
Navaja se na delavnost. |
Delo z računalnikom: izdelava korekture. |
|
|
Pozna pomen predhodnega načrtovanja dela. Razvija ustvarjalnost pri izdelavi zaščitnega znaka. |
Delo z računalnikom: risanje skic. |
|
|
Razvija strokovnost. Usposobi se za natančno delo. |
Delo z računalnikom: uporaba tiskalnika. |
|
|
Zave se pomembnosti oblikovanja. Navaja se na natančno delo. |
Delo z računalnikom: |
|
|
Razvija poklicno in osebno odgovornost za delo. |
Delo z računalnikom: delo po predlogi. |
|
|
Oblikuje pozitiven odnos do dela. Zaveda se pomena natančnosti in zanesljivosti pri delu. |
Delo z računalnikom. |
|
|
Pridobiva željo po lastnem oblikovanju. Oblikuje pozitiven odnos do dela. Je motiviran za delo. Pridobiva delavnost. |
Delo z računalnikom: |
|
|
Pridobiva željo po lastnem oblikovanju. Pridobiva delavnost. Razvija strokovnost. |
Delo z računalnikom: |
|
|
Pridobiva željo po lastnem oblikovanju. Oblikuje pozitiven odnos do dela. |
Delo z računalnikom: |
Projektno delo |
|
|
|
|
|
Razvija čut za samostojno delo. Razvija čut za ustvarjalnost. Razvija čut za raziskovalno delo. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Delo poteka pod vodstvom mentorja. Pripravi pisno poročilo. |
DIGITALNE REPRODUKCIJE
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Predloge |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost, osebno odgovornost, delovno odgovornost in estetski čut. |
Ročno izdela različne vrste predlog, poišče objekte, ki so primerni za predloge. |
Fotomateriali |
|
|
|
|
|
Se zaveda strokovnosti pri izboru materiala. Razvija varčen in skrben odnos do fotomateriala, goji poklicno odgovornost. |
Ogled sestave fotomateriala na mikroskopu. |
|
|||
Kemična obdelava fotomaterialov |
|
|
|
|
|
Pozna pomembnost operacije v celotnem postopku. Prebuja ekološko zavest in razvija sposobnosti, ki so potrebne za timsko delo. |
Izdelava recepture po navodilih, risanje tehnične skice aparata. |
Organizacija dela na sistemu grafične priprave |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti, strokovnosti in pozna pomen in povezanost različnih delovnih operacij. |
Izdelava poročila o sestavi sistema. |
Skeniranje |
|
|
|
|
|
Se zave pomembnosti pravilne izvedbe delovne operacije glede |
Izdelava opisa izvedbe delovne operacije skeniranja. |
|
|
na končni rezultat. |
|
Orodja za korigiranje in preoblikovanje slikovnih podatkov |
|
|
|
|
|
Pozna pomen strokovnosti in natančnosti. Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev za dosego rezultata. Razvija ustvarjalnost. |
Izdelava opisa izvedbe delovnih operacij in evidence porabljenega časa. Po izdelavi poskusnega odtisa primerja kvaliteto izdelave in jo po potrebi ponovno korigira. |
Elektronska montaža |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnosti in natančnosti. Zaveda se povezanosti med različnimi operacijami in njihovega vpliva na končni rezultat. |
Izdelava opisa operacij, izvedba montaže, poskusna kopija, končni izdelek, film ali tiskovna forma. |
Izhodne enote |
|
|
|
|
|
Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev za dosego rezultata. Pri iskanju optimalnih rešitev razvija ustvarjalnost. S predhodnimi fazami sistema vzpostavlja komunikacijo in delovno korelacijo. |
Primerjanje izdelka ali odtisa in ugotavljanje nivoja kvalitete. |
Tiskovne forme |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnosti vizualne ocenitve izdelka. Pozna pomembnost pravilnih odločitev v prejšnji stopnji proizvodnega procesa. Zaveda se osebne odgovornosti ob morebitnem slabem rezultatu v tisku. |
Izdelava tiskovnih form, ogled namestitve tiskovnih form v posamezne tiskarske stroje. |
Poskusni tisk |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnosti vizualne ocenitve izdelka. Pozna pomembnost pravilnih odločitev v prejšnji stopnji proizvodnega procesa. Se zaveda osebne odgovornosti. |
Primerjanje odtisov, izdelava poročila o medsebojni primerjavi. |
|
|||
Digitalni tisk |
|
|
|
|
|
Razvije vizualne sposobnosti ocenitve izdelka. Pozna pomembnost pravilnih odločitev v prejšnji stopnji proizvodnega procesa, krepi delovno odgovornost in strokovnost. |
Pripravo datoteke izvede v prostorih šolske ustanove, digitalni tisk pa je demonstrativno izveden zunaj ustanove. |
MULTIMEDIJSKEGA OBLIKOVANJA
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Učenje iz primerov |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave strokovnosti in razvija kritično obravnavo. Se zave pomena obvladovanja različnih znanj. |
Ogled posameznih primerov multimedij na različnih medijih, kot so internet, zgoščenke. Izdelava sistematičnih zapiskov ob analizi posameznega ogleda. |
Izbira strojne opreme |
|
|
|
|
|
Razvija natačnost in strokovnost. Razvija inovativnost. |
Praktično delo s strojno opremo. |
|
|
Namestitev in nastavitev posameznih enot. |
|
Izbira programske opreme |
|
|
|
|
|
Razvija natačnost in strokovnost. Razvija inovativnost. |
Praktično delo z multimedijskim računalnikom, spoznavanje programske opreme za prikaz in delo z različnimi tehnologijami in standardi. Ogled studia za večpredstavnost. |
Načrtovanje multimedij |
|
|
|
|
|
Se zave odgovornosti. Osvaja sposobnost komuniciranja. Razvija inovativnost in kreativnost. |
Simulacija konkretne naloge za izdelavo večpredstavnostne predstavitve podjetja, kraja. Načrtovanje konkretne naloge, ki jo bo dijak po načrtu izdelal do konca. Izdelava idejne skice multimedij. Predstavitev idejne zasnove naročniku. Komunikacija (sestanek) z naročnikom – usklajevanje. |
Vhodni formati in prevzem materialov |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija sposobnost komuniciranja in tolerantnost. |
Vaja na večpredstavnostnem računalniku, prevzem z različnih nosilcev informacij, pregled materialov, dokumentiranje prevzema in urejanje materialov. Pregled popolnosti materialov. |
Obdelava posameznih gradnikov multimedij – besedila |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost. |
Vaja: prevzem besedila na papirju in v digitalni obliki, obdelava besedila, kontrola in pretvarjanje v ustrezen format za nadaljnjo obdelavo. |
Obdelava posameznih gradnikov multimedij - zvok |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost. |
Ogled profesionalnega audio studia. Vaja: prevzem zvočne opreme (glasba in govor) z digitalnega in analognega nosilca, obdelava zvočnega zapisa: krajšanje, dodajanje efektov, pretvarjanje in priprava za ustrezne medije. Kontroliranje kakovosti zvoka in nivojev. |
Obdelava posameznih gradnikov multimedij - slikovni material |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost |
Vaja: |
Obdelava posameznih gradnikov multimedij – video |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost. |
Obisk video studia. Vaja: |
|
|
||
Obdelava posameznih gradnikov multimedij - računalniška animacija |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. |
Prevzem animacije in ogled animacije v različnih formatih. |
Integracija multimedij za izdelavo zgoščenke |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, skrbnost, natančnost. Se zave odgovornosti. |
Izdelava multimedijske zgoščenke z integracijo vseh osnovnih gradnikov, pripravljenih v prejšnjih fazah. Sprotno preverjanje delovanja |
Integracija multimedij za izdelavo spletnih strani |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, skrbnost, natančnost. Se zave odgovornosti. Se zave pomena zanesljivosti. |
Izdelava spletne strani z osnovnimi gradniki multimedij, pripravljenimi v prejšnjih fazah. Sprotno preverjanje delovanja. |
Preskušanje, predstavitev izdelka in odpravljanje napak |
|
|
|
|
|
Se zave odgovornosti. Razvija sposobnost komuniciranja. Pridobiva inovativnost. Se zave pomena zanesljivosti. |
Vaja: |
Izdelava dokumentacije |
|
|
|
|
|
Razvija skrbnost, zanesljivost. |
Izdela mapo z dokumentacijo |
Distribucija |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Se zave pomena zanesljivosti in skrbnosti. |
Izdelava zgoščenke. Objava spletne strani na spletnem strežniku. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Varstvo pri delu |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Osnove grafičnih procesov Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Informatika |
|
|
Grafično oblikovanje |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija Informatika |
|
|
Matematika |
|
|
Angleški jezik Nemški jezik |
|
|
Fotografija in videotehnika Informatika |
|
|
Informatika |
|
|
Grafično oblikovanje |
|