NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ČISTILEC OBJEKTOV

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000

1. IME PREDMETA

POZNAVANJE MATERIALOV

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

62

8

70

2.

62

8

70

3.

   

 

skupaj

124

16

140


* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:


4. OPERATIVNI CILJI

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

Objekti čiščenja in nege

Dijak

Dijak

 
  • spozna notranjo in zunanjo opremo, stroje in naprave, zaščitne elemente v različnih objektih
  • pozna vrste objektov, prostorov, industrijskih in namenskih objektov
  • pozna opremo in sredstva, stroje in naprave v objektih vzdrževanja oziroma nege
  • pozna zunanje površine objektov
  • razume namensko rabo in zahteve za čiščenje oziroma vzdrževanje objektov;
  • zna vrednotiti značilnosti materialov v povezavi z nekakovostjo čiščenja, vplivov na okolje, higieno, varstvo zdravja in počutje ljudi,
  • zna določiti vrsto nege oziroma vzdrževanja glede na vrsto objektov oziroma prostorov;
  • razume vpliv nege oziroma vzdrževanja na materiale kot objekta storitev;

Se zave pomena materialov in namena rabe prostorov in objektov, opreme in drugih elementov zgradb prostorov in površin.

Spozna povezanost čiščenja s predpisi in vplivom na materiale.

Skupinsko delo

Osnove za izvedbo storitev

 

 

 

  • spozna objekte čiščenja za določitev vrst čiščenja (periodično in dnevno čiščenje, čiščenje po izgradnji in generalno čiščenje ipd.)
  • spozna vrste materialov za izbiro načinov in postopkov čiščenja, čistil in čistilnih sredstev, za določitev možnih napak in njihovo preprečitev
  • razume vlogo znanja o materialih in objektih nege oziroma vzdrževanja;
  • spozna možnosti poškodb in napak, če ne pozna objektov in materialov, ki so predmet nege;
  • spozna zakonitosti, ki jih narekuje uporaba posamezne vrste materiala v procesu nege;

Razvije čut za varovanje okolja, splošno in osebno higieno.

Razvije poštenost do porabnikov storitev čiščenja.

Zave se povezav med kakovostjo in tipičnimi značilnostmi materialov.

Vaja: analize lastnosti materialov, ki so predmet nege.

Steklene površine, žaluzije, svetila, druga stanovanjska oprema

 

 

 

  • pozna vrste steklenih površin, svetil, svetlobnih površin in steklenih predmetov
  • pozna kovinske in plastične elemente stanovanjske opreme (žaluzije, rolete, senčniki, mreže, grelniki ipd.)
  • pozna posebne izvedbe stropov in sten, zaščitne elemente in drugo opremo in gradbene elemente, ki so objekti čiščenja
  • razume lastnosti materialov iz stekla, kovin in plastike ter uporabnih vrednosti predmetov čiščenja;
  • pozna vpliv čistilnih sredstev na materiale;
  • pozna vpliv temperature in drugih klimatskih pogojev na materiale;
  • usposobi se za obdelavo materialov za izboljšanje lastnosti ter uporabnih vrednosti materialov;

Zna vrednotiti zaščitne ukrepe za lastno varnost in ohranitev materialov v skladu s poznavanjem teh materialov.

Upošteva ekonomiko nege.

Razvija ekološko zavest.

Skupinsko delo

Tekstilni materiali

 

 

 

  • spozna značilnosti in vrste tekstilnih materialov
  • spozna tekstilne talne obloge: tapisoni, itisoni idr., stenske obloge: tekstilne tapete, zaščitne, izolacijske, protizvočne in idr. obloge
  • spozna preproge: iglane, vozlane, tkane, kvačkane, pletene itd.
  • spozna različne zavese: dekorativne, pletene, tkane, netkane, plastificirane idr.
  • spozna blago za senčnike, šotorska platna, markize itd.
  • zna opisati zgradbo, lastnosti, škodljivosti tekstilnih materialov,
  • pozna pomen tekstilij in možnosti njihove uporabe;
  • pozna dodatne obdelave tekstilij za zaščito (antistatiki, lahka nega, zaščita proti moljem, vodoodbojnost itd.);
  • pozna stopnje trajnosti pri različnih vrstah nege;
  • razume vpliv vzdrževanja na uporabnost tekstilnih materialov;
  • razlikuje vrste impregnacij, barvanja, tiskanja, zaščite, dezinfekcije, sterilizacije, trajne in netrajne apreture;

Zave se ekonomike pri negi in odškodninske odgovornosti pri nepoznavanju tekstilnih materialov.

Razvije sposobnost natančnega opazovanja, pomena urejenosti, trajnosti.

Vaja: preizkušanje fizikalnih in kemičnih lastnosti tekstilnih materialov.

Elastični materiali

 

 

 

  • spozna vrste in značilnosti elastičnih materialov
  • spozna plastične, plastificirane in druge materiale (linolej, PVC, vinaz, poliuretan materiali) v ploščah in ploščicah, trakovih, nanešenih npr. epoksi itd.)
  • spozna gumijaste (kavčuk in druge materiale) elastomerne, penaste materiale ipd.
  • določi uporabe vrednosti elastičnih materialov;
  • zna meriti trajnosti zaščit in njihovih značilnosti;
  • pozna reakcije na plastične materiale (baze, kisline, oksidante, vplive nečistoče);

Zave se pomena poznavanja elastičnih materialov za določitev nege in trajnosti učinkov.

Zave se poklicne odgovornosti in pomena znanja pri izvedbi nege.

Upošteva ekonomiko, vrste materialov in stopnjo umazanosti za izbiro ustreznih tehnologij nege.

Vaja:

  • preizkušanje lastnosti elastičnih materialov,
  • merjenje leska.

Les

 

 

 

  • spozna vrste lesa in izdelkov iz lesa
  • pozna zgradbo lesa, veziv v vezanih in ivernih ploščah
  • spozna škodljivosti pri zaščiti lesa in lepil pri sestavi, izdelavi in ohranjanju lesa
  • razlikuje med vrstami lesa;
  • pozna lastnosti različnih vrst lesa;
  • usposobi se za prepoznavanje poškodb lesa glede na vplive temperature, vode, mehanske obdelave ipd.;

Zave se pomena varovanja okolja in zaščito gozdov.

Zave se pomena znanja za pravilno nego lesenih površin.

Zave se poklicne odgovornosti pri zaščiti in varovanju lesenih površin.

Vaja: Preizkušanje značilnosti, fizikalnih in kemijskih značilnosti lesa.

Trde obloge

 

 

 

  • spozna vrste naravnih kamnov (granit, marmor, drugi kamni)
  • spozna umetne kamne
  • spozna keramiko, opečne izdelke, klinker
  • spozna betonske in asfaltne površine ter površine iz drugih materialov
  • pozna lastnosti in uporabno vrednost trdih oblog;
  • zna določiti vrste učinkovanj na trde obloge (kemikalije, mehanične elemente, umazanija itd.);

Zave se značilnosti trdih oblog in potrebnega znanja za ohranjanje vrednosti materiala.

Upošteva ekonomiko vrste materialov in umazanosti z izbiro ustreznih tehnologij nege.

Zave se natančnosti in zanesljivosti pri izvedbi nege.

Vaja:

  • sanacija poškodb trdih oblog,
  • merjenje leska
  • merjenje vlage.


5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

Splošno

Znanje tega predmeta se povezuje s tehnologijo delovnih procesov, varstvom zdravja pri delu in praktičnim poukom.

Konkretno

Znanja

Povezava s predmetom

Predmet

Znanja

  • objekti čiščenja in nege

Tehnologija,

Varnost in zdravje pri delu

Praktični pouk

  • osnovni pojmi o storitvi;
  • osebna higiena in zaščita;
  • objekti čiščenja;
  • steklene površine

Praktični pouk

  • generalno čiščenje steklenih površin, steklovine, svetil, senčil;
  • tekstilni materiali
  • elastični materiali
  • trde obloge

Tehnologija

Praktični pouk

  • objekti čiščenja;
  • zahteve pranja zaves, generalno čiščenje tekstilnih talnih in stenskih oblog,
  • objekti čiščenja, generalno čiščenje talnih in stenskih oblog iz umetnih in elastičnih materialov,
  • objekti čiščenja, generalno čiščenje talnih in stenskih oblog iz umetnega in naravnega kamna ter drugih trdih umetnih materialov;