NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ČISTILEC OBJEKTOV

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

420

420

2.

 

455

475

3.

   

skupaj

875

875


* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijak:


4. OPERATIVNI CILJI

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

OBJEKTI ČIŠČENJA

Dijak

Dijak

 
  • spozna različne objekte čiščenja:
    • gospodinjstva, velike kuhinje, laboratorije, rekreacijske prostore, plavalni bazen, sanitarne, pisarniške, šolske prostore, prostore po gradbenih in vzdrževalnih delih, okolice in dvorišča objektov
  • razlikuje med različnimi objekti, površinami in materiali čiščenja po zahtevnosti glede na pogoje dela (delo v prisiljeni drži, na višini, v različnih klimatskih razmerah, v različnem delovnem času, v skupini in individualno);
  • razume pomen preciznosti, odgovornosti in zaupnosti pri strokovnem delu;

Konkretno spozna obseg dejavnosti in značilnosti poklica, za katerega se izobražuje s pozitivnih in negativnih strani.

Zave se raznolikosti poklica.

Zave se raznolikosti ter pomembnosti pravilnega vzdrževanja materialov.

Razvija si zavest spoštovanja tuje lastnine in vrednosti materialov.

Strokovni ogledi različnih vrst objektov in razgovori z dijaki.

priprava na delo

 

 

 

  • spozna najprimernejša osebna zaščitna sredstva za delo
  • zna izbrati pravilno osebno zaščito za varovanje pred škodljivimi vplivi na delovnem mestu v različnih klimatskih pogojih;
  • zna uporabljati osebna zaščitna in varnostna sredstva;
  • zna uporabljati delovna orodja, stroje in pripomočke;
  • zna poskrbeti za osebno higieno in urejenost po opravljenih delovnih obveznostih;

Zave se pomena osebne zaščite za ohranitev zdravja.

Razvija si odgovornost do lastnega zdravja.

 
  • spozna različna pomagala, orodja in delovna sredstva za varno delo
  • zmore varno delati na višini, dvigati in prenašati bremena;
  • zna primerno zaščititi prostor in predmete pred pristopom k delu;
 

Praktični prikaz in izbiranje zaščitnih sredstev.

dnevno in genaralno čiščenje

 

 

 

  • spozna značilnosti dnevnega in generalnih čiščenj
  • razlikuje med obsegom dnevnega in generalnega ter priložnostnega čiščenja;
  • usposobi se za pravilne postopke in različne tehnike čiščenja, nege in zaščite glede na različne površine in kakovost materialov;
  • zna ustrezno dezodorirati, dezinficirati in impregnirati ter nanašati premaze na materiale z učinkovito tehniko dela v skladu z ekonomičnostjo in varovanjem okolja;
  • zna svoje delo primerno učinkovito organizirati;

Razvija občutek odgovornosti do imovine, tuje lastnine.

Upošteva pravila varovanja zaupnih podatkov.

Razvija čut odgovornosti za pravilni postopek čiščenja.

Pravilne tehnike rabe in uporabe posameznih delovnih orodij, pripomočkov in strojev.

  • spozna vrste čistil, negoval in zaščitnih sredstev
  • razlikuje med vrstami čistil, negoval in zaščitnih sredstev na tržišču glede na osnovno sredstvo, kakovost in namembnost;
  • zna pripraviti primerne raztopine;

Razvija čut za higieno in odnos do okolja.

Razvija si čut za ekonomičnost rabe delovnih sredstev v povezavi z varovanjem narave.

Razvija občutek odgovornosti za pravilno rabo strojne opreme.

 
  • spozna čistilna orodja, pripomočke
  • izbere ustrezno delovno opremo in delovna sredstva za začetek dela glede na vrsto površin in materialov;
  • razlikuje čistilna orodja in strojno opremo glede na njihovo funkcionalnost ( suho, mokro, parno čiščenje);

Razvija si občutek za čas, v katerem mora biti delo opravljeno.

 
  • spozna različno strojno opremo
  • pozna temeljno sestavo strojev, njihovo delovanje;
  • zna pripraviti strojno opremo za delo in jo funkcionalno uporabljati;
  • zna svoje delo primerno učinkovito organizirati;

Razvija si strokovni pristop k delu.

Razvija si čut za ekonomičnost rabe delovnih sredstev.

Upošteva načela za varovanje okolja.

 
  • spozna generalno čiščenje steklenih površin, svetil, senčil, žaluzij, stropnih oblog
  • delovna sredstva, pripomočke orodje in stroje zmore ustrezno razstaviti in očistiti ter shraniti na ustrezna mesta;
  • zmore opraviti dnevno in generalno čiščenje stekla, steklovine, svetil, senčil, žaluzij, stropnih oblog;

Razvija si natančnost in zanesljivost pri delu.

Praktično izvajanje vaj v šolskih prostorih ali izven šole na različnih objektih.

Delo na višini.

  • spozna posebne zahteve pranja zaves
  • zna pravilno izvesti postopke pranja zaves individualno in v skupini ali dvojici od snemanja zaves, označevanja, razvrščanja po barvah in vrstah materiala, izbora ustrezne temperature in programa pranja, sušenja, likanja ter ponovnega vešenja);

Zave se odgovornosti za pravilno nego različnih vrst materialov zaves.

Zave se odgovornosti upoštevanja dela po pravilnih postopkih.

 
  • spozna generalna čiščenja, primerno nego in zaščito kamnitih površin, usnjenih površin, tekstilnih talnih oblog, oblazinjenega pohištva, lesenih oblog, vodoodpornih talnih oblog
  • zmore izvesti vse faze generalnega čiščenja tekstilnih talnih oblog, oblazinjenega pohištva, vodoodpornih talnih oblog, lesenih oblog, kamnitih površin, usnjenih površin, po najučinkovitejših postopkih s primernimi čistilnimi stroji, čistilnimi, negovalnimi in zaščitnimi sredstvi;
  • pozna čistilna, negovalna in zaščitna sredstva, ki se med seboj izključujejo;

Razvija čut odgovornosti za pravilni postopek čiščenja.

Razvija si odnos do strokovnega dela in vzdrževanja materialov.

Razvija si odnos do tuje lastnine.

Zave se pomena pravilne izbire postopka, razvija si vztrajnost, natančnost pri delu.

Delo v skupini ali dvojicah.

Delo s pralnim in sušilnim strojem ter likalnikom.

čiščenje okolice in dvorišč

 

 

 

  • spozna urejanje in čiščenje okolice in dvorišč
  • razlikuje med uporabnimi in odpadnimi materiali za odvoz ali za hrambo;
  • zna jih grupirati glede na vrsto materiala;
  • loči strupene oziroma naravi in zdravju škodljive snovi in jih zbere za ustrezen odvoz;
  • zmore ustrezno uporabljati lažje stroje (kosilnico) in druga orodja za urejanje okolice in dvorišč;

Razvija si estetski čut in primeren odnos do urejenosti.

Razvija si odnos do varovanja okolja pred strupenimi in drugimi škodljivimi snovmi.

Skrbi za varovanje materialov pred poškodbami.

Delo na terenu oziroma na zunanjih površinah.

  • odpravljanje napak in poškodb
  • prepozna napake in poškodbe na materialih;
  • zna opredeliti vrsto poškodbe oziroma napake glede na nastanek (mehanske, fizikalne, kemične idr.);

Razvija si pozornost in selektivnost.

 
  • spozna napake in poškodbe, ki lahko nastanejo pri čiščenju, negi, zaščiti v primerjavi z drugimi razlogi
  • spozna možnosti odpravljanja napak in poškodb
  • zna predvideti in razume posledice poškodb na materialih;
  • zna odpraviti napake in poškodbe v okviru obsega čiščenja in vzdrževanja materialov;
  • zmore odstraniti trdovratnejše madeže, zastarelo in posebno umazanijo;

Razvija si odgovornost do strokovnega dela.

Zave se pomena kakovostnega strokovnega dela do naročnika.

 


5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

Storitev z zagovorom - dijak zagovarja storitev tako, da za vsako storitev razloži tehnološki postopek, varstvene ukrepe pri delu ter pokaže znanje iz predmetov tehnologije in poznavanje materialov.

6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

Znanja

Povezava s predmetom

 

Predmet

Znanja

  • značilnosti in lastnosti objektov

Poznavanje materialov

  • predstaviti poklic čistilec objektov;
  • čistilna, negovalna in zaščitna sredstva

Tehnologija

Varstvo pri delu

  • razložiti pomen čistilnih, negovalnih in zaščitnih sredstev, njihove kemične lastnosti,
  • pripomočki, orodja in strojna oprema
  • dnevno čiščenje
  • generalna čiščenja različnih vrst materialov

Tehnologija

  • rokovati z orodji in stroji;
  • razložiti pomen in postopke dnevnega čiščenja,
  • razložiti pomen in postopke različnih generalnih čiščenj;
  • napake in poškodbe pri čiščenju

Poznavanje materialov

Tehnologija

  • ugotoviti vzroke napak, jih odpraviti;