NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ČISTILEC OBJEKTOV

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000

1. IME PREDMETA

TEHNOLOGIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

90

15

105

2.

90

15

105

3.

     

skupaj

180

30

210


* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:


4. OPERATIVNI CILJI

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

OSNOVNI POJMI O STORITVI

Dijak

Dijak

 
  • spozna pomen čistoče, higiene v bivalnih prostorih in različnih delovnih prostorih (pisarne, laboratoriji, delovne hale z lažjo industrijo, restavracije, rekreacijski prostori, šolski prostori, gradbišča in drugi prostori in objekti ter okolica stavb)
  • spozna cilje čiščenja, nege in zaščite materialov v različnih objektih čiščenja;

Razvija čut za higieno, čistočo, estetiko v bivalnem, delovnem okolju in okolju za rekreacijo.

Razvija čut odgovornosti do pravilne izbire čistil, negoval, zaščitnih sredstev.

Zbiranje strokovnih člankov.

Analiza obstoječega stanja bivalnega in delovnega okolja.

ČISTILA, NEGOVALA, ZAŠČITNA SREDSTVA

 

 

 

  • zna opisati vrste čistil, negoval, zaščitnih, impregnacijskih sredstev
  • zna razdeliti čistila na kisla, bazična, nevtralna
  • spozna zgradbo, lastnosti vode
  • zna razlikovati zaščitna sredstva
  • razlikuje temeljno zgradbo, lastnosti in pomen čistil, negoval, zaščitnih, impregnacijskih sredstev, sredstev za dezodoriranje in dezinfekcijo;
  • razloži pomen in uporabo čistil glede na njihovo kislost oziroma bazičnost;
  • zna pripraviti primerna razmerja raztopin po navodilu proizvajalca;
  • razloži zgradbo vode in njen namen;
  • zna izbrati ustrezno čistilo glede na vrsto materiala;

Razvija čut odgovornosti do pravilne izbire čistil, negoval, zaščitnih sredstev.

Vaja:

  • merjenje pH faktorja čistil,
  • priprava raztopin v različnih razmerjih,
  • delovanje čistil na posamezne vrste materialov.

STROJNA OPREMA,ORODJA, PRIPOMOČKI

 

 

 

  • spozna različna orodja in pripomočke
  • zna razdeliti strojno opremo glede na funkcionalnost
  • razdeli strojno opremo glede na namembnost;
  • razloži osnovno zgradbo strojev in njihove lastnosti;
  • zna razložiti pomen različnih orodij in pripomočkov,
  • zna našteti funkcionalne značilnosti strojne opreme,
  • zna rokovati z orodji, pripomočki in strojno opremo;
  • zna izbrati pravilno strojno opremo za določeno izvedbo čiščenja, nege in zaščite;

Razvija občutek odgovornosti do pravilne uporabe orodij in strojev.

Vaja:

  • demonstracija strojne opreme, orodij in pripomočkov.

VZDRŽEVANJE STROJNE OPEME, PRIPOMOČKOV IN ORODIJ

 

 

 

  • spozna postopke priprave strojne opreme
  • pozna pravilno rokovanje z orodji in pripomočki
  • spozna postopke po končanem delu
  • pozna postopke priprave strojne opreme;
  • pozna postopke čiščenja strojne opreme po končanem delu;

Zave se pomena priprave in čiščenja delovnega orodja.

Razvija zvest varne uporabe strojev.

Razvija občutek odgovornosti za strojno opremo.

Vaja: tehnike uporabe čistilnih strojev, opreme in pripomočkov za učinkovitost dela.

DNEVNO ČIŠČENJE

 

 

 

  • spozna dnevno čiščenje
  • spozna razdelitev dnevnega čiščenja glede na namembnost objektov
  • spozna strojno opremo, orodja, pripomočke potrebne za dnevno čiščenje
  • razloži pomen in obseg dnevnega čiščenja;
  • pozna pravilne postopke čiščenja;
  • razloži pomen in vrsto uporabljenih čistil glede na namembnost objektov;
  • razloži primerno tehniko uporabe delovnih strojev, orodij in pripomočkov;

Razvija občutek za čisto bivalno in delovno okolje.

Vaja: priprava čistilnih raztopin.

GENERALNA ČIŠČENJA

 

 

 

  • spozna generalna čiščenja v objektih različnih namembnosti
  • pozna strojno opremo za generalno čiščenje
  • pozna čistila za generalno čiščenje
  • pozna zaščitna sredstva za generalno čiščenje
  • spozna zakonitosti kemičnih procesov za generalno čiščenje
  • spozna urejanje okolice stavb
  • zna razdeliti generalna čiščenja glede na vrsto objektov, površin in materiala;
  • razume nujnost generalnih čiščenj,
  • pozna različne tehnološke postopke pri generalnem čiščenju,
  • zna pojasniti pomen pravilnega postopka čiščenja glede na površine objektov in materialov,
  • razume razloge za uporabo strojne opreme in drugih pripomočkov za generalna čiščenja v posameznih delovnih fazah itd.;
  • zna izbrati primerna čistilna, negovalna ter zaščitna sredstva za generalno čiščenje;
  • zna izbrati primerna delovna sredstva za urejanje okolice objektov;

Zave se pomena pravilne izbire čistil, negoval, zaščitnih sredstev.

Razvija občutek odgovornosti za storitev na objektih.

Zave se napak in poškodb zaradi neustrezne uporabe čistil in delovne opreme.

Zave se pomena celovite urejenosti objektov z njeno okolico.

Vaja: delovanje strojev in orodij za generalno čiščenje.

NAPAKE IN POŠKODBE

 

 

 

  • spozna možnosti nastanka poškodb materialov
  • pozna pomen odkrivanja napak in poškodb na objektih čiščenja
  • prepozna napake in poškodbe glede na nastanek ( mehanske kemične, druge poškodbe);
  • razume razloge za nastanek poškodb materialov;
  • zna ugotoviti in pozna postopke in sredstva za odpravljanje napak,
  • opredeli standarde za očiščene materiale;
  • pozna čistilna sredstva in materiale, ki se medsebojno izključujejo;

Razvija čut za lepoto in urejenost.

Razvija čut za varovanje tuje lastnine.

Spozna pomembnost sprotnega odpravljanja napak za ohranjanje vrednosti materiala.

Razvija odgovornost za strokovno delo.

Vaja: simulacija napak na vzorcih različnih materialov z različnimi vrstami obdelave.


5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

Znanja

Povezava s predmetom

 

Predmet

Znanja

  • čistila, negovala, zaščitna sredstva
  • razdelitev objektov in pomen dnevnega in generalnega čiščenja

Praktični pouk

Poznavanje materialov

  • uporaba čistil;
  • lastnosti materialov;
  • pravilna izbira tehnologije dnevnega in generalnega čiščenja glede na vrsto površin čiščenja in materiale;
  • strojna oprema, orodja, pripomočki
  • urejanje okolice stavb
  • napake, vzroki napak, odprava napak

Praktični pouk

  • delo s strojno opremo;
  • pomen urejanja okolice;
  • določitev napak, vzrokov napak in njihovo opravljanje;