NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

STROKOVNO RISANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

25

10

35

2.

50

20

70

3.

     

skupaj

75

30

105


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • spoznajo vlogo risanja in projektiranja v razvoju in izdelavi steklenih izdelkov,

  • spoznajo osnovne značilnosti posameznih vrst risb, glede na področje in namen uporabe,

  • se naučijo uporabe standardnih meril,

  • se naučijo pravilno uporabljati risalno orodje in pribor ter osvojijo tehnike risanja,

  • se usposobijo za uporabo kotiranja na konkretnih izdelkih,

  • razlikujejo obliko steklenih izdelkov glede na kotirne znake,

  • razvijajo sposobnosti za prostorsko predstavo preprostih slik modelov in izdelkov,

  • spoznajo vlogo prerezov za boljše razumevanje risbe,

  • znajo brati enostavne risbe in spoznati elemente v njih,

  • spoznajo osnove toleranc pri steklenih izdelkih,

  • se navajajo na točnost, doslednost in čistočo pri delu,

  • v praksi spoznajo bistveno vlogo dokumentacije v današnji organizirani industrijski proizvodnji.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Osnove tehničnega risanja

    Dijak

    Dijak

     

  • pomen tehničnega risanja,

  • standardi,

  • formati risb,

  • merila,

  • risalno orodje,

  • tehnična pisava,

  • črte na risbah,

  • ponovi osnovne pojme risanja iz OŠ;

  • se nauči pravilne uporabe risalnega orodja in pribora;

  • spozna elemente, ki pogojujejo natančnost in doslednost pri delu;

  • prepozna osnovne značilnosti posameznih vrst risb v steklarstvu in namen uporabe;

  • Pridobi čut za estetiko, natančnost, doslednost in čistočo pri delu.

    Vaje:

  • izdelava programov;

  • tehnična pisava;

  • črte;

  • pomanjšano in povečano merilo;

  • prepoznavanje delavniških risb in sestavnic;

  • zgibanje risb in arhiviranje v praksi;

  • Projekcije

     

     

     

  • projekcijske ravnine in pogledi,

  • glavna projekcijska pravila,

  • se usposobi za uporabo posameznih projekcij;

  • obvlada vlogo pravokotne projekcije za nazorno prikazovanje teles;

  • razvije občutek za prostorsko predstavljivost;

  • Dobi občutek, da lahko z risarskimi postopki nadomesti izpad tretje prostorske dimenzije.

    Risanje v PP na osnovi IP in obratno.

    Kotiranje

     

     

     

  • namen kotiranja,

  • osnovna pravila kotiranja,

  • kotiranje oblik,

  • načini kotiranja,

  • pozna uporabo kotirnih črt in kotirnih številk;

  • se usposablja za uporabo kotiranja pri praktičnem pouku na konkretnih steklenih izdelkih in sredstvih;

  • razlikuje oblike na osnovi kotirnih znakov;

  • pridobi velikostno predstavo določenega predmeta na osnovi kotirnih številk kljub merilu;

  • Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge.

    Kotiranje geometrijskih likov in teles.

    Kotiranje narisanih strojnih delov.

    Kotiranje lažjih oblik steklenih izdelkov.

    Prerezi

     

     

     

  • pomen in osnovna pravila risanja predmetov v prerezu,

  • zaporedni in delni prerezi,

  • Označevanje stanja površin,

  • osnovni pojmi in stopnje hrapavosti,

  • znaki za označevanje kakovosti,

  • označevanje končnega stanja izdelka,

  • je sposoben risanja v prerezih za boljše razumevanje risbe;

  • se nauči uporabljati šrafure;

  • -ima predstavo o zgradbi notranjosti;

  • prepozna material na osnovi šrafur;

  • se seznani z vrstami obdelav in dosegljivosti stopnje površinske hrapavosti pri posameznih vrstah obdelav;

  • Se zave raznolikosti površin glede na obdelavo.

    Dopolnjevanje prerezov pri narisanih predmetih z nakazano prerezno ravnino.

    Uporaba tabele za oznako kvalitete površin.

    Tolerance

     

     

     

  • namen in uporaba toleranc,

  • osnovni pojmi,

  • osnove tolerančnega sistema,

  • se zave namena in nujnosti uporabe toleranc v industrijski in steklarski proizvodnji;

  • spozna mednarodni sistem toleranc in kotiranje tolerančnih mer;

  • Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo.

    Določanje velikosti tolerančnega polja.

    Delavniška in sestavna risba

     

     

     

  • risanje in skiciranje delavniških risb,

  • čitanje delavniških in sestavnih risb.

  • poveže že osvojeno snov v celoto;

  • se seznani z vsebino risbe;

  • Se zave pomena tehnične dokumentacije v proizvodnji.

    Skiciranje in risanje delavniških risb.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    Ustno preverjanje in ocenjevanje znanja, poleg tega pa še sprotno ocenjevanje tehniških risb.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Kotiranje.

    Tolerance.

    Delavniška in sestavna risba.

    Praktični pouk

    Neposredno spoznavanje dokumentacije v redni proizvodnji.

    Pisanje dnevnikov s tehnično pisavo.

    Osnove tehničnega risanja, merila.

    Strokovno računstvo

    Poznavanje matematičnih pojmov je osnova za enostavnejše konstrukcije.

    Prerezi, označevanja stanja površin.

    Označevanje končnega stanja izdelka.

    Tehnologija v steklarstvu

    Poznavanje gradiv.