NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TESAR OPAŽEV

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

560

560

2.

 

560

560

3.

 

272

272

skupaj

 

1392

1392


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki zna:

  • smotrno in varno opraviti poklicne naloge,

  • prouciti navodila, delovno skico ali risbo,

  • opisati delovni postopek,

  • izbrati in pripraviti material in orodje,

  • zarisati in izmeriti,

  • izdelati in kontrolirati po navodilih,

  • opaze betonskih in armiranobetonskih konstrukcij,

  • opaze zidanih konstrukcij,

  • delovne odre,

  • zavarovanje izkopov,

  • enostavne lesene konstrukcije,

  • razstaviti, pocistiti in sortirati material,

  • ocistiti in pospraviti orodje,

  • opraviti enostavna dela iz podrocja drugih gradbenih poklicev (zidanje, ometavanje, betoniranje, železokrivstvo).


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    UVOD

    Dijak:

    Dijak:

     

  • program dela in nalog;

  • spozna dela in naloge, organizacijo delovnega mesta, zaščito pri delu, dokumentiranje dela, orodje in pripomočke za smotrno in varno opravljanje svojega poklica;

  • razume vsebino in namen predmeta, pomen in dejavnosti poklica;

  • Razume povezavo in odgovornost do drugih poklicev, spozna samozaščito in zaščito sodelavcev, razume pomen vodenja dokumentacije in odgovrnosti do delovnih sredstev in natančnosti dela; pridobiva poklicno identifikacijo.

    Praktični pouk v celoti poteka v skupinah, upošteva navodila za varno delo; delo izvajajo učenci po navodilih in delovnih risbah ali skicah ob uporabi prospektov; ogledi gradbišč in drugih delavnic.

  • delavnica, delovno mesto;

  • spozna pomen organizacije delovnega mesta in prostore, v katerih bo opravljal praktični pouk in

  •    

  • zaščita pri delu, osebna zaščitna sredstva;

  • spozna zaščitna sredstva in jih uporabi;

  •    

  • delavniški dnevnik;

  • spozna pomen in obliko delavniškega dnevnika, izpolni vzorec;

  •    

  • tesarsko in drugo gradbeno orodje in pripomočki: uporaba, čiščenje in shranjevanje;

  • spozna vrste in uporabo; uporabi orodje in pripomočke, očisti, shrani;

  •    

  • pripomočki za merjenje in njihova uporaba: merjenje razdalj, pravokotnosti, vodoravnosti, navpičnosti, prenos višinskih točk;

  • spozna pomen in uporabo pripomočkov; uporabi: zidarski meter, kotnik, libelo, grezilo, cevno libelo;

  •    

  • ureditev, zavarovanje poti, prenosi in prevozi;

  • spozna namen ter uporabo električnih in požarnih varnostnih naprav in predpisov, upošteva zaščitne mere in sredstva;

  • Razvija občutek odgovornosti do osebne varnosti in varnosti delovnega okolja.

     

    Dela s področja drugih poklicev

     

     

     

     

  • spozna in opravi enostavna dela s področja drugih poklicev v funkciji svojega poklica;

  • Razvija občutek za skupinsko delo in povezanost gradbenih poklicev.

     

  • zidarska dela: enostavno zidanje z opeko NF in modularnimi bloki;

  • spozna pravila in jih uporabi pri zidanju ravnih in špaletnih okončav, pravokotnih vogalov, odcepov in križanj zidov iz opeke NF in modularnih blokov;

  •    

  • betoniranje enostavnih betonskih konstrukcij;

  • spozna sestavo, mešanje, transport, vgrajevanje, nego in razopaževanje betonskih in armiranobetonskih konstrukcij; betonira enostavne konstrukcije;

  •    

  • ometavanje: cementni obrizg, grobi stenski in stropni ometi;

  • spozna delovni postopek;

  •  

     

  • železokrivska dela: armiranje enostavnih konstrukcij;

  • spozna delovni postopek;

  •    

  • izolaterska dela: polaganje enostavnih izolacij;

  • spozna delovni postopek;

  •    

    TESARSKA DELA

  • spozna uporabo materialov in orodja za tesarska dela, upošteva navodila, delovne skice in pravila, organizira delovno mesto za varno in smotrno opravljanje dela;

  • Razvija občutek za gospodarno uporabo materiala in orodja, razvija ekološko zavest in poklicno identifikacijo.

    Praktični pouk v celoti poteka v skupinah, upošteva navodila za varno delo; delo izvajajo učenci po navodilih in delovnih risbah ali skicah ob uporabi prospektov; ogledi gradbišč in drugih delavnic.

    Obdelava lesa

         

  • materiali: les kot stavbno gradivo, spojna sredstva (kovinska, lesena, lepila); količine;

  • spozna uporabo različnih vrst stavbnega lesa in veznih sredstev, računa količine za enostavne primere;

  • Razvija občutek za gospodarno rabo materialov.

     

  • orodje in stroji za obdelavo lesa;

  • spozna vrste in uporabo, čiščenje, vzdrževanje in shranjevanje strojev in orodja;

  • Razvija občutek odgovornosti do sebe in drugih na delovnem mestu.

     

  • tesarski načrti in znaki;

  • seznani se s pomenom in vsebino delovne risbe ali skice, nauči se razpoznavati znake;

  • Razvija občutek odgovornosti do spoštovanja načrtov in znakov pri svojem delu.

     

    Tesarske lesne zveze

     

     

     

  • spahi, sklopi, čepi, zaplate;

  • podaljšanja;

  • povišanja;

  • vogali;

  • odcep;

  • križanja;

  • ojačitve;

  • razširitve;

  • razlikuje vrsto in obliko lesne zveze, zna izdelati lesno zvezo po načrtu, očisti in pospravi orodje;

  • Razvija občutek odgovornosti za pravilno uporabo materiala, veznih sredstev in orodja.

     

    Ročno mehanizirano orodje in stroji

     

     

     

  • ročno mehanizirano orodje

  • stabilni stroji

  • ukrepi pri delu s stroji

  • zna varno in smotrno uporabiti: ročno električno žago, vrtalni stroj, kotni brusilni stroj, krožno in zračno žago;

  • Razvija odgovornost do smotrne in varne uporabe orodja in strojev.

     

    Opaži

     

     

     

  • namen;

  • sestavni deli;

  • materiali, količine;

  • spozna funkcijo opažev, sestavne dele in njihov namen, materiale za njihovo izdelavo, izračuna količine za enostavne primere;

  • Spozna povezavo z drugimi gradbenimi poklici in razvija odgovornost do skupinskega dela, razvija občutek odgovornosti za gospodarnost in kvalitetno delo ter spoštovanje navodil.

    Praktični pouk v celoti poteka v skupinah, upošteva navodila za varno delo; delo izvajajo učenci po navodilih in delovnih risbah ali skicah ob uporabi prospektov; ogledi gradbišč in drugih delavnic.

    Opaži betonskih in armiranobetonskih konstrukcij

     

     

     

  • pravokotni opaži temeljev (opaž točkovnega in pasovnega temelja);

  • stopničasti opaži temeljev (točkovni, pasovni);

  • trapezni opaži temeljev (točkovni, pasovni);

  • opaži zidov (enostranski, obojestranski, zakrivljeni, krožni);

  • opaži stebrov (kvadratni, pravokotni, mnogokotni, krožni);

  • opaži preklad (pravokotni, z zobom);

  • opaži nosilcev (kvadratni, pravoktni, s ploščo);

  • opaži stropov (polna plošča, plošča z nosilcem);

  • opaži stopnic (ravne, zavite);

  • opaži zidnih vezi (horizontalne, vertikalne);

  • opaži lokov (polkrožni, segmentni);

  • opaži zidanih lokov (ravni, polkrožni, segmentni);

  • opaži kanalizacijskih jaškov;

  • izdela opaž po delovni risbi ali skici: prouči navodila, izbere ter pripravi material ( opažni elementi, deske, plohi, vezane Bled plošče, gredice, profili, spojna - vezna sredstva) in orodje ter pripomočke; zariše, izmeri, izdela, kontrolira (betonira), razopaži; sortira, počisti, zaščiti razopažene elemente; očisti in pospravi orodje;

  •  

     

    Odri

     

     

     

  • namen;

  • deli;

  • materiali, količine;

  • spozna vrsto, nalogo, dele in varnost odrov; izdela po delovni risbi ali skici, izračuna količine materialov za enostavne primere;

  • Razvija občutek odgovornosti do varnosti pri delu in odgovornost do drugih poklicev in sodelavcev.

    Delo v delavnici in na gradbišču.

  • delovni odri na stolicah;

  • prouči navodila, izbere gradivo za stolice, pode in zaščitno ograjo ( les, vezna sredstva ), izbere orodje in merilne pripomočke, izdela stolice, sestavi oder in zaščitno ograjo; razstavi oder, očisti in skladišči material;

  •    

  • cevni in lovilni odri;

  • prouči navodila, pripravi material (cevni profili, leseno gradivo, sredstva za sidranje), orodje in sredstva ( ključi, olje... ); pripravi podlago za vertikalne cevi, namesti in spoji kovinske elemente, diagonalno veže in sidra, namesti pod in ograjo; razstavi oder, očisti in namaže dele, sortira in skladišči;

  •    

  • podpiranje montažnih stropov;

  • prouči navodila in delovni postopek, izbere material ( lesno gradivo, kovinske profile, vezne sredstva ), izbere orodje in merilne pripomočke, zariše, izmeri, postavi; razstavi, očisti, sortira, skladišči;

  • Razvija občutek za varno in natančno delo.

    Delavnica, gradbišče, prospekti.

    Zavarovanje izkopov

     

     

     

  • kanali;

  • rovi;

  • jame;

  • spozna kategorije zemljišča in podpiranje v zvezi s tem, prouči navodila in delovni postopek, izbere material, vezna sredstva, orodje; izdela in postavi opaž za podpiranje izkopa, očisti in pospravi orodje;

  • Razvija občutek za varno delo.

    Gradbišče.

    Enostavnejše strešne konstrukcije

  • spozna nalogo, vrste in dele streh, zna izdelati enostavna strešna povezja za strehe manjših razponov za enokapnico in dvokapnico;

  • Razvija občutek za zahtevnost tesarskega poklica.

     

  • stolice (stoječe, ležeče );

  • vešala (trikotno, trapezno);

  • prouči delovno risbo in postopek, izbere leseno gradivo in vezna sredstva, izbere orodje in pripomočke, izdela strešno povezje s pravilnimi lesnimi zvezami po navodilu učitelja, pospravi delovno mesto (orodje, pripomočki, čiščenje);

  •    

    Enostavne lesene obloge

     

     

     

  • stenske;

  • stropne;

  • talne;

  • spozna nalogo, vrste in načine izdelave oblog, izdela enostavne obloge po navodilih, spozna pomen izbire materiala za vidne konstrukcije ter pomen natančnega in kakovostnega dela;

  • Razvija občutek za natančno in estetsko kvalitetno delo.

     

    OSNOVE VARSTVA PRI DELU

  • ob vsaki nalogi spozna, upošteva in zna razložiti varnostne ukrepe;

  • Zaveda se nujnosti varnega dela.

    Predpisi, prospekti, zaščitna sredstva.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • delavniški dnevnik z opisom delovne naloge in risbo ter opisom tehnološkega postopka in varstvenimi ukrepi,

  • Izdelek/storitev z zagovorom - dijak zagovarja izdelek tako, da razloži tehnološki postopek izdelave, potrebne varstvene ukrepe ter pokaže znanje iz predmetov tehnologije in materiali v zvezi z izdelkom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • izdelava enostavnejših opažev in odrov;

  • Tehnologija

  • postopek izdelave opažev in odrov;

  • tehnološke lastnosti materialov;

  • Materiali

  • uporaba različnih materialov glede na lastnosti;