Izobraževalni program: TESAR OPAŽEV
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
140 |
2. |
140 |
140 |
|
3. |
171 |
171 |
|
skupaj |
381 |
70 |
451 |
Dijaki zna:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE TEHNIČNEGA RISANJA |
Dijak: |
Dijak: |
|
|
|
Razvija občutek za potrebo po uporabi načrtov v gradbeništvu. |
|
gradbeništvo kot gospodarska panoga |
|
|
|
|
|
||
|
Oblikuje odnos do pomena svojega poklica znotraj gradbeništva. |
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
ELEMENTI ZGRADB |
|
Pridobiva poklicno identifikacijo, spoznava povezavo med različnimi gradbenimi poklici. |
|
nosilni elementi zgradb |
|
||
nenosilni elementi zgradb |
|
||
primeri elementov zgradb: |
|
||
|
|
|
|
konstrukcijski sistemi: |
|
||
|
|
|
|
obremenitve konstrukcij: |
|||
|
|
||
TESARSKA DELA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razumevanja pravilne izbire in uporabe orodja in materiala, da svoje delo lahko opravi smotrno in gospodarno. Razvija ekološko zavest glede uporabe in obnavljanja lesa. |
Vzorci, prospekti, modeli obisk in demonstracije v delavnici in na gradbišču, teren in vaje v skupinah. |
|
|||
|
|
Spozna pomen detajla za pravilno funkcioniranje celote, razvija občutek za natančno delo |
|
OPAŽI BETONSKIH IN ARMIRANOBETONSKIH KONSTRUKCIJ |
|
|
|
beton |
|
Razvije občutek odgovornosti do natančne izdelave detjlov, da bi dosegel kvaliteto celotne konstrukcije |
|
armatura |
|
Spozna povezavo med poklici zidar, tesar, železokrivec in medsebojno odgovornost glede kvalitete dela in rokov |
|
opaži - klasični, sodobni |
|
||
elementi opažev in opažnih odrov: |
|||
|
|
Razvija poklicno identifikacijo, spozna namen gospodarne uporabe materiala, razvija ekološko zavest |
|
primeri opažev betonskih in armiranobetonskih konstrukcij: klasični in sodobni |
|||
1. temelji, 2. zidovi, 3. stebri, 4. nosilci, 5. preklade, 6. stropi, 7. zidne vezi, 8. okrasni venci in profili, 9. stopnice, 10. loki. |
|
Programi klasičnih opažev različnih konstrukcij |
|
OPAŽI ZIDANIH KONSTRUKCIJ |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega dela. |
|
ODRI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za varno in odgovorno dela. |
Program opaž polkrožnega, segmentnega ali ravnega zidanega loka vaje v skupinah ogledi konstrukcij na terenu. Obisk gradbišča. |
LESENE KONSTRUKCIJE |
|
|
|
primeri enostavnih lesenih konstrukcij: |
|||
1. stene, 2. ograje, 3. stropi, 4. ostrešje, 5. stopnice, 6. obloge, 7. kritine. |
|
Razume zgodovinski razvoj tesarstva in lesenih konstrukcij, stavbno dediščino in njeno varstvo, spozna tradicijo glede uporabe materiala in oblikovanja. |
Vaje v skupinah tipični detajli lesnih zvez za povezavo lesenih konstrukcij. |
DELA IZ PODROČJA DRUGIH POKLICEV |
|
Spozna gospodarnost pri uporabi materiala, razvija ekološko zavest. Zaveda se potrebe po skupinskem delu in povezave gradbenih poklicev. |
Obiski delavnic drugih poklicev. |
zidarska dela: |
|
|
|
1. materiali za zidanje, 2. faze dela, 3. pravila zidanja, 4. zasnove zidov za zidanje z opeko NF in modularnimi bloki, 5. predelne stene iz različnih materialov, 6. loki. |
|
||
betoniranje |
|
||
železokrivska dela |
|||
ometavanje |
|
||
izolaterska dela |
|
||
kanalizacija – javna, hišna kanalizacija, drenaža:
|
|
Razvija ekološko zavest (zmanjšana poraba energetskih virov, manjša onesnaženost okolja). |
Teren, gradbišče, gradbeni center prospekti, vzorci. |
tehnična dokumentacija – funkcija in vrste projektov, gradbeni dnevnik |
|
Spozna potrebo po dokumentiranju dela. |
Primeri tehnične dokumentaicje. |
OSNOVE VARSTVA PRI DELU |
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti Zaveda se pomembnosti zavarovanja pri delu Razvija zavest pomembnosti varstva pri delu za sebe in do delovnega okolja. |
Ogled gradbišč, predpisi, prospekti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Materiali |
|
|
Praktični pouk |
|