Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PRAKTIČNI POUK
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
210 |
210 |
|
skupaj |
210 |
210 |
Dijak:
Vsebine multimedijskega oblikovanja:
DIGITALNA TIPOGRAFIJA
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pozna potrebo po varnem in odgovornem delu. Oblikuje pozitiven odnos do šolske opreme. |
Ogled učilnice in orodja v njej. |
|
|
Zave se potrebe po natačnem delu pri meritvah. |
Meritev s tipometrom. |
|
|
||
|
|
Pridobiva občutek za natančno delo. |
Opravi korekturo svojega izdelka. |
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost pri izdelavi novih objektov. |
Delo z računalnikom: uporaba tiskalnika. |
|
|
Navaja se na delovnost. |
Delo z računalnikom: izdelava korekture. |
|
|
Razvija strokovnost. Usposobi se za natančno delo. |
Delo z računalnikom: uporaba tiskalnika. |
|
|
Zave se pomembnosti oblikovanja. Navaja se na natančno delo. |
Delo z računalnikom:
|
|
|
Razvija poklicno in osebno odgovornost za delo. |
Delo z računalnikom: delo po predlogi. |
|
|
Oblikuje pozitiven odnos do dela. Zaveda se pomena natančnosti in zanesljivosti pri delu. |
Delo z računalnikom. |
|
|
Pridobiva željo po lastnem oblikovanju. Oblikuje pozitiven odnos do dela. Je motiviran za delo. Pridobiva delavnost. |
Delo z računalnikom:
|
|
|
Pridobiva željo po lastnem oblikovanju. Pridobiva delovnost. Razvija strokovnost. |
Delo z računalnikom:
|
Projektno delo |
|||
|
|
Razvija čut za samostojno delo. Razvija čut za ustvarjalnost. Razvija čut za raziskovalno delo. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Delo poteka pod vodstvom mentorja. Pripravi pisno poročilo. |
DIGITALNE REPRODUKCIJE
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Predloge |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost, osebno odgovornost, delovno odgovornost in estetski čut. |
Ročno izdela različne vrste predlog, poišče objekte, ki so primerni za predloge. |
Fotomateriali in kemična obdelava fotomaterialov |
|||
|
|
Zaveda se strokovnosti pri izboru materiala. Razvija varčen in skrben odnos do fotomateriala, goji poklicno odgovornost. |
Ogled sestave fotomateriala na mikroskopu. |
|
|
Pozna pomembnost operacije v celotnem postopku. Prebuja ekološko zavest in razvija sposobnosti, ki so potrebne za timsko delo. |
Izdelava recepture po navodilih, risanje tehnične skice aparata. |
Organizacija dela na sistemu grafične priprave |
|||
|
|
Razvija občutek odgovornosti, strokovnosti in pozna pomen in povezanost različnih delovnih operacij. |
Izdelava poročila o sestavi sistema. |
Skeniranje |
|||
|
|
Zave se pomembnosti pravilne izvedbe delovne operacije glede na končni rezultat. |
Izdelava opisa izvedbe delovne operacije skeniranja. |
|
|
||
Orodja za korigiranje in preoblikovanje slikovnih podatkov |
|||
|
|
Pozna pomen strokovnosti in natančnosti. Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev za dosego rezultata. Razvija ustvarjalnost. |
Izdelava opisa izvedbe delovnih operacij in evidence porabljenega časa. Po izdelavi poskusnega odtisa primerja kvaliteto izdelave in jo po potrebi ponovno korigira. |
Elektronska montaža |
|||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Zaveda se povezanosti med različnimi operacijami in njihovega vpliva na končni rezultat. |
Izdelava opisa operacij, izvedba montaže, poskusna kopija, končni izdelek, film ali tiskovna forma. |
Izhodne enote |
|||
|
|
Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev za dosego rezultata. Pri iskanju optimalnih rešitev razvija ustvarjalnost. S predhodnimi fazami sistema vzpostavlja komunikacijo in delovno korelacijo. |
Primerjanje izdelka ali odtisa in ugotavljanje nivoja kvalitete. |
Tiskovne forme |
|||
|
|
Razvije sposobnosti vizualne ocenitve izdelka. Pozna pomembnost pravilnih odločitev v prejšnji stopnji proizvodnega procesa. Zaveda se osebne odgovornosti ob morebitnem slabem rezultatu v tisku. |
Izdelava tiskovnih form, ogled namestitve tiskovnih form v posamezne tiskarske stroje. |
Poskusni tisk |
|||
|
|
Razvije sposobnosti vizualne ocenitve izdelka. Pozna pomembnost pravilnih odločitev v prejšnji stopnji proizvodnega procesa. Zaveda se osebne odgovornosti. |
Primerjanje odtisov, izdelava poročila o medsebojni primerjavi. |
|
|||
Digitalni tisk |
|||
|
|
Razvije vizualne sposobnosti ocenitve izdelka. Pozna pomembnost pravilnih odločitev v prejšnji stopnji proizvodnega procesa, krepi delovno odgovornost in strokovnost. |
Pripravo datoteke izvede v prostorih šolske ustanove, digitalni tisk pa je demonstrativno izveden zunaj ustanove. |
MULTIMEDIJSKO OBLIKOVANJE
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Učenje iz primerov |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se strokovnosti in razvija kritično obravnavo. Zaveda se pomena obvladovanja različnih znanj. |
Ogled posameznih primerov multimedije na različnih medijih, kot so internet, zgoščenke … Izdelava sistematičnih zapiskov ob analizi posameznega ogleda. |
Izbira strojne opreme |
|||
|
|
Razvija natačnost in strokovnost. Razvija inovativnost. |
Praktično delo s strojno opremo. |
|
|
Namestitev in nastavitev posameznih enot. |
|
Izbira programske opreme |
|||
|
|
Razvija natačnost in strokovnost. Razvija inovativnost. |
Praktično delo z multimedijskim računalnikom, spoznavanje programske opreme za prikaz in delo z različnimi tehnologijami in standardi. Ogled studia za večpredstavnost. |
Načrtovanje multimedije |
|||
|
|
Zave se odgovornosti. Usvaja sposobnost komuniciranja. Razvija inovativnost in kreativnost. |
Simulacija konkretne naloge za izdelavo večpredstavnostne predstavitve podjetja ali kraja. Načrtovanje konkretne naloge, ki jo bo dijak po načrtu izdelal do konca. Izdelava idejne skice multimedije. Predstavitev idejne zasnove naročniku. Komunikacija (sestanek) z naročnikom (usklajevanje). |
Vhodni formati in prevzem materialov |
|||
|
|
Razvija natančnost. Razvija sposobnost komuniciranja in tolerantnost. |
Vaja na večpredstavnostnem računalniku, prevzem z različnih nosilcev informacij, pregled materialov, dokumentiranje prevzema in urejanje materialov. Pregled popolnosti materialov. |
Obdelava posameznih gradnikov multimedije (besedilo) |
|||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost. |
Vaja: prevzem besedila na papirju in v digitalni obliki, obdelava besedila, kontrola in pretvarjanje v ustrezen format za nadaljnjo obdelavo. |
Obdelava posameznih gradnikov multimedije (zvok) |
|||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost. |
Ogled profesionalnega avdiostudia. Vaja: prevzem zvočne opreme (glasba in govor) z digitalnega in analognega nosilca, obdelava zvočnega zapisa: krajšanje, dodajanje efektov, pretvarjanje in priprava za ustrezne medije. Kontroliranje kakovosti zvoka in nivojev. |
Obdelava posameznih gradnikov multimedije (video) |
|||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. Razvija ustvarjalnost. |
Obisk videostudia. Vaja:
|
|
|
||
Obdelava posameznih gradnikov multimedije (računalniška animacija) |
|||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Upošteva varčnost in skrbnost. |
Prevzem in ogled animacije v različnih formatih. |
Integracija multimedije za izdelavo zgoščenke |
|||
|
|
Razvija strokovnost, skrbnost, natančnost … Zaveda se odgovornosti. |
Izdelava multimedijske zgoščenke z integracijo vseh osnovnih gradnikov, pripravljenih v prejšnjih fazah. Sprotno preverjanje delovanja. |
Integracija multimedije za izdelavo spletnih strani |
|||
|
|
Razvija strokovnost, skrbnost in natančnost. Zaveda se odgovornosti. Zaveda se pomena zanesljivosti. |
Izdelava spletne strani z osnovnimi gradniki multimedije, pripravljenimi v prejšnjih fazah. Sprotno preverjanje delovanja. |
Preskušanje, predstavitev izdelka in odpravljanje napak |
|||
|
|
Zaveda se odgovornosti. Razvija sposobnost komuniciranja. Pridobiva inovativnost. Zaveda se pomena zanesljivosti. |
Vaja:
|
Izdelava dokumentacije |
|||
|
|
Razvija skrbnost in zanesljivost. |
Izdela mapo z dokumentacijo. |
Distribucija |
|||
|
|
Razvija strokovnost. Zaveda se pomena zanesljivosti in skrbnosti. |
Izdelava zgoščenke. Objava spletne strani na spletnem strežniku. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Varstvo pri delu |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Osnove grafičnih procesov Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Informatika |
|
|
Grafično oblikovanje |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija Informatika |
|
|
Matematika |
|
|
Angleški jezik Nemški jezik |
|
|
Fotografija in videotehnika Informatika |
|
|
Informatika |
|
|
Grafično oblikovanje |
|