Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
EKONOMIJA
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
70 |
70 |
|
2. |
68 |
68 |
|
skupaj |
138 |
138 |
Pri predmetu dijak:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. TEMELJI EKONOMIJE |
|||
EKONOMSKI PROBLEM |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za interpretacijo abstraktnih pojmov z ekonomskega področja. Razume družbene posledice redkosti dobrin (virov). |
|
GOSPODARSKA DEJAVNOST IN POSAMEZNIK |
|||
|
|
Pridobi občutek za varčnost, gospodarnost in skrbnost Razvije občutek odgovornega in premišljenega ravnanja Uri se v sposobnosti reševanja problemov |
|
PRODUKCIJA |
|||
|
|
Razvija analitično mišljenje. Uzavešča relacijo: posameznik - podjetje – družba. Dvig motivacije za graditev delovne kariere. Zave se nujnosti ekonomičnega ravnanja z viri (varčnost). Zave se pomena stroškov za proizvajalca. |
Priporočljiv ogled podjetja. |
TRG IN KONKURENCA |
|||
|
|
Razvija občutek za pojasnjevanje abstraktnih ekonomskih pojavov. Razvija zrelost pri sprejemanju odločitev. Razvije analitično mišljenje. |
|
|
|
||
|
|
||
RAZDELITEV |
|||
|
|
Razume pomembnost razdelitve v družbi. Zave se pomena izobrazbe. Uzavešča relacijo: sindikati – mezde, zaposlovanje. Se zave pomena delovanja trga prihrankov. |
|
POTROŠNJA |
|||
|
|
Razume nujnost skupne in splošne potrošnje. |
|
DENAR IN KREDIT |
|||
|
|
Razvija čut za vrednotenje denarja. |
|
MAKROEKONOMSKO RAVNOTEŽJE |
|||
|
|
Razume prehod od posameznih enot na agregatne količine. Se zave pomena merjenja rezultatov gospodarjenja na nacionalni ravni. |
|
Spozna razlike v ravnanju skupin prebivalstva pri potrošnji in varčevanju. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
II. SODOBNO TRŽNO GOSPODARSTVO |
|||
LASTNINSKA STRUKTURA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena prevzemanja odgovornosti in tveganja Poveže lastnino z aktivnim podjetniškim delovanjem. |
|
TRŽNA STRUKTURA |
|||
|
|
Zave se pomena podjetništva za razvoj gospodarstva. Razume posebnosti delovanja »naravnih« monopolov. |
|
VLOGA DRŽAVE V SODOBNEM GOSPODARSTVU |
|||
|
|
Razvija občutek za socialno pravičnost. Razvija čut odgovornosti za okolje. |
|
MEDNARODNI EKONOMSKI ODNOSI |
|||
|
|
Spozna pomen vključevanja gospodarstva v mednarodne tokove. |
|
III. SLOVENSKO GOSPODARSTVO |
|||
DEJAVNIKI GOSPODARSKE RASTI SLOVENIJE |
|||
|
|
Zave se soodgovornosti pri ustvarjanju gospodarske blaginje. Razvija čut za delovno in poklicno odgovornost. Razvija čut za okolje in pozitiven odnos do naravnega bogastva. |
|
BRUTO DOMAČI PROIZVOD (BDP) IN UPORABA BDP V SLOVENIJI |
|||
|
|
Se zave pomena dohodka posameznika za njegov osebni standard. Razvija občutek za varčnost. Razvija občutek za solidarnost in toleranco. Se zave pomena ekonomskih povezav s svetom. Spozna pomen mednarodnih povezav in finančnih tokov. |
|
EKONOMSKA POLITIKA |
|||
|
|
Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za finančne tokove znotraj narodnega gospodarstva. Se zave pomena prerazdelitve dohodka. |
Iz časopisa zna izbrati članke, ki se nanašajo na ekonomsko politiko. |
SLOVENIJA IN EU |
|
Spozna pomen vključevanja Slovenije v mednarodne gospodarske tokove. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poslovna matematika in statistika |
|