Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela:
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
10 |
60 |
70 |
2. |
13 |
55 |
68 |
skupaj |
23 |
115 |
138 |
** V- reševanje nalog.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
RAZMERJA IN SORAZMERJA |
Dijak |
Dijak |
|
Razmerje, sorazmerje
|
|
Razvija natančnost in računsko tehniko. |
Reševanje enostavnih računskih nalog iz sorazmerij. |
Premo in obratno sorazmerje
|
|
Razvija logično mišljenje. |
Reševanje tekstnih (uporabnih) nalog iz sorazmerij. |
SKLEPNI RAČUN |
|||
Enostavni sklepni račun
|
|
Razvija natančnost, računsko tehniko in sklepanje. |
Reševanje nalog iz enostavnega sklepnega računa. |
Sestavljeni sklepni račun
|
|
Razvija natančnost, računsko tehniko in sklepanje. |
Reševanje nalog iz sestavljenega sklepnega računa. |
RAZDELILNI RAČUN |
|||
Enostavni razdelilni račun
|
|
Razvijanje smisla za odločanje med različnimi metodami in izbira najprimernejše glede na zastavljeni problem. |
Reševanje nalog iz enostavnega razdelilnega računa. |
Sestavljeni razdelilni račun
|
|
Razvija natančnost in logično mišljenje. |
Reševanje tekstnih nalog iz sestavljenega razdelilnega računa. |
ZMESNI RAČUN |
|||
|
|
Si predstavlja mešanje različnih sestavin in usvoji dejstvo, da je količina mešanice enaka vsoti količin posameznih sestavin. |
Reševanje enostavnih računskih in tekstnih nalog iz nepravega zmesnega računa. |
Pravi zmesni račun
|
|
Zna uporabljati zmesno shemo pri reševanju nalog iz pravega zmesnega računa. |
Reševanje tekstnih nalog iz pravega zmesnega računa. |
PROCENTNI RAČUN |
|||
|
|
Razvija strokovnost, odgovornost in logično mišljenje. |
Reševanje uporabnih nalog iz procentnega računa z izračunavanjem celote, deleža ali procentne mere. |
OBRESTNI RAČUN |
|||
Osnovni pojmi obrestnega računa
|
|
Razvija strokovnost. Razvija občutek za varčnost. Razvija odgovornost. Razvija zanesljivost. |
Reševanje enostavnih nalog za ponovitev navadnega obrestnega računa. |
Navadni obrestni račun
|
|
Razvija občutek za natančnost in urejenost. |
Reševanje zahtevnejših nalog iz navadnega obrestnega računa. |
OBRESTNO OBRESTNI RAČUN |
|||
Dekurzivno obrestovanje
|
|
Razvija strokovnost. Razvija občutek za varčnost. Razvija odgovornost. Razvija zanesljivost. Razvija spretnost pri uporabi žepnega računalnika. |
Reševanje nalog iz dekurzivnega obrestno obrestnega računa. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Anticipativno obrestovanje
|
|
Razvija natančnost, urejenost pri zapisovanju računskih postopkov ter spretnost pri uporabi žepnega računalnika. |
Reševanje nalog iz anticipativnega obrestno obrestnega računa. |
PERIODIČNE VLOGE IN RENTE |
|||
Periodične vloge
|
|
Razvija predstavo o vlogah, ki se skozi čas obrestujejo in pridobivajo na vrednosti. |
Reševanje tekstnih nalog z izračunavanjem posamezne vloge ali pa njihove skupne končne oziroma sedanje vrednosti. |
Rente
|
|
Razvija natančnost pri preštevanju kapitalizacijskih obdobij. |
Reševanje nalog iz periodičnih vlog, rent ter kombiniranih nalog iz vlog in rent. |
POSOJILA |
|||
Obročni način odplačevanja posojil
|
|
Razvija natančnost, zanesljivost ter odgovornost pri izračunavanju anuitete ter sestavljanju amortizacijskega načrta. |
Sestavljanje amortizacijskega načrta pri obročnem načinu odplačevanja posojila. |
Anuitetni način odplačevanja posojil
|
|
Razvija natančnost, zanesljivost ter odgovornost pri izračunavanju anuitete ter sestavljanju amortizacijskega načrta. |
Sestavljanje amortizacijskega načrta pri anuitetnem načinu odplačevanja posojila. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Matematika |
reševanje nalog |
|
Računovodstvo |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|