Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
POŠTNI PROMET
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
70 |
70 |
|
2. |
68 |
68 |
|
skupaj |
138 |
138 |
Pri predmetu dijak:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. Vloga in pomen poštnega prometa |
Dijak |
Dijak |
|
Naloge in značilnosti poštnega prometa |
|||
|
|
Zaveda se pomena dejavnosti poštnega prometa. |
|
Razvoj poštnega prometa |
|||
|
|
Razvija oseben odnos do zgodovinskega razvoja poštnega prometa. |
|
Poštna znamka in njena uporaba |
|||
|
|
Dijaki, ki zbirajo poštne znamke in razglednice pripravijo kratko predstavitev. |
|
Poštna reforma Rowlanda Hilla |
|||
|
|
||
II. Normativna urejenost poštnega prometa |
|||
Normativni akti v poštnem prometu |
|||
|
|
Zaveda se pomena normativne urejenosti poštnega prometa. |
|
III. Poštno omrežje |
|||
Enote in naprave poštnega omrežja |
|||
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Vzpostavlja strokovne stike z uporabniki. Razvija sposobnost za komuniciranje. |
Ogled poštne enote. |
IV. Poštne storitve | |||
Navadne pošiljke |
|||
|
|
||
Knjižene pošiljke |
|||
|
|
Razvija osebno odgovornost glede pravilnega ravnanja s pošiljkami. Razvija sposobnost pravilne presoje uporabe ustrezne pošiljke, glede na vsebino,ki se pošilja. Razvija vestnost in zanesljivost pri delu. |
|
V. Posebne poštne storitve | |||
Dopolnilne poštne storitve |
|||
|
|
Razvija sposobnost pravilne uporabe posamezne storitve. |
|
VI. Plačevanje poštnih storitev | |||
Ceniki poštnih storitev |
|||
|
|
Razvija osebno odgovornost do pravilnega zaračunavanja cen posameznih storitev. |
|
VII. Sprejem poštnih pošiljk | |||
Sprejem navadnih pošiljk |
|||
|
|
Razvija odgovornost za natančno in skrbno delo. Razvija občutek odgovornosti za pravilno izvedbo postopkov pri sprejemu pošiljk. |
|
Sprejem knjiženih pošiljk |
|||
|
|
Razvija prijazen odnos do uporabnikov. Razvija sposobnost komuniciranja. |
|
VIII. Odprava pošiljk | |||
Vrste sklepov |
|||
|
|
Razvija natančnost, vestnost in zanesljivost pri odpravi pošiljk. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
IX. Prevoz poštnih pošiljk | Dijak | Dijak | |
Organizacija prevoza pošiljk: |
|||
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti pri organizaciji prevoza pošiljk. |
Ogled poštnega centra. |
X. Prispetje pošiljk | |||
Prevzem sklepov |
|||
|
|
Razvija odgovornost za natančnost pri delu. Razvija sposobnost samostojnega odločanja pri ugotovljenih nepravilnostih pri prevzemu pošiljk. |
|
XI. Priprava pošiljk za vročitev | |||
Priprava navadnih pošiljk za vročitev |
|||
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti pri pripravi navadnih in knjiženih pošiljk. Razvija odgovornost za pravilno in pravočasno izvedbo postopkov. |
|
XII. Dostava pošiljk in izročitev pošiljk | |||
|
|
Razvija čut odgovornosti za pravilno vročitev pošiljke naslovniku. |
|
|
|
Razvija odgovornost za pravilno izročitev pošiljke naslovniku. Razvija odgovornost za pravočasno izvrševanje zakonsko predpisanih rokov. |
|
XIII. Pošiljateljeva razpoložba, naslovnikovo naročilo: | |||
|
|
Razvija odgovornost za natančno in skrbno izvrševanje pošiljateljevih ali naslovnikovih zahtev. |
|
XIV. Poškodovane pošiljke | |||
|
|
Razvija sposobnost skupinskega dela pri postopkih s poškodovano pošiljko. |
|
XV. Poizvedovanje po pošiljki | |||
|
|
Razvija sposobnost pravilnega komuniciranja z uporabniki. |
|
XVI. Odgovornost za poštne pošiljke | |||
|
|
Razvija strokovno in delovno odgovornost. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta je povezano s premetom: gospodarsko poslovanje.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|