Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
TEHNOLOGIJA DODELAVE (izbirno)
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||||
Knjigoveštvo |
Embalažerstvo |
||||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
64 |
6 |
64 |
6 |
70 |
2. |
102 |
102 |
102 |
||
Skupaj |
166 |
6 |
166 |
6 |
172 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev
Dijaki s končano poklicno izobrazbo grafičar, izbirno področje knjigoveštva, dopolnjujejo znanje z izbirnega področja embalažerstva in obratno, področje kartonažerstva se dopolnjuje z vsebinami knjigoveštva.
Pri predmetu dijak:
KNJIGOVEŠTVO
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Razvoj knjige |
|||
|
|
Razvija sposobnost razmišljanja. Pridobi občutek za estetski videz knjige. |
|
Delovna sredstva v ročni knjigoveznici |
|||
|
|
Razvija občutek odgovornosti pri delu z delovnimi sredstvi. Pridobi občutek za pomembnost tehniške dokumentacije. Razvija pozitiven odnos do varstva pri delu. |
Ogleda si videokasete o knjigoveških strojih, njihovem delovanju in poteku tehnoloških operacij pri izdelavi grafičnega izdelka. |
Tiskarska in knjigoveška pola |
|||
|
|
Zaveda se strokovnosti in natančnosti. Pozna pomen načrtovanja. Zaveda se povezanosti različnih smeri oziroma delovnih operacij. |
Nariše knjigoveške in tiskarske pole. Izdela makete več vrst knjigoveških pol. |
Osnovne tehnološke operacije |
|||
|
|
Razvija strokovnost. Pridobi občutek za pomembnost tehnološke dokumentacije. Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev pri delu. Usvaja strokovno terminologijo. |
Ogleda si prospekte s shematskim prikazom tehnološkega postopka. |
Ročna izdelava knjige |
|||
|
|
Navaja se na natančnost in doslednost pri delu. |
|
Ostali ročno izdelani knjigoveški izdelki |
|||
|
|
Razvija ustvarjalnost. Usvaja postopke in načine za izdelavo starejših vezav. |
Ogleda si posebne vezave, narejene v ročni knjigoveznici. |
Strojna izdelava knjige |
|||
|
|
Zaveda se povezanosti grafičnih strok in njihovega medsebojnega sodelovanja. Oblikuje primeren poklicni odnos do popolnega grafičnega izdelka. Razvija poklicno in osebno odgovornost za delo. Pridobi predstavo o delovanju strojev. Razvije pozitiven odnos do varstva pri delu, pravilne rabe in brezhibnosti strojev. Zaveda se pomena natančnosti in zanesljivosti pri delu s stroji. Razvija iniciativnost in vztrajnost. Navaja se na natančnost in doslednost pri delu. |
Izdela shemo postopkov, potrebnih za strojno izdelavo knjige. Ponazori delovanje ltv in lmv. Ogleda si videokaseto o strojni izdelavi knjige. Ekskurzija: ogled proizvodnje strojne izdelave knjig. |
Projektiranje in programiranje tehnoloških procesov |
|||
|
|
Pozna pomen načrtovanja dela. Čuti se odgovornega za pridobljene rezultate. Zaveda se povezanosti grafičnih strok. Razvija željo po iskanju optimalnih rešitev pri delu. |
Izdela kalkulacijo. Izdela tehnološko pripravo. |
Preverjanje kakovosti papirja |
|||
|
|
Pozna laboratorijske instrumente za ugotavljanje kvalitete materialov. Opiše postopke za ugotavljanje kontrole kvalitete materialov. S pomočjo laboratorijskih instrumentov določa lastnosti papirja. Ponazori postopke za ugotavljanje smeri teka vlaken. Pridobiva občutek za zanesljivost in natančnost. |
Meri z laboratorijskimi instrumenti; vaje. Prepozna in klasificira papirje po gramaturi ter debelini. |
Zagotavljanje kakovosti |
|||
|
|
Sprejema filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha. Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. Zaveda se pomembnosti urejenega sistema kakovosti in vpliva na poslovne rezultate podjetja. Zaveda se osebne, poklicne in delovne odgovornosti ter vloge sistema kakovosti v podjetju. |
Testiranje in ocenjevanje kakovosti izdelka. Ogled delovanja sistema kakovosti v podjetju (proizvodnje, kontrole, skladiščenja). |
EMBALAŽERSTVO
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Splošno o embalaži |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost razmišljanja. Pridobi občutek za estetski videz embalaže. |
|
Embalažni materiali |
|||
|
fizikalno-mehanske lastnosti papirja in papirnih izdelkov |
Z izbiro ekološko neoporečnih materialov si oblikuje ekološko zavest. |
V svojem okolju poišče posamezne vzorce materialov. Ekskurzija: ogled proizvodnje valovitega kartona. Preskušanje materialov, vaje. |
Konstrukcija ploske embalaže |
|||
|
|
Zna uporabljati nove strokovne izraze. Navaja se na natančnost in doslednost pri načrtovanju zloženk. |
Nariše kotiran načrt posameznih sistemov zloženk. |
Izsekovalna orodja in protiorodja |
|||
|
|
Usvaja strokovno terminologijo. Zaveda se nevarnosti pri delu s stroji in napravami. Zaveda se pomena natančnosti in doslednosti. |
Ogled izdelave izsekovalnih orodij in protiorodij v podjetju. |
Tehnike izseka embalaže |
|||
|
|
Uporablja strokovno terminologijo. |
Ogled izsekovanja embalaže v podjetju. |
Spajanje embalaže |
|||
|
|
Uporablja strokovno terminologijo. |
Ogled strojnega lepljenja in šivanja embalaže. |
Potiskana kartonska embalaža |
|||
|
|
Zaveda se nujnosti povezave posameznih grafičnih strok. |
|
Embalaža iz valovitega kartona |
|||
|
|
Uporablja strokovno terminologijo. |
Ročno konstruira embalažo. Izračuna porabo materiala. Ogled izdelave tiskovne forme za fleksotisk. |
Pakiranje, skladiščenje in transport embalaže |
|||
|
|
Pridobi občutek pomembnosti zaščite grafičnih izdelkov. Zaveda se pomena klimatizacije v grafični industriji. |
|
Osnove tehnološke priprave dela |
|||
|
|
Pridobi občutek za pomembnost tehnološke dokumentacije. Spozna pomen načrtovanja dela. |
Izdela tehnološko dokumentacijo za določeno naklado zloženk. |
Papirna embalaža in papirna konfekcija |
|||
|
|
Razvija pripadnost grafični stroki. |
Ogleda si proizvodnjo kuvert. |
Navita embalaža |
|||
|
|
Ogled izdelave navite embalaže. |
|
Vlečna embalaža |
|||
|
|
||
Zagotavljanje kakovosti embalaže |
|||
|
|
Sprejema filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha. Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. Zaveda se pomembnosti urejenega sistema kakovosti in vpliva na poslovne rezultate podjetja. Zaveda se osebne, poklicne in delovne odgovornosti ter vloge sistema kakovosti v podjetju. |
Testiranje in ocenjevanje kakovosti izdelka. Ogled delovanja sistema kakovosti v podjetju (proizvodnje, kontrole, skladiščenja). |
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk Strojeslovje |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk Osnove grafičnega oblikovanja Računalništvo |
|
|
Matematika |
|
|
Praktični pouk |
|