Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | Vaje z delitvijo*** | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
 | 
| 1. | 
 | 105 | 105 | 
 | 
| 2. | 
 | 105 | 105 | 
 | 
| skupaj | 
 | 210 | 210 | 
 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijaki:
° dopolnijo svoja znanja pri izdelavi ploskovnega in stavbnega pohištva
° uporabijo svoja znanja, pridobljena pri teoretičnih vsebinah za izdelavo izdelkov
° nadgradijo svoja znanja na področju uporabe in vzdrževanja lesarskih strojev in naprav
° seznanijo se s specialnimi in starimi obrtnimi tehnikami obdelave lesa
° spoznajo načine in zahteve postopkov pri restavriranju lesarskih izdelkov
° spoznajo uporabo CNC profesionalnih tehnologij obdelave
° seznanijo se z načini in tehniko dela brušenja in vzdrževanja rezil
° poglobijo in dopolnijo svoja znanja na področju varne uporabe strojev in naprav
° spoznavajo pomen in probleme pri upoštevanju ekologije med procesom izdelave pohištva
° oblikujejo in izdelajo avtorsko samostojen izdelek kot del projektne naloge.
| INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| Izdelava in uporaba šablon pri strojni obdelavi lesa | Dijak | Dijak | 
 | 
|  |  | Pri delu sodeluje v skupini, se privaja odločanja o postopkih in načinu dela. | Dijak načrtuje in izdela vsaj dve uporabni šabloni za delo z rezkalnimi stroji ali šablono primerljive zahtevnosti. | 
| Izdelava pomožnih varovalnih pripomočkov za strojno obdelavo lesa | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Izdelani in pravilno uporabljani pripomočki mu krepijo samozavest in pomen odgovornosti za varno delo vseh sodelujočih. | Sprotna obnova pomožnih varovalnih pripomočkov, dopolnjevanje in posodobitve delavniške opreme s temi pripomočki. | 
| Brušenje orodij za obdelavo lesa | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Glede na odgovornost pri pripravi strojev in naprav za brušenje pridobiva občutek za točnost in natančnost pri delu. | Nastavitve in uporaba posameznih strojev in naprav za brušenje rezil. Spojitev lista tračne žage, nastavitve in merjenja otopitve. | 
| Rezbarjenje | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | S privajanjem tehniki rezbarjenja razvija smisel za oblikovanje lesa in krepi samozavest na področju zahtevnejših oblikovanj. | Vsak dijak izrezbari najmanj en izdelek po izbiri (reliefno ali prostorsko skulpturo). | 
| Restavriranje | 
 | 
 | 
 | 
| Restavriranje etnoloških izdelkov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Z organiziranim skupinskim delom posamezni dijaki krepijo zavest o pomenu kolektivnega dela pri restavriranju. | Obnova etnoloških in stilnih izdelkov poteka skupinsko, postopki dela se delijo med več dijakov, vsi pa spremljajo način in pravilnost dela. | 
| Restavriranje stilnega pohištva | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobiva znanja o stilnem pohištvu in s tem o vrednotenju izdelkov kulturne dediščine. Razume odgovornost restavratorja za ohranitev vrednosti izdelka. | Dijak obnovi razpoložljiv del stilnega pohištva ali njegov del. | 
| Uporaba numeričnokrmiljenih strojev v lesarstvu | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija višjo stopnjo osebne odgovornosti pri uporabi in upravljanju CNC tehnologije | Skupinske vaje pri programiranju in uporabi CNC produkcijskega stroja. | 
| Projektna naloga | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Izdelek dijak pripravi in izdela samostojno, razvija smisel za samodisciplino in organiziranost pri delu. | Vsak dijak izdela svoj izdelek projektne naloge, oblikovno avtorski, z uporabo čim večjega števila različnih tehnik obdelave. | 
| Zagovor izdelave izdelka projektne naloge | 
 | 
 | 
 | 
|  | 
 | Zagovor pred za to formirano komisijo naj služi predvsem razsvetlitvi različnih pogledov na možnosti pri izdelavi izdelka. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (delovna poročila, vaje, seminarske oziroma projektne naloge)
° izdelki oziroma storitve z zagovorom
° dnevnik praktičnega pouka
° ustno.
Ocenjevanje izdelave in obdelave izdelkov, dosežene stopnje upoštevanja ekoloških in varnostnih zahtev. Posebej se oceni zagovor izdelka projektne naloge kot končni cilj praktičnega pouka v programu.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Tehnologija |  | 
|  | Stroji in naprave |  | 
|  | Projektiranje |  | 
|  | Konstrukcije |  | 
|  | Organizacija in ekonomika |  |