Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PODJETNIŠTVO
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
2. |
|||
3. |
70 |
32 |
102 |
skupaj |
70 |
32 |
102 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vsebina podjetništva |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
Izvede intervju z uspešnimi podjetniki. |
||
Podjetje, sodni register |
|||
|
|
Razvija samozavest, sodelovanje v skupini, strpnost in pogajalske spretnosti. Pridobljeno znanje mu pomaga, da se kot podjetnik pri ustanavljanju gospodarske družbe laže odloči bodisi za vlogo samostojnega podjetnika ali za partnerstvo. Če bo posloval z manj znanim partnerjem, bo podatke o njem najprej preveril v sodnem registru. |
Strokovne ekskurzije. Vaja:
|
Pokazatelji uspešnosti podjetja |
|||
|
|
V kasnejšem življenju poslovnih partnerjev ne vrednoti več le po občutku ali zaupanju, temveč po ekonomskih pokazateljih S pridobljenim znanjem si bo kot gospodar ali podjetnik laže zagotavljal plačilno sposobnost |
Vaja:
|
Premoženje podjetja, dvostavni knjigovodski račun, viri financiranja |
|||
|
|
Se nauči oceniti svoje premoženje oziroma premoženje svojega podjetja, zato bo laže odkril, kdaj mu premoženje odteka. |
Domača naloga: oceni, koliko je vredno premoženje staršev, na šolskem primeru preverja dvostavni račun. Vaja:
|
Osnove podjetništva |
|||
|
|
Odgovorno deluje v skupini. Pridobi motivacijo za iskanje podjetniških idej. Kritično presoja izdelke in storitve pri drugih. Presoja, kakšne koristi mu prinaša: dobrina kot proizvajalcu in kdaj prinaša čim več koristi naročniku. |
Reševanje testa o podjetniških sposobnostih. Skupinsko delo, poročanje. Vaja:
|
Oglaševanje izdelka ali storitve |
|||
|
|
Vrednoti oglase v medijih. |
Vaja:
|
Avtorske pravice |
|||
|
|
Razvija korekten poslovni odnos do avtorjev; če je avtor sam, pozna svoje pravice |
Vaja:
|
Celostno obvladovanje kakovosti |
|||
|
|
Na vsaki stopnji oblikovanja proizvoda ali storitve si prizadeva za odličnost. |
Vaja:
|
Finančno vrednotenje podjetniške zamisli |
|||
|
|
Razvije občutek za razmerje med nespremenljivimi – fiksnimi stroški, naklado in ceno. |
Vaja:
|
Prag pokritja – razmerje med zagonskimi stroški in dobičkom na enoto |
|||
|
|
Osvaja filozofijo podjetništva z zniževanjem stroškov na enoto proizvoda z manjšimi zagonskimi stroški, z nakupom rabljene tehnologije ali najetjem prostorov |
Računa prag pokritja za en proizvod ali storitev (glej primere v priročniku za učitelje Podjetništvo; npr. škofjeloški kruhki, čistilec oken) |
Simulacija proizvodnje v tržnih pogojih |
|||
|
|
Utrdi pripadnost skupini. Preskusi poslovanje v tržnih pogojih, kupuje, kar je ceneje, in prodaja dražje; blagu skuša dodati čim večjo vrednost. |
Vaja:
|
Poslovni načrt |
|||
|
|
Utrjuje postopnost in sistematičnost pri delu. Krepi samozavest in sposobnost ter izkušnje pri prepričevanju drugih, kar vpliva na boljše komunikacijske spretnosti. |
Individualno in skupinsko delo; s poslovnimi načrti tekmuje na eksternih tekmovanjih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Matematika |
|
|
Psihologija |
|
|
Informatika |
|
|
Tuji jezik |
|
|
Grafično oblikovanje |
|