Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK OPERATER
Sprejeto na 17.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1998
ANALIZA ŽIVIL
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 4. | 
 | ||
| 5. | 35 | 105 | 140 | 
| skupaj | 35 | 70 | 140 | 
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| LABORATORIJSKA TEHNIKA | Dijaki | Dijaki | |
| KEMIJSKI LABORATORIJ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo osebno odgovornost za varstvo pri delu in poškodb pri delu. | Vaja: laboratorijski inventar. | 
| MERILNE NAPRAVE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Dojamejo pomen pravilnosti in natančnosti pri delu. | Vaja: | 
| LOČENJE IN ČIŠČENJE ZMESI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja ločevanje zmesi s pomočjo: | |
| KVALITATIVNA ANALIZA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo čut za jasnost in doslednost. | Vaja: določitev neznanega iona. | 
| KVANTITATIVNA ANALIZA | 
 | 
 | 
 | 
| GRAVIMETRIČNA ANALIZA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo čut za teamsko delo in kolegialnost. Razvijajo odnos za vestno in natančno dokumentiranje meritev. | Vaja: gravimetrična določitev sulfatnega (vi) iona. | 
| VOLUMETRIČNA ANALIZA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: | |
| INSTRUMENTALNE METODE | 
 | 
 | 
 | 
| POTENCIOMETRIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobivajo samozaupanje za delo na visokoavtomatiziranih napravah. Razvijajo odgovornost za previdno ravnanje z merilnimi napravami. | Vaja: merjanje pH vrednosti živilom. | 
| REFRAKTOMETRIJA |  | Se z interesom vključujejo v razvojno delo. | Vaja: refraktometrično določanje suhe snovi v živilih. | 
| POLARIMETRIJA |  | 
 | Vaja: polarimetrično določanje saharoze. | 
| SPEKTROFOTOMETRIJA |  | Vaja: določanje polifosfatov v mesnih izdelkih. | |
| KROMATOGRAFIJA |  | Vaja: identifikacija umetnih barvil s TLC. | |
| ANALIZA SESTAVIN ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
| DOLOČEVANJE VODE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo čut za natančno in dosledno delo in dokumentiranje. Razvijajo čut za teamsko delo in kolegialnost. | Vaja: določitev suhe snovi v mesnih izdelkih. | 
| DOLOČEVANJE ANORGANSKIH SNOVI |  | 
 | Vaja: določitev tipa moke. | 
| DOLOČEVANJE OGLJIKOVIH HIDRATOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: določitev ogljikovih hidratov po Fehlingu. | |
| DOLOČEVANJE BELJAKOVIN | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: določanje količine beljakovin v živilih. | |
| ANALITIKA MAŠČOB | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: | |
| DOLOČEVANJE VITAMINOV |  | 
 | Vaja: določitev C-vitamina v sadnem živilu. | 
| DOLOČEVANJE ADITIVOV |  | Vaja: določitev Na-glutaminata. | |
| ANALIZA POSAMEZNIH SKUPIN ŽIVIL | 
 | 
 | 
 | 
| ANALIZA MESA IN MESNIH IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvijajo čut odgovornosti za ustrezno kakovost živil. Aktivno sodelujejo v procesni kontroli. Skrbijo za zmanjšanje izmeta v proizvodnji. Skrbijo za svojo varnost in varnost sodelavcev. | Vaja: | 
| ANALIZA MLEKA IN MLEČNIH IZDELKOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Navajajo se na pravilno komuniciranje z delavci v laboratorijih. Skrbijo za čisto okolje. | Vaja: | 
| ANALIZA PEKARSKIH PROIZVODOV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: | |
| ANALIZA VINA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Vaja: - senzorika vina. | |
| ANALIZA MASTI IN OLJ | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | 
 | Vaja:- določitev jodnega števila. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Kemija |  | 
|  | Praktični pouk |  | 
|  | Kemija Prehrana Tehnologija |  | 
|  | Prehrana Tehnologija Mikrobiologija Praktični pouk |  |