SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ŽIVILSKI TEHNIK OPERATER

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 17.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1998

1. IME PREDMETA

SOCIALNA PSIHOLOGIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

4.

64

6

70

5.

   

 

skupaj

64

6

70

  • T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

    ** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

    3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

    Pri predmetu dijaki:

  • seznanijo se z osnovami psihologije in delitvijo psihologije na panoge,

  • seznanijo se s procesi motivacije in posebnostmi motivacijskih procesov na področju dela,

  • seznanijo se z dinamiko dogajanja v majhnih skupinah,

  • spoznajo načine vodenja in tipe voditeljev,

  • spoznajo osnove psihologije dela,

  • seznanijo se z nekaterimi pomembnejšimi problemi industrijske psihologije (motivacija, izostajanje od dela itd.).


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Vsebine in informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    UVOD

    Dijaki

    Dijaki

     

  • uvod v psihologijo

  • razvoj psihologije kot znanosti

  • panoge psihologije

  • socialna psihologija

  • industrijska psihologija

  • seznanijo se s pojmi psihologija, socialna psihologija in industrijska psihologija;

  • dojamejo predmet proučevanja;

  • opredelijo panoge psihologije;

  • Pridobijo motivacijo za delo.

    Spoznajo pomen socialne psihologije za razumevanje osebnosti.

     

    SOCIALNA PSIHOLOGIJA

     

     

     

    OSEBNOST

     

     

     

  • pojem

  • sestavine

  • dejavniki

  • dojamejo, da je vsak človek osebnost zase;

  • seznanijo se z osebnostjo in njenimi sestavinami;

  • spoznajo samega sebe;

  • spoznajo lastnosti, ki so poudarjene pri liku živilskega tehnika;

  • spoznajo dejavnike, ki oblikujejo osebnost;

  • Zavedajo se bistva človekove osebnosti.

    Pridobljeno znanje jim olajša komunikacijo.

    Empatija jim postaja bližja.

    V sebi začnejo razvijati sposobnosti in lastnosti za delo z ljudmi.

    Vaja: odkrivanje človekove osebnosti.

    STALIŠČA, VREDNOTE, STEREOTIPI

     

     

     

  • stališča

  • vrednote

  • stereotipi

  • seznanijo se s problemom stereotipov, vrednot in stališč;

  • ločijo konkretne stereotipe;

  • spoznajo možne učinke predsodkov na vedenje;

  • Zavestno se odrekajo stereotipom.

    Prenašajo pozitivne vrednote na sodelavce.

    Razvijajo skupinski duh.

     

    MOTIVACIJA

     

     

     

  • pojem

  • motivacija za delo

  • seznanijo se s procesi motivacije in posebnostmi motivacijskih procesov na področju dela

  • usposobijo se motivirati posameznika v konkretni skupini za delo

  • Zavedajo se motivacije in jo prenašajo na druge

    Vaja: kaj motivira?

    DOGAJANJE V MALIH SKUPINAH

     

     

     

  • velika in mala skupina

  • agresivnost v skupini

  • vloge

  • ločijo velike in male skupine in spoznajo glavne značilnosti;

  • seznanijo se z dinamiko dogajanja v majhnih skupinah;

  • Razvijajo tekmovalni duh, razvijajo pri sebi in pri sodelavcih čut odgovornosti.

    Vaja: igranje vlog - prepoznavanje vlog v skupini in njihova vloga.

  • aktivna manjšina

  • osamljeni in zvezde v skupini

  • konformiranje

  • vodja

  • socialna klima

  • socialni konflikti

  • poznajo možne konflikte v skupini in se nauči se izogibati se jim;

  • spoznajo vloge v skupini;

  • poznajo načine prilagajanja v skupini;

  • spoznajo značilnosti oziroma kvalitete vodje, ločijo formalne in neformalne vodje;

  • ločijo objektivne in subjektivne kazalce socialne klime;

  • ločijo med destruktivnimi in konstruktivnimi konflikti oziroma so sposobni destruktivne konflikte odstraniti;

  • Zavedajo se pomembnosti skupinskega in teamskega dela.

     

    VELIKE SKUPINE IN MNOŽICE

     

     

     

  • govorice

  • procesi v množici

  • agresija in množice

  • odgovornost in množice

  • vodja in množice

  • posameznik v veliki skupini

  • sistemi in podsistemi

  • konformiranje

  • seznanijo se z dinamiko dogajanja v velikih skupinah;

  • spoznajo mehanizme prilagajanja velikih skupinah;

  • sposobni so ločiti med informacijo in govorico;

  • poznajo škodljivost govoric in jih znajo zanikati z argumenti;

  • spoznajo sisteme in podsisteme v družbi ter spoznajo glavne značilnosti;

  • Prenašajo znanje o dogajanjih v skupinah, o škodljivosti govoric.

    Poudarjajo pomen posameznika kot sestavino množic – skupine.

     

    VODJA

     

     

     

  • osebnost vodij

  • načini vodenja

  • odnos vodja - podrejeni

  • spoznajo načine vodenja;

  • ugotavljajo tipe voditeljev;

  • ugotovi, da je uspešno vodenje kreativni proces;

  • nauči se tehnike ustvarjalnega mišljenja;

  • spoznajo odnos med vodjem in vodenimi;

  • Razvijajo pri sodelavcih čut odgovornosti do vodij.

    Vzpodbujajo v konkretnih situacijah tako demokratični kot avtoritativni način vodenja.

    Vaja: prepoznavanje tipov vodij.

    POGAJANJA

     

     

     

  • zakaj se pogajati

  • kdaj se pogajati

  • kako se pogajati

  • seznanijo se z načini pogajanj;

  • poznajo pomen pogajanj;

  • spoznajo tehniko pogajanj;

  • ločijo pogajanje z nadrejenimi in podrejenimi;

  • Razvijajo občutek pomembnosti posameznika.

    Zavedajo se, da je posameznik v procesu dela aktivni udeleženec.

    Vaja: pogajanja - igranje vlog.

    KOMUNICIRANJE

     

     

     

  • načini komuniciranja

  • verbalna in neverbalna komunikacija

  • ločijo verbalno in neverbalno komunikacijo;

  • spoznajo načine in pomen komuniciranja;

  • S pravilno komunikacijo poudarjajo enakost udeležencev v procesih.

     

    PSIHOLOGIJA DELA

     

     

     

  • pojem

  • dogajanja v sistemu ter podsistemi

  • motivacija za delo

  • izostajanje iz dela

  • nagrajevanje dela

  • izbira posameznika za konkretno delo

  • ergonomija kot znanost,

  • vodenje delovnih skupin

  • psihologija potrošnika

  • psihologija reklame

  • spoznajo dogajanja v sistemu (podjetju, tovarni, ...) ter podsisteme (nekateri modeli);

  • spoznajo osnove psihologije dela;

  • seznanijo se z nekaterimi pomembnejšimi problemi industrijske psihologije ( motivacija, izostajanje od dela, ...);

  • seznanijo se z osnovami ergonomije;

  • spoznajo psihologijo potrošnika;

  • zavedajo se pomembnosti izbora posameznika za konkretno delovno mesto;

  • spoznavajo dogajanja v njihovih delovnih skupinah;

  • Razvijajo motivacijo za delo, tekmovalnost, kritičnost.

    Ustvarja vzdušje delavnosti.

    Spoznajo škodljivost neodgovornosti, netočnosti,....

    Vaja: prepoznavanje problemov.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • Osebnost

  • Podjetništvo

  • osebnostni razvoj;

  • razvrščanje, samoocenjevanje;

  • stališča, vrednote

  •  

  • vzorci vedenja, odnos do vrednot;

  • dogajanja v malih skupina

  •  

  • razvoj skupine;

  • delovno okolje;

  • vodja

  •  

  • osebnostni razvoj;

  • vodenje;

  • pogajanja

  •  

  • razvoj skupine;

  • kako se pogajati;

  • komuniciranje

  •  

  • zavedanje podjetništva;

  • lastnosti podjetništva;

  • psihologija dela

  •  

  • promocija in oglaševanje;

  • načini promocije in učinkovitost;

  • imidž podjetništva;

  • kako se organizirati;

  • obveznosti in odgovornosti podjetij;

  • delovni sestanki;