Izobraževalni program: ELEKTRIKAR ENERGETIK (šs)
Sprejeto na 50. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 7. 2001
RAČUNALNIŠTVO IN DOKUMENTIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
35 |
70 |
105 |
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
skupaj |
35 |
70 |
105 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Osnove informatike |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Sprejema pomen informacije v sodobni družbi. Ugotavlja in se zaveda, da je učinkovitost in uspešnost odvisna od razpoložljivih informacij. Zaveda se, da je človekov vsak dan močno odvisen od urejenih informacij in hitre informacijske tehnologije. |
|
Računalniška strojna oprema |
|
|
|
|
|
Razume medsebojno odvisnost in povezavo človek-informacija-tehnika. Sprejema računalnik kot delovni pripomoček za reševanje nalog s področja obdelave informacij in tudi drugih tehniških opravil nadzora, varovanja, vodenja, zamenjave človeka s strojem. |
Predstavitev sestavnih enot in prikaz v sestavljenem računalniku. |
Osnove operacijskega sistema WINDOWS |
|
|
|
|
|
Udeležuje se skupinskega dela z ostalimi dijaki preko računalnika. Razvija možnosti za iskanje rešitev in samoizobraževanje. Prepoznava računalnik kot orodje v svoji stroki. |
Individualno delo na računalniku. |
Tehnična dokumentacija |
|
|
|
|
|
Spozna različna področja tehničnega risanja. |
Pokažemo več različnih risb, ki jih prepoznajo in analizirajo. |
Vrste črt in njihova uporaba |
|
|
|
|
|
Razvija delovne navade. Ocenjuje različne možnosti programskega okolja. Se identificira s svojim bodočim poklicem, Osvaja vrednosti predloženih vzorcev tehničnih pisav. |
|
Tehniška pisava |
|
|
|
|
|
|
|
Merila |
|
|
|
|
|
||
Projekcijsko risanje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za prostorske predmete. |
|
Prerezi in šrafure |
|
|
|
|
|
Uvidi možnosti ponazoritve različnih materialov v risbah. |
Pokažemo več primerov šrafur, od katerih jih morajo osvojiti le nekaj. |
Kotiranje |
|
|
|
|
|
Razvija potrebo po natančnosti v tehniki. |
Nazorno ponazorimo vrste kotiranja in jih vodimo skozi primer. |
Elektrotehniške risbe |
|
|
|
|
|
Poveže znanja tehniškega risanja z elektrotehniko. Razvija odnos do svojega poklica. Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. Prepozna novo pridobljena znanja v tehniških risbah v strokovnih revijah. Poveže nova znanja s praktičnimi primeri (npr. Načrtom električnih inštalacij za svojo sobo). |
Dijake vodimo skozi postopek nastajanja tehniške risbe in jih sproti opozarjamo na možne težave pri risanju. Analiza elektrotehniških načrtov. Dijaki dobijo več načrtov s področja elektroenergetike ter jih v skupinah analizirajo. |
Izdelava strukturiranega projekta |
|
Razvija odnos do skupinskega dela. Oblikuje odnos do dokumentacije. Spozna pomen projektne dokumentacije. Pridobi in si izoblikuje delovne navade. |
Dijakom določimo tematiko iz elektronike ali elektroenergetike in jim pomagamo pri izdelavi projekta. Kompleksnost in zahtevnost naloge priredimo njihovim sposobnostim. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Dijak izdela eno projektno nalogo pri tehniškem risanju, ki zajema vse vrste tehniške dokumentacije, ki spremljajo izdelek ali opravilo med procesom.
Pri oblikovanju ocene se upošteva:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika |
|
|
Elektrotehnika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Tuji jezik |
|