Izobraževalni program: KMETIJSKI MEHANIK
Sprejeto na 44. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000.
GONILNI STROJI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
80 |
25 |
105 |
2. |
48 |
22 |
70 |
3. |
|||
skupaj |
128 |
47 |
175 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINE INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Izvedbene posebnosti |
Uvod |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo sposobnost povezovanja teorije s prakso. |
Tema se obravnava informativno, pri čemer se uporablja video tehnika s področja kmetijske tehnike. |
Goriva in maziva |
|||
|
|
Razvijajo čut odgovornosti in ekološko zavest. |
Uporaba video tehnike s področja pridobivanja in ravnanja z gorivi. Vaja: spoznavanja goriv in maziv. |
Vozilo in podvozje |
|||
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do tehnike. |
Uporaba modelov obes in prem. Korelacije s strojnimi elementi. |
Kolesa in pnevmatike |
|||
|
|
Razvijajo sposobnosti za reševanje tehničnih problemov in odgovornosti za delovna sredstva ter okolje. |
Uporaba prerezov pnevmatik. Uporaba prereza kolesa. Povezava z gradivi in strojnimi elementi. |
Zavorni sistem |
|||
|
|
Uporaba modelov posameznih tipov zavor. Demonstracija: Delovanje hidravličnega sistema zaviranja Uporaba pnevmatske in hidravlične demonstracijske table. Vaja: nastavljanje zavor. |
|
SISTEM KRMILJENJA VOZILA |
|||
|
|
Demonstracijska vaja: nastavitne geometrije s pomočjo optične in računalniške naprave. |
|
Izpušni sistem |
|||
|
|
Vaja: merjenje sestave izpušnih plinov. |
|
Hladilni sistem |
|||
|
|
Vaja: merjenje hladilne tekočine na odpornost proti zmrzovanju. |
|
Mazanje |
|||
|
|
Vaja: izbira primernih materialov konstrukcijskih elementov in primernega maziva. |
|
Sestavni deli motorjev z notranjim zgorevanjem |
|||
|
|
Vaja: sestavljanje modelne sheme motorja. |
|
Krmiljenje motorja |
|||
|
|
Uporaba modela krmilnega sistema. Povezava s strojnimi elementi in gradivi. Vaja: sestava preprostega krmilnega mehanizma. |
|
Sistem za dovod goriva pri bencinskih motorjih |
|||
|
|
Uporaba modelov in vzorcev sestavnih delov sistema. |
|
Transmisija vozila |
|||
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do tehnike. |
Uporaba modelov sklopk, menjalnikov, diferenciala in prenosnih gredi. |
2. Letnik
VSEBINE INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Izvedbene posebnosti |
Osnove delovanja motorjev z notranjim zgorevanjem |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Uporaba modelov za ponazoritev delovanja motorja. Uporaba video tehnike za prikaz delovnega procesa. Povezava s fiziko. Vaja: Merjenje kompresije motorja Izdelava izračunov in diagramov moči, momenta. |
|
|
|
Ogled: delovanje sistema. Vaja: sestava in delovanje preprostega uplinjača. |
|
Motorji s kompresijskim vžigom |
|||
|
|
Uporaba video tehnike za prikaz delovanja vbrizgavanja. |
|
Sistem za dovod goriva pri dizelskih motorjih |
|||
|
|
Uporaba modelov in vzorcev sestavnih delov sistema. |
|
Hidravlika na traktorju |
|||
|
|
Uporaba modelov hidravličnega prenosa sil. Povezava s fiziko in strojnimi elementi. Vaja: sestava in preizkus preprostega hidravličnega dvigala. |
|
Električna oprema vozil |
|||
|
|
Uporaba modelov za ponazoritev električnega tokokroga. Vaja: meritve napetosti in toka. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Fizika Matematika |
|