Izobraževalni program: KMETOVALEC (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
ŽIVINOREJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
90 |
15 |
105 |
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
58 |
10 |
68 |
skupaj |
198 |
45 |
243 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
UVOD V ŽIVINOREJO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave odvisnosti človeka od živalskih proizvodov. Se zave pomena kmetijskih poklicev. Razvija občutek za okolju prijazne tehnologije. Se zave pomena ohranjanja avtohtonih pasem domačih živali. |
Prikazi: |
ANATOMIJA IN FIZIOLOGIJA DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Krepi občutek osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. Razvija human odnos do živali. Razvija sposobnost opazovanja živali. |
Prikazi: |
RAZMNOŽEVANJE DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Se zave poklicne odgovornosti za plodnost živali. Se zave pomena natančnosti pri delu. Razvija human odnos do živali. |
Prikazi: |
SELEKCIJA DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Se zave pomena ohranjanja biološke raznovrstnosti in avtohtonih pasem. |
Prikazi: Ogledi: |
OSNOVE PREHRANE DOMAČIH ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Se zave posledic nepravilnega krmljenja živali. Se zave osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikazi: |
KRMILA ZA DOMAČE ŽIVALI |
|
|
|
|
|
Se zave pomena skrbnosti in natančnost pri delu. Razvija občutek za varčnost. |
Prikazi: Ogledi: |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
VZREJA PREŽVEKOVALCEV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena poklica živinorejec. |
Prikazi: |
GOVEDOREJA |
|
|
|
|
|
Se zave tradicionalne navezanosti slovenskega kmeta na govedorejo. Krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost pri delu. |
Prikazi: Ogledi: |
ANATOMSKE IN FIZIOLOŠKE ZNAČILNOSTI GOVEDA |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do živali. Razvija poklicno odgovornost za zdravje in počutje živali. Se zave pomena varnosti pri delu. |
Prikazi: |
RAZMNOŽEVANJE GOVEDA |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilne oskrbe telet po porodu. |
Prikazi: |
PRIREJA MLEKA |
|
|
|
|
|
Se zave osebne in poklicne odgovornosti za prirejo neoporečnih živalskih proizvodov. Se zave pomena delovne discipline in higiene pri prireji mleka. Razvija human odnosa do živali. Se zave pomena natančnosti pri delu. Se zave pomena varnosti pri delu. |
Prikazi: Ogledi: |
PREHRANA GOVEDI |
|
|
|
|
|
Se zave pomena humanega odnosa do živali. Se zave pomena skrbnosti in natančnosti. Razvija ekološko zavest-pri čredenju. Se zave osebne in poklicne, odgovornosti za zdravje in počutje živali. Se zave osebne in poklicne odgovornosti za gospodarske rezultate v živinoreji. Se zave pomena higiene pri predelavi mesa. |
Prikazi: Ogledi: Vaja: |
OSKRBA IN OBNAŠANJE GOVEDI |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija human odnos do živali. Razvije občutek osebne in poklicne odgovornosti za počutje živali. Razvija sposobnost opazovanja. |
Prikazi: Ogledi: |
VZREJA DROBNICE |
|
|
|
|
|
Se zave pomena živinoreje za ohranjanje poseljenosti pokrajine. Se zave pomena živinoreje za urejanje krajine. |
Prikazi: |
KOZJEREJA* |
|
|
|
*Dijakom se omogoči, da pripravijo referate, seminarske naloge.
3. Letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
VZREJA NEPREŽVEKOVALCEV IN PERUTNINE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena poklica živinorejec. Se zave pomena različnih živalskih proizvodov za človeka. Razvija ekološko zavest. |
Prikazi: |
PRAŠIČEREJA |
|
|
|
|
|
Krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost pri del. |
Prikazi: Ogledi: |
ANATOMSKE IN FIZIOLOŠKE ZNAČILNOSTI PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do žival. Se zave osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikazi: |
RAZMNOŽEVANJE PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za opazovanje živali. Se zave pomena skrbnosti in natančnosti za plodnost živali. Se zave poklicne odgovornosti za preživetje mladičev. |
Prikazi: |
PREHRANA PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Se zave poklicne odgovornosti za počutje in proizvodnjo prašičev. Se zave osebne in poklicne odgovornosti za gospodarske rezultate v živinoreji. Razvija human odnos do živali. Se zave pomena higiene pri predelavi mesa. |
Prikazi: Ogledi: |
OSKRBA IN OBNAŠANJE PRAŠIČEV |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. Razvija human odnos do živali. Razvije občutek osebne in poklicne odgovornosti za počutje živali. |
Prikazi: Ogledi: |
PERUTNINARSTVO |
|
|
|
|
|
Razvija human odnos do živali. Se zave osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. |
Prikazi: |
VZREJA PERUTNINE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za opazovanje živali. Se zave poklicne odgovornosti za preživetje mladičev ter počutje in nesnost kokoši. Se zave pomena skrbnosti in natančnosti za uspešno vzrejo živali. Razvija human odnos do žival. Se zave poklicne odgovornosti za prirejo neoporečnih jajc. |
Prikazi: Ogledi: |
KONJEREJA |
|
|
|
|
|
Se zave tradicionalne navezanosti kmeta na konja,krepi občutek poklicne odgovornosti za skrbnost in natančnost pri delu,razvija human odnos do živali. |
Prikazi: Ogledi: |
VZREJA konj |
|
|
|
|
|
Se zave osebne in poklicne odgovornosti za zdravje in počutje živali. Se zave osebne in poklicne odgovornosti za gospodarske rezultate v živinoreji. Se zave pomena skrbnosti in natančnosti. Razvija human odnos do živali. |
Prikazi: Ogledi: |
KUNČEREJA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja živali. Krepi občutek za delovno disciplino. |
Prikazi: |
VZREJA KUNCEV |
|
|
|
|
|
Se zave osebne odgovornosti za zdravje in počutje živali. se zave poklicne odgovornosti za proizvodnjo neoporečnega mesa. Razvija občutek za varčnost. |
Prikazi: Ogledi: |
PREDELAVA MESA |
|
|
|
|
|
Krepi natančnost. Krepi osebno odgovornost. Razvija strokovnost. |
Prikazi: Vaja: |
ALTERNATIVNE PANOGE ŽIVINOREJE |
|
|
|
|
|
Razvije human odnos do čebel. Se zave poklicne odgovornosti za varstvo voda. |
Ogledi: |
* Dijakom se omogoči, da pripravijo referate, seminarske naloge.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanja tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: računalništvo, poljedelstvo, matematika, kmetijski stroji, gospodarsko poslovanje.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Računalništvo Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poljedelstvo Kmetijski stroji |
|
|
Matematika Računalništvo |
|
|
Poljedelstvo |
|
|
Kmetijski stroji |
|