INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
MEDPREDMETNE POVEZAVE
|
OSNOVNI POJMI O GOSPODARSTVU
|
|
|
|
Dijak:
-
razume pojme gospodarstvo, potrebe in dobrine.
|
Dijak:
-
razloži pomen gospodarstva, potreb in dobrin,
-
našteje potrebe in dobrine,
-
opiše človekove potrebe;
|
Dijak:
-
razvija pravilen odnos do naravnih dobrin in prizadevanja za ohranjanje naravnih dobrin;
|
TEHNOLOGIJA
|
GOSPODARSKA DELITEV DELA
|
|
|
|
-
pozna način delitve dela,
-
razume delitev gospodarstva na dejavnosti in funkcioniranje gospodarskega procesa.
|
-
opiše vrste in vzroke za delitev dela,
-
razloži pomen/smisel delitve dela,
-
opiše dejavnosti v družbi;
|
-
razvija občutek za ekonomičnost in aktivno vključevanje v delovno okolje,
-
razvija občutek za kvalitetno delo;
|
DRUŽBOSLOVJE
|
PODJETJE
|
|
|
|
-
razume opredelitev podjetja,
-
pozna delovanje živilske industrije,
-
razume pomen živilske industrije,
-
pozna gospodarske enote in vrste podjetij,
-
razume pojem firma,
-
pozna pravne oblike gospodarskih družb,
-
pozna organizacijo podjetja,
-
pozna okolje podjetja,
- razume poslovanje podjetja,
-
pozna možnosti za delovno kariero.
|
-
razloži pojme obrt, firma podjetje in opiše njihove naloge,
-
izbere primerno ime, določi sedež in dejavnost podjetja,
-
razloži pomen in opiše razlike med s. p., d. o. o.,
d. n. o. in d. d.,
-
opiše prednosti in slabosti majhnih in velikih podjetij,
-
opiše organizacijsko ureditev majhnih in velikih podjetij,
-
utemelji potrebo po dobri komunikaciji med zaposlenimi;
|
-
zave se vloge podjetja kot osnovne celice gospodarskega procesa,
-
razvija občutek za estetiko,
-
razvija predstavo o idealni organizaciji poslovanja,
-
razpravljajo o težavah v organizaciji,
-
zave se prednosti dobrega poznavanja podjetja;
|
PRAKTIČNI POUK
|
USTANOVITEV IN PRIDOBITEV PODJETJA
|
|
|
|
-
pozna postopek za ustanovitev podjetja.
|
-
opiše postopek za ustanovitev podjetja;
|
-
zave se relacije: posameznik - podjetje – družba;
|
|
TRGOVSKA PODJETJA
|
|
|
|
-
razume pomen trgovskih podjetij,
-
pozna značilnosti in osnovne dejavnike poslovanja trgovskih podjetij,
-
pozna temeljne predpise v trgovini in vlogo inšpekcijskih služb,
-
pozna značilnosti ter kazalce učinkovitega poslovanja v trgovini na debelo in drobno,
-
pozna temeljne funkcije v trgovskem podjetju (poslovno in komercialno funkcijo).
|
-
utemelji izbrani primer iz prakse,
-
razlikuje osnovne vrste trgovskih podjetij,
-
našteje temeljne predpise v trgovini in opiše njihovo vlogo,
-
opiše tehniko prodaje v trgovini na drobno in debelo,
-
razloži notranjo organiziranost trgovskih družb,
-
razloži pomen pravilne nabave blaga in izbire najugodnejšega dobavitelja;
|
-
zave se vloge trgovskega podjetja za narodno gospodarstvo,
-
razvija odgovoren odnos do strokovnega dela,
-
zave se potrebe po kvalitetnem poklicnem delu,
-
razvija občutek za strpnost, odgovornost, natančnost in strokovnost;
|
PRAKTIČNI POUK
-
vrste trgovine, predpisi v trgovini
TEHNOLOGIJA
-
dokumentacija v skladišču
|
TRG
|
|
|
|
-
razume definicijo trga,
-
pozna ponudbo na trgu,
-
pozna posebnosti ponudbe živilskih podjetij,
-
pozna povpraševanje na trgu,
razume pojem tržnega ravnotežja
-
razume pomen tržne usmeritve podjetja,
-
obvlada kupoprodajno pogodbo.
|
-
opiše dejavnike trga in delovanje tržnega gospodarstva,
-
razloži pojem ponudba na trgu,
-
opiše posebnosti ponudbe živilskih podjetij,
-
razloži pojem povpraševanje na trgu,
-
razloži odvisnost ponudbe in povpraševanja glede na ceno in druge dejavnike na trgu,
-
razloži potrebo po prilagoditvi tržnim spremembam,
-
razloži pomen pogodb,
piše sestavine pogodbe,
sestavi kupoprodajno pogodbo;
|
-
razvija spretnost za hitro in učinkovito delovanje, tudi v nepredvidljivih situacijah,
-
zave se potrebe po nenehnem izobraževanju in spremljanju dogajanja na trgu,
- razvija spoštljiv in strokoven odnos do poslovnih partnerjev;
|
|
TRŽENJE
|
|
|
|
-
razume pojem trženje/ marketing,
-
razume pojem raziskava trga,
-
pozna elemente tržnega/marketinškega spleta, to so politika proizvodov, cenovna politika, politika mesta prodaje in politika komuniciranja s trgom,
- pozna načela oglaševalske etike,
- obvlada načine za pospeševanje prodaje.
|
-
razloži pojem marketing v podjetju,
-
razloži pomen raziskave trga za uspešno poslovanje podjetja,
-
opiše dejavnike, ki vplivajo na prodajo izdelka,
-
razloži vpliv politike cen na uspešnost podjetja,
-
opiše različne vrste popustov,
-
opiše prednosti in pomanjkljivosti lastnega prodajnega mesta,
-
razloži pomen in cilje oglaševanja,
-
utemelji izbor medija za učinkovito oglaševanje svojih izdelkov/storitev,
-
opiše načine za pospeševanje prodaje;
|
-
razvija marketinško razmišljanje,
-
razvija smisel za opazovanje,
-
zave se vloge inovacij in blagovne znamke,
-
zave se učinka ustrezne izbire cenovne politike,
-
zave se učinka urejenih in lokacijsko primernih prostorov,
-
zave se negativnih in škodljivih učinkih oglaševanja,
-
razvija samoinciativnost,
-
predstavi nekaj primerov pospeševanja prodaje iz časopisov, trgovin, sejmov …
|
TEHNOLOGIJA IN PRAKTIČNI POUK
-
izdelki, higiena čiščenja
|
STROŠKI V POSLOVNEM PROCESU
|
|
|
|
-
razume pojme potrošek, strošek, izdatek in odhodek,
-
pozna vrste stroškov,
-
obravnava postopek za računanje lastne cene izdelka,
-
razume odvisnost stroškov glede na obseg proizvodnje (stalni stroški, spremenljivi stroški).
|
-
opiše posamezne vrste stroškov,
-
opiše vrste stroškov, ki nastanejo v proizvodnji,
-
izračuna lastno ceno izdelka in opravljene storitve,
-
razloži spremenljive in stalne stroške;
|
-
razvija občutek za natančnost in zanesljivost,
-
zave se učinka zniževanja proizvodnih stroškov,
-
razvija podjetniško razmišljanje;
|
|
FINANČNE KALKULACIJE IN ANALIZA POSLOVANJA
|
|
|
|
-
zna izdelati enostavne kalkulacije za izdelek/storitev,
-
razume pojem prag pokritja stroškov,
-
obvlada načrt za prikaz potrebnih sredstev za začetek poslovanja,
-
razume merila: za uspešno gospodarnost ali ekonomičnost, storilnost ali produktivnost, donosnost ali rentabilnost,
-
pozna načine, možnosti in pogoje za financiranje podjetja,
-
pozna ukrepe za pomoč podjetju v finančnih težavah, to je sanacijo in stečaj.
|
-
izdela enostavno kalkulacijo za izdelek/storitev,
-
izdela načrt za začetna sredstva poslovanje in opiše vire,
-
izračuna prag pokritja stroškov,
-
izračuna bilanco uspeha,
-
opiše merila za gospodarnost, storilnost in donosnost,
-
oceni poslovanje podjetja,
-
našteje razloge za financiranje podjetja,
-
našteje vzroke za prenehanje podjetja;
|
-
razvija občutek za natančnost in varčnost,
-
razvija občutek odgovornosti za svoje delo,
-
razvija podjetniško razmišljanje,
-
zave se učinka varčevanja,
-
razvija občutek za ekonomičnost in varčnost;
|
TEHNOLOGIJA
RAČUNALNIŠTVO
|
POSLOVNO DOPISOVANJE
|
|
|
|
-
zna napisati ponudbo, naročilo, reklamacijo, opomin.
|
-
sestavi navedena poslovna pisma;
|
-
razvija spretnost komuniciranja, občutek za strokovno odgovornost in odnos do poslovnih partnerjev;
|
TEHNOLOGIJA IN PRAKTIČNI POUK
PSIHOLOGIJA PRODAJE
|
TRŽNA STRATEGIJA IN NAČRT TRŽENJA (seminarska naloga)
|
|
|
|
-
razume merila in stopnjo zahtevnosti seminarske naloge,
-
pozna način za pravno zaščito novih idej/izdelka.
|
-
opiše proizvod/storitev, ki bo predmet njegove naloge,
-
izdela načrt za opravljanje izbrane storitve,
-
izbere primerno organizacijsko obliko za svoje podjetje,
-
poišče primerno lokacijo za svoje podjetje,
-
razišče trg za svoj izdelek/storitev,
-
analizira elemente spleta trženja za svojo poslovno zamisel,
-
poišče potencialne kupce in konkurenco ter oceni svoj tržni delež,
-
predvidi stroške in načrtuje druga potrebna sredstva,
-
določi politiko cen, prodajne poti, sestavi vzorčno promocijsko gradivo,
-
predvidi stroške, prihodke, odhodke in druge potrebne parametre,
-
opiše dane smernice in pripravi potrebno dokumentacijo.
|
-
razvija veščino ustvarjalnosti,
-
zave se potrebe po načrtovanju dela,
-
razvija sposobnost za sodelovanje v skupini,
-
razvija zmožnost za poslovno komunikacijo s kupci,
-
razvija podjetniško razmišljanje,
-
razvija občutek za zanesljivost in natančnost.
|
Vaja:
-
Izdelava seminarske naloge
(delo v
skupinah)
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
MEDPREDMETNE POVEZAVE
|
I. OSNOVE PSIHOLOGIJE
|
|
|
|
Dijak:
-
razume pojem psihologija.
|
Dijak:
-
razloži pojem psihologija,
-
našteje panoge psihologije.
|
Dijak:
-
zave se vloge psihologije.
|
|
II. OSEBNOST IN DUŠEVNI PROCESI
|
|
|
|
Osebnost
-
pozna dejavnike, ki vplivajo na razvoj človekove osebnosti,
-
pozna osnovne osebnostne lastnosti in značilnosti zunanjega izražanja.
|
-
razloži, da je vsak človek osebnost zase,
-
razloži dejavnike, ki vplivajo na razvoj osebnosti (dednost, okolje, lastna dejavnost),
-
razloži pojem osebnost in opiše njene sestavine,
-
opiše porabnika glede na temperament, značaj, interese, spol …
-
opiše merila za pozitivno in negativno vrednotenje izdelkov in proizvajalcev.
|
-
zave se pomena interaktivnosti dejavnikov za razvoj človekove osebnosti,
-
navaja se upoštevati in spoštovati razlike med ljudmi,
-
razvija spretnost opazovanja in sposobnost vživljanja v porabnika,
-
razvija veščine za trgovski poklic.
|
Praktično izobraževanje
|
Čustva
-
pozna vrste čustev in njihove značilnosti
-
razume vpliv čustev na izražanje in vedenje posameznika.
|
-
opiše značilnosti čustev,
-
opiše doživljanje in izražanje čustev,
-
prepozna čustva in opiše fiziološke odzive, ki nastanejo pri čustvenem vzburjenju,
-
razloži pomen doživljanja in izražanja čustev za posameznikovo življenje – njegove reakcije in odločitve,
-
razloži pomen izražanja čustev v medsebojnem sporazumevanju,
-
razčleni in opiše značilnosti čustvene zrelosti.
|
-
navaja se prepoznavati čustva.
-
upošteva individualne razlike v izražanju čustev,
-
zave se, kako pomembno je razumeti sebe in druge,
-
razvija sposobnost za empatijo,
-
zave se pomena čustev pri nakupnem vedenju porabnikov,
-
razvija občutek za strpnost.
|
Praktično izobraževanje
|
Motivacija
-
razume pojme potreba, motiv, cilj,
-
razume proces motivacije,
-
pozna motive za nakupno vedenje,
-
razume spreminjanje potreb zaradi družbenega razvoja.
|
-
našteje vrste potreb,
-
opiše hierarhijo potreb,
-
opiše dinamiko motivov, tj. doživljanje frustracij in konfliktov,
-
opiše duševne obremenitve (stres, krizo) in vplive le-teh na zdravje,
-
prepozna motive za nakup posameznega izdelka in/ali storitve,
-
razlikuje med potrebo in željo,
-
razloži vpliv kulture, tradicije in navad na motivacijo za nakup.
|
-
aplicira hierarhijo potreb na lastnih izkušnjah,
-
prizadeva si zadovoljiti potrebe porabnikov na čim višjem nivoju,
-
razvija sposobnost za empatijo.
|
Praktično izobraževanje
Družboslovje
|
Zaznavanje
-
pozna potek sprejemanja informacij iz okolja.
|
-
zaznavanje,
-
usmeri pozornost na porabnika/kupca,
-
opiše pomen barv in njihov vpliv na pozornost in razpoloženje.
|
-
razvija občutek za ustrezen poslovni stik,
-
zave se, da na svojo odločitev lahko vpliva,
-
razvija strpen odnos do ljudi.
|
Tehnologija
Praktično izobraževanje
|
Učenje in spomin
-
razume pomen učenja za človekov osebnostni razvoj.
|
-
opiše dejavnike uspešnega učenja,
-
pojasni vlogo spomina in pomnjenja
|
-
zave se pomena in vpliva učenja za osebnostni razvoj in uspešnost pri delu,
-
razvija delovne navade.
|
Praktično izobraževanje
|
III. KOMUNIKACIJA
|
|
|
|
Komunikacija
-
razume pojem komunikacija,
-
pozna vrste komunikacije,
-
pozna načine komuniciranja,
-
obvlada poslovno telefoniranje, komuniciranje preko medmrežja in elektronske pošte,
-
pozna način za vzpostavljanje stikov.
|
-
razloži pojem komunikacija,
-
opiše posredno in neposredno komunikacijo,
-
opiše osnovne oblike neverbalnega komuniciranja,
-
skrbi za osebno urejenost in higieno.
|
-
razvija spretnost za uspešno komunikacije,
-
razvija smisel za poslovno sporazumevanje,
-
zave se pomena in učinka pravil besedne, nebesedne in pisne komunikacije,
-
razvija sposobnost za empatijo,
-
skrbi za urejen izgled in primeren slog.
|
Slovenščina
Praktično izobraževanje
Informatika
Higiena in varstvo pri delu
|
Poslovni bonton
-
obvlada osnove poslovnega bontona.
|
-
opiše poslovni bonton,
-
razloži učinke poslovne morale.
|
-
zave se učinka upoštevanja bontona,
-
zave se nujnosti upoštevanja določil poslovnega bontona,
-
razvija strokovno odgovornost do strank.
|
Slovenščina
Praktično izobraževanje
|
Imidž
-
razume pojem imidž prodajalne,
-
razume, da ureditve prodajalne vpliva na nakup.
|
-
razloži vpliv imidža prodajalne na porabnike.
|
-
razvija spretnost za prilagajanje.
|
Higiena in varstvo pri delu
|
IV. PSIHOLOŠKI VIDIKI PRODAJE
|
|
|
|
Kupoprodajni proces
-
pozna nakupni proces in vedenje porabnikov,
-
razume, da lastnosti porabnikov vplivajo na način trženja izdelkov in storitev,
-
obvlada osnovne zakonitosti uspešne prodaje.
|
-
opiše nakupni proces in nakupno vedenje ljudi,
-
opiše lastnosti dobrega prodajalca,
-
opiše različne skupine porabnikov glede na spol, starost, življenjski slog …,
-
opiše vedenje kupcev v prodajalni,
-
razloži vpliv družbe in članov skupine na nakupno vedenje posameznika,
-
utemelji, da se način nakupa spreminja z načinom življenja.
|
-
razvija spretnost za opazovanje in vživljanje v porabnika,
-
zave se pomena primernega odnosa do porabnika,
-
razvija občutek za strpnost in prilagajanje,
-
zave se relacije družba – posameznik.
|
Gospodarsko poslovanje
Praktično izobraževanje
|
Reklama in propaganda
-
pozna metode zbiranja in obdelave informacij,
-
zna oblikovati vprašalnik za krajši intervju,
-
razume temeljne cilje reklame, tj. vzbuditi pozornost, informirati, motivirati in vplivati na potrošnika,
-
pozna zakonitosti za oblikovanje dobre reklame,
-
pozna načine za pospeševanje prodaje,
-
pozna vrste in značilnosti nakupa izven prodajalne.
|
-
razloži pomen raziskav porabnikov na trženje/prodajo izdelkov in storitev,
-
razloži potrebo po iskanju informacij o konkurenci, reklami, ekonomskih gibanjih,
-
utemelji uporabnost zbranih podatkov,
-
razloži vpliv na nakup (zunanji videz, blagovna znamka, estetska urejenost …)
-
razloži vpliv sejmov, razstav, reklame,
-
razloži pojem impulzivni nakup,
-
opiše nakup v prodajalni, preko kataloga, telefona, TV, interneta …
|
-
zave se učinka pozitivne in negativne reklame,
-
razvija spretnost za pospeševanje prodaje.
|
Gospodarsko poslovanje
Informatika
Slovenščina
Praktično izobraževanje
Tehnologija
|
Reševanje konfliktov
-
pozna značilnosti strank,
-
pozna strategijo za reševanje medosebnih konfliktov,
-
pozna pravice porabnikov in njihovo pravno varstvo,
-
pozna možnosti za tatvino v prodajalni,
-
zna ustrezno reagirati v primeru tatvine.
|
-
razloži vzrok za nastanek konfliktnih situacij,
-
našteje učinkovite načine reševanja konfliktov,
-
našteje pravice porabnikov,
-
opiše psihološke probleme, ki nastanejo ob reklamaciji.
|
-
razvija spretnost za prilagajanje,
-
razvija sposobnost za empatijo,
-
razvija odgovoren in pošten odnos do strank,
-
razvija komunikacijske veščine.
|
Praktično izobraževanje
Slovenščina
|