Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu vključuje izobraževalne programe:
Gradbeništvo z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu.
Informativni cilji |
Formativni cilji
dijak: |
Socializacijski cilji
dijak: |
Posebnosti v izvedbi |
1. letnik
|
OSNOVE GRADBENIŠTVA |
|
|
|
- Pozna gradbeništvo, kotgospodarsko panogo
- organizacije, ki se ukvarjajo z gradnjo in njihove dejavnosti
|
- pridobi osnove o organiziranosti gradbeništva
- zna razložiti funkcije gradbenih organizacij in njihovo mesto v gospodarstvu in družbi
|
- razvija pozitiven odnos do poklica
- oblikuje svoje interese in mesto v tej gospodarski panogi
- spozna nujnost medsebojne povezanosti človeka in tehnike
|
|
VRSTE GRADBENIH OBJEKTOV |
|
|
|
- visoke zgradbe
- nizke zgradbe
- vodne zgradbe
|
- zna opisati različne vrste gradbenih objektov
- prepozna razliko med gradbenimi objekti in njihovo pravilno zasnovo
- primerja gradbene objekte po namenu, načinu in tehnologiji gradnje
|
- spozna strokovno soodgovornost v gradbeni dejavnosti, posebej v načrtovanju gradbenih objektov
- se zave medpoklicne povezanosti in potrebe odgovornosti do sorodnih gradbenih del in poklicev
|
|
GRADBENA DELA |
|
|
|
- pripravljalna dela
- gradbena dela
- zaključna gradbena dela
- zemeljska dela
- prenos podatkov iz načrta na teren
|
- pozna vse dejavnosti ,ki potekajo pred pričetkom gradnje
- spozna povezanost gradbene dejavnosti
|
- spozna nujnost delovne hierarhije in medsebojne povezanosti vseh sodelujočih
|
vaje na terenu
16 ur |
GRADBENI OBJEKT |
|
|
|
- nosilni in nenosilni gradbeni elementi
|
- pozna lastnosti in funkcijo gradbenih elementov
- zna razložiti njihovo nalogo v zgradbi
|
- razvija sposobnost za sistematično in samostojno opazovanje, razločevanje in primerjanje
|
|
MATERIALI V GRADBENIŠTVU |
|
|
|
- vrste in lastnosti
- preizkušanje
- standardizacija
- naravni kamniti
- materiali
- keramični
- materiali
- veziva
- malte
- betoni
- kovine
- les ogljikovodikovi
- materiali
- izolacije
|
- loči gradbene materiale in pozna njihovo uporabo
- loči njihove fizikalne, kemijske, mehanske in tehnološke lastnosti
- pozna pomen standardov za kvaliteto proizvodov
- pozna posameznegradbene materiala, prepoznava njihove lastnosti
- zna izbrati najprimernejši material za svoje delo
|
- razvija sposobnosti za sistemsko opazovanje, primerjanje in razločevanje
- spozna širino in medsebojno povezanost z drugimi panogami
- razvija sposibnost sistemetičnega primerjanja gradiv
- se zave medsebojne povezanosti lastnosti materialov
- razvija osebno in strokovno odgovornost
|
vaje v laboratoriju
16 ur |
ORGANIZACIJA GRADBIŠČA |
|
|
|
- spozna projekt organizacije gradbišča
- opiše zunanjo in notranjo infrastrukturo
- se seznani z začasnimi objekti na gradbišču
|
- zna prebrati projekt organizacije gradbišča: obstoječe objekte ali tiste ki so določeni za odstranitev ali kot sestavni del končne rešitve
- loči notranjo in zunanjo infrastrukturo/vodovod, kanalizacijo, elektriko,.. prometne poti- vodoravni, navpični in mešani transport/
- ponazori začasne objekte na gradbišču
|
- se zave pomena urejenega varnega delovnega prostora
- razvija ekološko zavest
|
|
VARSTVO PRI DELU |
|
|
|
- pravni predpisi iz varstva pri delu
- osebna varstvena oprema
- varstvo pri gradbenem delu
|
- seznani se z zakonom o varstvu pri delu
- spozna zakon o zaščiti pred požarom
- spozna pravilnik o varstvu pri gradbenem delu
- spoznava odnos vzrok – posledica in razvija sposobnost predvidevanja seznani se z normativi in ukrepi za varno delo
|
- zna poiskati vire za pridobivanje potrebnih informacij
- razvija odnos do varnega dela v skladu s predpisi
- razvija sposobnosti za zavarovanje sebe in drugih udeležencev v delovnem procesu
- razvija sposobnosti zaznavanja nevarnosti in ustreznega ukrepanja
- zaveda se soodvisnosti med tehniko in človekovo dejavnostjo
- razvija zavest o osebni strokovni in moralni odgovornosti
|
|
2.letnik
|
GRADBENA MEHANIKA |
|
|
|
|
- opredeli pojme:nosilna konstrukcija, sila, obtežba
- razlikuje med vrstami obtežbe
- prepozna osnovna napetostna stanja in njihov vpliv na gradbeno konstrukcijo
|
- z znanjem splošnih pojmov pridobi odgovornost do natančnega in pravilnega izvajanja del
|
vaje v računalniški učilnici 4 ure |
KALKULACIJE |
|
|
|
- pojem norme
- obračunska pravila
- normativi materialov
- struktura cene
|
- spozna pomen norm za kvalitetno obvladovanje del v gradbeništvu
- zna določiti porabo materiala, časa po normativih in poiskati prave norme za določeno delo
|
- razvija poklicno identiteto
- spozna pomen pravilno določene norme za doseganje predpisane kvalitete dela
- razvija sposobnost vrednotenja gradbenih del
|
vaje v računalniški učilnici 12 ur |
3. letnik |
VAROVANJE KULTURNE DEDIŠČINE |
|
|
|
- organizacija na področju varovanja kulturne dediščine
|
- spozna institucije, ki sodelujejo pri varovanju in obnovi kulturne dediščine
- razume pomen povezovanja in sodelovanja različnih strok pri posameznem kulturnem spomeniku
|
- razvija spoznanje o pomembnosti povezovanja različnih strok
- razvija strokovno identiteto
|
|
PROJEKTNA DOKUMENTACIJA |
|
|
|
- projektna dokumentacija /izbran primer/
|
- seznani se z vsebino projekta za sanacijo
- spozna različne elemente projektne dokumentacije
- spozna in razume strokovne pojme s področja kulturne dediščine
- razume kompleksnost projektne dokumentacije
- spozna pomembnost potresne varnosti objekta
|
- razvija pozitiven odnos do kulturne dediščine
- razvija sposobnost opazovanja in analiziranja
- bogati svoj besedni zaklad
|
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
Gradbeništvo |
|
|
Gradbeni elementi |
- tehnologija
- praktični pouk
|
- tehnološki postopki gradnje posameznih elementov
- poznavanje materialov in izbira najprimernejših delovnih postopkov
|
Materiali |
- tehnologija
- praktični pouk
|
- izbira materiala glede na tehnične in fizikalne lastnosti in poznavanje postopkov pravilne uporabe
|
Organizacija gradbišča |
|
- pripravljalna dela in organizacija delovnega mesta
|
Varstvo pri delu |
- tehnologija
- praktični pouk
|
- poznavanje varnih delovnih postopkov
- uporaba varovalne opreme in osebnih zaščitnih sredstev
|
kalkulacije |
- tehnologija
- praktični pouk
- matematika
|
- poznavanje sestav delov posameznih gradbenih elementov
- uporaba predizmer materiala
- izbira najprimernejšega materiala
- poznavanje računskih operacij
|
Varstvo kulturne dediščine |
- tehnologija
- praktični pouk
- umetnost
|
- poznavanje konstrukcijskih elementov zgradbe in tehnologije gradnje
- določitev najprimernejših materialov
- poznavanje zgodovine gradbeništva
|