Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program:
Tehnologija z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu.
Informativni cilji |
Formativni cilji
dijak: |
Socializacijski cilji
dijak: |
Posebnosti v izvedbi |
1. letnik
|
GRADBENI ELEMENTI |
|
|
|
- nosilni elementi zgradbe;
- nenosilni elementi zgradbe;
- načini izvedbe gradbenih del;
- monolitna;
- montažna;
- polmontažna;
- konstrukcijski sistemi;
- masivni;
- skeletni.
|
- spozna funkcijo nosilnih in nenosilnih elementov zgradbe ter zna izbrati ustrezne materiale;
- razlikuje načine izvedbe, razloži vzroke za izbor določenega načina;
- razlikuje konstrukcijske sisteme in spoznava pomen pravilne konstrukcijske zasnove objekta.
|
- Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja.
- Razvija čut za odgovorno strokovno delo.
|
|
PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA |
|
|
|
- organizacija gradbišča;
- pripravljalna dela;
- preiskave terena;
- zemeljska dela;
- prenos podatkov iz načrta v teren;
- zakoličevanje;
- profiliranje;
- zunanja ureditev;
- varstvo pri delu.
|
- spozna pomen ustrezne org. gradbišča;
- spozna osnovna pripravljalna dela;
- seznani se s pomenom in načini preiskav terena;
- seznani se z načini izvajanja zemeljskih del, osnovnim orodjem in gradbenimi stroji;
- spozna načine prenašanja podatkov;
- usposobi se za izvedbo enostavne zakoličbe;
- spozna postopek prenosa tlorisnih in višinskih podatkov iz načrta za teren.
|
- Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu.
- Razvija čut za strokovno odgovornost.
|
Vaja:
- skicira primer organizacije manjšega gradbišča,
- zakoličba in prenos podatkov iz načrta na teren
|
GRADBENI ELEMENTI |
|
|
|
- temelji,
- zidovi,
- stebri,
- mednadstropne konstrukcije,
- preklade,
- nosilci,
- AB zidne vezi,
- loki,
- oboki,
- kupule,
- stopnice,
- strehe,
- dimniki,
- ventilacije,
- okna in vrata,
- izolacije.
|
- spozna nalogo posameznega gradbenega elementa;
- razume nujnost uporabe ustreznega materiala;
- razume različne obremenitve in deformacije ab plošč;
- spozna različne načine izvedbe;
- razloži deformacijo oziroma poškodbo kot posledico strokovne napake;
- zna narisati gradbeni element oziroma izdelati maketo;
- spozna uporabo in sestavne dele shunt, schiedel, kovinskih in keramičnih dimnikov;
- seznani se z načini vzidav oken in vrat;
- spozna nalogo, materiale in načine izvedbe za hidroizolacijo, toplotno in zvočno izolacijo;
- določi hidroizolacije za kopalnico, balkon, oziroma teraso.
|
- Pridobiva poklicno identifikacijo.
- Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici.
- Razvija poklicno odgovornost.
- Razvija ekološko zavest.
- Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela.
|
Vaja:
- skiciranje in izdelava modelov gradbenih elementov,
- risanje detajlov,
- analiziranje tehničnih podatkov iz prospektov proizvajalcev,
Ogled:
- grabenih elementov na gradbišču, razstavi, sejmu,
- prospektov,
- vzorcev izolacijskih materialov.
|
TEMELJI |
|
|
|
Vrste
zakoličevanje |
- spozna s plitvim in globokim temeljenjem;
- pozna tehnologijo izvedbe plitvih temeljev: točkovnih, pasovnih, temeljnih plošč in posebnih oblik;
- pozna tehnologijo izvedbe globokih temeljev: pilotov, vodnjakov, kesonov;
- zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko in izvedbo temeljev;
- zna zakoličiti enostavni objekt;
- zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko temeljev
|
- razvije odnos do varovanja okolja;
|
Vaja:
- Izdelava modelov različnih vrst temeljev in jih med seboj primerjajo.
|
2. letnik
|
SPLOŠNI POJMI PRAVNIH PREDPISOV VARSTVA PRI DELU |
- spozna zakonodajo s področja o varstvu pri delu in zaščiti pred požarom;
- spozna zakonodajo s področja varstva za gradbeništvo;
|
- Zna poiskati vire informacij za področje varnosti pri delu.
- Razvija pozitiven odnos do varnega dela v skladu s predpisi.
|
|
OSEBNA VARSTVENA OPREMA |
- pozna osebno varstveno opremo ter način in pomen njene uporabe;
- zna izbrati delovnim pogojem ustrezno osebno varnostno opremo;
|
- Razvija sposobnost predvidevanja v danih okoliščinah.
- Spozna odnos vzrok-posledica.
|
VAJA:
- uporaba osebne varstvene opreme.
|
VARSTVO PRI DEL
- ureditev gradbišča,
- transportne poti
|
- spozna nevarnosti pri delu;
- pozna normative in ukrepe za varno delo;
- pozna normative in ukrepe za ureditev delavnic in gradbišč;
- pozna razporeditev transportnih poti, skladišča, lope, deponije in vertikalni transport na gradbišču;
|
- Razvija poklicno identifikacijo.
- Razvija sposobnost natančnega opazovanja.
- Spozna pomen osebne odgovornosti pri upoštevanju varstvenih ukrepov.
|
VAJA:
- signalizacija z rokami in zastavicami.
VAJA:
- izdelava tlorisa ureditve gradbišča za enodružinsko hišo.
|
SKLADIŠČENJE MATERIALA NA GRADBIŠČU |
- zna določiti prostor in način skladiščenja in deponiranja materiala na gradbišču;
|
- Razvija sposobnost logičnega sklepanja.
- Navaja se na delo v skupini.
|
VAJA:
- označitev območij potrebnih skladišč, deponij, strojne opreme in komunikacij na tlorisu gradbišča.
VAJE (33 ur), laboratorij
- Ugotavljanje fizikalnih in kemijskih lastnosti materialov
|
GRADBENA DELA V GLOBINI |
- spozna postopke varnega dela v globini;
|
- Razvija inovativnost.
- Razvija sposobnost in čut odgovornosti za varovanje sodelavcev v delovnem procesu.
|
VAJA:
- grafična predstavitev varovalnih elementov.
|
GRADBENA DELA NA VIŠINI |
- pozna nevarnosti gradbenih del na višini in pozna varne načine dela;
|
- Razvija sposobnosti zaznavanja nevarnosti in ustreznega ukrepanja za preprečevanje nesreč.
|
VAJA:
- grafična predstavitev potrebnih varstvenih ukrepov pri delu.
|
DELO NA STREHAH IN MONTAŽNA GRADNJA |
- spozna nevarnosti dela na strehah ter montažnih gradnjah in pozna ukrepe za varno delo;
|
- Spozna nujnost natančnega izvajanja predpisov in navodil za delo.
|
- Ogled gradbišča in ugotavljanje upoštevanja normativov varstva pri delu.
|
ROČNO IN MEHANIZIRANO ORODJE |
- zna varno uporabljati ročno in mehanizirano orodje pri svojem delu;
|
- Spozna pomen medsebojne odvisnosti med tehniko in človekovo dejavnostjo.
- Razvija sposobnost ustreznega odzivanja v različnih netipičnih situacijah
|
VAJA:
- iz posnetka gradbišč analizira nevarnosti in predlaga potrebne varnostne ukrepe
|
ELEKTRIČNE NAPELJAVE NA GRADBIŠČU |
- pozna nevarnost in zna zaščitno ukrepati pri okvarah na električnih napeljavah na gradbišču;
|
- Spozna nujnost komunikativnih in kooperativnih odnosov med sodelavci v delovnem procesu in do strank v poslovnem procesu
|
- Ogled gradbišča, kjer poteka delo z gradbenimi stroji in napravami ter nevarnostmi električnega toka – analiza upoštevanja varstvenih ukrepov.
|
RAVNANJE Z NEVARNIMI SNOVMI |
- zna ravnati varno pri delu z nevarnimi snovmi na gradbišču;
|
- Razvija osebno, moralno in strokovno odgovornost.
- Spozna pomen delovne hierarhije s poudarkom na večji strokovnosti pri reševanju delovnih nalog.
- Spozna prevzem odgovornosti za izbrano rešitev problema v praksi.
|
VAJA:
- pravilno ravnanje z nevarnimi snovmi.
|
3. letnik
|
SKLADIŠČENJE MATERIALA NA GRADBIŠČU |
- Zna določiti prostor in način skladiščenja in deponiranja materiala na gradbišču
|
- Razvija sposobnost logičnega sklepanja
- Navaja se na delo v skupini
|
VAJA
- označitev območja potrebnih skladišč na tlorisu gradbišča
|
SLIOPLESKARSKA DELA |
- pozna nevarnosti pri delu v svojem poklicu;
- pozna normative in varstvene ukrepe za delo na odrih in lestvah;
- pozna normative in varstvene ukrepe za delo z jedkimi, alkalnimi in vnetljivimi snovmi;
- zna pravilno in varno uporabljati slikopleskarsko orodje;
|
- Razvija pozitiven odnos do varovanja okolja.
- Razvija sposobnost zaznavanja, logičnega sklepanja in ukrepanja v konkretni delovni situaciji.
|
VAJA:
- ureditev delovnega mesta.
VAJA:
- uporaba slikopleskarskega orodja.
VAJA:
- tehnike dvigovanja bremen.
|
SLIKOPLESKARSKA DEJAVNOST |
- spozna pomen slikopleskarske dejavnosti;
- pozna varnostne ukrepe pri izvajanju slikopleskarskih del
|
- Oblikuje svoj odnos do poklica.
|
Ogled gradbišča v začetni fazi: |
PRIPRAVLJALNA DELA |
- se zna vključiti v delovno okolje in imeti odnos do njega;
- pozna pripravo delovnega okolja pred pričetkom dela
- zna komunicirati s strankami in obvlada osnovna pravila bontona
|
- Spozna pomen natančnosti pri poklicnem delu.
- Razvija odgovornost za svoje delo.
- Pogovor o odnosu do strank in delovnega mesta.
|
VAJA delovno mesto:
- komuniciranje z strankami in predpostavljenimi,
- varna priprava delovnega območja.
|
ORODJA IN PRIPOMOČKI SLIKOPLESKARJA |
- spozna pravilno uporabo in njihovo vzdrževanje
- pozna orodje glede na namen uporabe
- zna izbrati ustrezno orodje glede na postopek dela
|
- Zna racionalno uporabljati orodje.
|
VAJA
- uporaba, nega in vzdrževanje ročnega in strojnega orodja;
- uporaba pomožnih orodij in naprav – odri lestve.
|
BRUSNA SREDSTVA |
- spozna vrste brusnih sredstev;
- zna izbrati ustrezna brusna sredstva glede na podlago in postopek dela
|
- Spozna pomen natančnosti pri delu
|
VAJA:
- uporaba brusnih papirjev za različne podlage pri ročnem in strojnem brušenju.
|
SLIKOPLESKARSKE TEHNIKE |
- zna uporabiti primerna zaščitna sredstva;
- pozna slikopleskarske tehnike
- za konkreten primer zna izbrati najustreznejšo slikopleskarsko tehniko
|
- Razvija poklicno identifikacijo
|
- Ogled starejšega objekta (5 ur):
- primerjava uporabe različnih tehnik nanašanja barve,
- primerjava med apneno, akrilno, silikatno in silikonsko barvo
|
NAČINI ODSTRANJEVANJA STARIH PREMAZOV |
- ločuje vrste slikopleskarskih tehnik;
- spozna mokro in suho odstranjevanje ter kemično in fizikalno odstranjevanje;
|
- Oblikuje ekološko zavest.
|
- Ogled strokovnega filma o možnih načinih odstranjevanja starih premazov.
|
VRSTE PODLAG IN PRIPRAVA ZA SLIKANJE,
BANDAŽIRANJE |
- zna pripraviti trdno podlago;
- razvije sposobnost primerjanja in izbire primernejših materialov in izvedb;
|
- Razvija poklicno samozavest in identifikacijo
|
VAJA:
- prikaz možnih načinov bandažiranja – uporaba lepil, mavčnih mas in bandažnih trakov.
|
VRSTE PODLAG |
|
|
|
- beton,
- ometi
- mavčni ometi in plošče,
- les,
- kovina.
|
- spozna pomen bandažiranja;
- ločuje med vrstami podlage;
- spozna lastnosti podlag;
- zna izbrati material glede na podlago;
|
- Razvija čut za strokovno odgovornost
|
VAJA:
- priprava različnih vrst podlag.
|
VRSTE MATERIALOV |
|
|
|
- mavčne mase,
- disperzni kiti,
- apno,
- disperzne barve,
- akrilne barve,
- silikatne barve,
- oljna tehnika,
- temeljna premazna sredstva za les,
- oljni kiti,
- laki.
|
- spozna material kot premazno sredstvo in njegove lastnosti;
- loči materiale za zunanje in notranje površine;
- spozna klasične oljne tehnike in njihovo obnovo;
|
- Razvija sposobnost primerjanja in izbire najprimernejših materialov in izvedb.
|
- Ogled proizvodnje:
- tapet,
- disperznih barv,
- antikorozijskih premaznih sredstev,
- lazurnih prermazov.
|
LAZURNI PREMAZI |
|
|
|
- na vodni osnovi,
- na osnovi topil
|
- spozna različne lazurne premaze za zunanja in notranja dela;
|
- Oblikuje ekološko zavest.
|
- Ogled filma o zaščiti lesa.
|
PREMAZI ZA KOVINE |
|
|
|
- temeljni antikoroziski,
- zaključni premazi,
- razredčila.
|
- zna pripraviti kovino za temeljni premaz;
|
|
VAJA (5 ur):
- priprava kovin za pleskanje.
|
TEHNIKA POLAGANJA TAPET |
- Loči vrste tapet in njihovo uporabo
- Pozna vrsze lepil in postopek njihove priprave
- Pozna tehnike polaganja tapet na stene in stropove
|
- Razvija kritičen odnos do estetskega videza svojega dela
|
VAJA:
- tehnika polaganja tapet, krojenje in sestava vzorcev.
|
ZAŠČITA FASADE |
|
|
|
- Zaščita fasade
- vrste izolacijskih materialov.
|
- pozna toplotne izolatorje in jih zna pravilno vgraditi;
- spozna povezanost fasade z atmosferskimi vplivi;
|
- Spozna pomen varčevanja z energijo.
|
- Ogled filma – tehnološki postopek izdelave fasade.
|
DEKORATIVNE TEHNIKE |
|
|
|
- šabloniranje,
- valjčkanje.
|
- loči različne vrste dekorativnih materialov in njihovo uporabo;
|
- Spozna barvno harmonijo in estetski videz.
|
VAJA:
- izdelava dekorativnih tehnik.
|
ŠTUKATURE |
- spozna osnove, izdelavo in popravilo štukatur;
|
- Razvija pozitiven odnos do stavbne kulturne dediščine in štukaterstva
|
VAJA:
- izdelava štukatur (načrtovanje štukatur, izdelava modela, vlivanje, vlečenje in montaža štukatur).
|
STAVBNA DEDIŠČINA |
- spozna zgodovinske osnove stavbne dediščine;
- zna vrednotiti stavbno dediščino;
- izdela posnetek obstoječega stanja objekta pred obnovo;
|
- Oblikuje pozitiven odnos do stavbne dediščine.
|
- Ogled pokrajinskega muzeja.
|
POJEM NORME |
|
|
|
- norma materiala,
- časovna norma,
- načini določanja norm,
- kalkulacijski elaborat,
- giposs norme in razdelitev gradbenih del.
|
- pozna pomen norm za kvalitetno opravljanje del v gradbeništvu;
- zna določati porabo materiala po normativih;
- zna določiti porabo časa po normativih;
- zna poiskati normativ za določena gradbena dela;
- spozna pripravo kalkulacijskega elaborata in jo zna v praksi uporabiti;
- zna za konkretno delo poiskati prave norme;
|
- Spozna pomen pravilno določene norme za doseganje predpisane kvalitete dela.
- Razvija poklicno identiteto.
|
|
OBRAČUNSKA PRAVILA |
|
|
|
- matematična pravila izračunov,
- obračunska pravila,
- opis slikopleskarskih del,
- opis pleskarskih del,
- opis tapetarskih del.
|
- razume in uporablja pravila izračunov pri določanju normativov;
- zna uporabljati obračunska pravila;
- zna izdelati popis slikopleskarskih del;
|
- Razvija čut odgovornega ravnanja pri delu.
- Razvija sistematičen pristop k delu.
|
VAJA:
- izdelava popisa del z upoštevanjem obračunskih pravil za enostaven primer (stanovanje).
|
NORMATIVI MATERIALOV IN ČASA |
|
|
|
- normativi porabe materialov,
- normativi porabe časa.
|
- zna poiskati in uporabiti materialne in časovne normative za konkretno delo;
- pozna pomen racionalne rabe materialov in časa;
|
- Razvija čut za natančnost in rutino pri iskanju normativov.
|
VAJA:
- izdelava materialnega in časovnega normativa za slikopleskarsko delo.
|
STRUKTURA CENE |
|
|
|
|
- pozna postopek končnega oblikovanja cene slikopleskarskih del;
- pozna pomen posrednih in direktnih stroškov na oblikovanje končne cene;
|
- Razvije sposobnost vrednotenja slikopleskarskih del.
- Pridobi občutek za določitev reda velikosti pri oblikovanju cene.
|
|