Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu vključuje izobraževalne programe:
Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program:
Risanje z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu.
Informativni cilji |
Formativni cilji
dijak: |
Socializacijski cilji
dijak: |
Posebnosti v izvedbi |
1. letnik |
TEHNOLOGIJA RISANJA |
|
|
|
osnove in praktični pomen tehniškega risanja v gradbeništvu:
risalni pribor,
črte, pisava, glava,
oprema in formatiziranje načrtov, merila,
pravila kotiranja v načrtih,
simboli in pravila za označevanje materialov v načrtih. |
zna uporabiti risalni pribor
se seznani s pravili za izdelavo tehniške risbe
pozna tehniško pisavo
spozna merila
zna uporabiti črte
zna formatizirati načrt A formata
se seznani z vrstami in opremo gradbenih načrtov
spozna simbole in pravila za označevanje materialov v načrtih,
pozna pravila kotiranja v načrtih. |
Oblikuje urejen, discipliniran in kritičen odnos do gradbene risbe in stroke.
Razvija delovne navade in natančnost pri delu.
Spozna pomen standardov pri tehniškem risanju v gradbeništvu.
|
Vaje: formatiziranje načrtov, tehnična pisava, črte, označevanje materialov,merila, kotiranje v načrtih in oprema načrtov. |
RAVNINSKI KOORDINATNI SISTEM |
|
|
|
osnovni geometrijski pojmi in konstruiranje planimetrijskih konstrukcij:
geometrijski liki,
krožni prehodi,
osnovne krivulje.
|
pridobi osnovna znanja o pojmih in zakonitostih pri obvladovanju planimetrijskih konstrukcij,
konstruira osnovne krivulje |
Se navaja na pomembnost obvladovanja metod tehniškega risanja.
|
Vaje: risanje programov osnovnih planimetrijskih konstrukcij: mnogokotnikov, krožnih prehodov, krivulj. |
PROSTORSKI KOORDINATNI SISTEM |
|
|
|
tloris, naris, stranski ris ,
prava dolžina daljice,
konstruiranje v prostoru in raztegnjenih ravninah. |
spozna prostorski koordinatni sistem,
se nauči osnovnih zakonitosti prostorskega koordinatnega sestava kot pogoj za definiranje geometrijske tvorbe po obliki, velikosti in legi v prostoru. |
Se zave pomembnosti poznavanja geometrijskih teles v prostorskem koordinatnem sistemu in povezave s prakso.
Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.
|
Vaje: risanje programov osnovnih geometrijskih tvorb. |
PROJEKCIJE |
|
|
|
osnove projekcij
aksonometrični prikazi,
projekcije stranskega, oziroma prečnega risa,
prerezi in zvrati, |
spozna principe projekcij in prostorske predstave kot pogoj razumevanja tehniške risbe,
pozna osnove perspektive, vzporedne pravokotne in poševne ter kotirane projekcije, |
Razvija pomen odgovornosti pravilne prostorske predstave.
Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto.
|
Vaja: simulacija različnih projekcij s sodobnimi avdio vizualnimi sredstvi. |
|
se nauči različnih prostorskih projekcij kot osnove prostorske predstave za branje načrtov: dimetrija, izometrija, kavalirska in vojaška projekcija, spozna metode in pomen prerezov in zvratov, |
Se zaveda pomembnosti metod natančnega nastajanja in branja tehniške risbe.
Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. |
Vaje: programi projekcij osnovnih in sestavljenih geometrijskih tvorb.
Uporaba najsodobnejših vizualnih metod za ponazoritev aksonometričnih konstrukcij. |
MREŽE TELES |
|
|
|
mreže oglatih teles,
mreže oblih teles. |
pozna metode za določanje mreže teles na podlagi znanja o projekcijah in znanja geometrijskih telesih. |
Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki.
|
Vaje: iz tršega papirja izdela mreže različnih teles. |
RISANJE IN BRANJE NAČRTOV |
|
|
|
značilni gradbeni načrti in detajli,
branje in uporaba gradbenih načrtov,
načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov. |
se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov,
pozna pomen poznavanja gradbenih detajlov pri izvedbeni plati projekta,
se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso. |
Se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini.
Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.
Spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenih del.
|
Vaje: risanje gradbenih detajlov: tlorisi in prerezi raznih konstrukcij. |
|
|
|
|
2., letnik
|
NAČRTI VISOKIH IN INŽENIRSKIH ZGRADB |
|
|
* |
tlorisi:
temeljev in kanalizacije,
značilnih etaž,
značilni prerezi objekta,
gradbeni detajli. |
se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov,
osvoji risanje značilnih tlorisov in kanalizacije,
spozna pomen gradbenih detajlov. |
se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini,
zaveda se pomena gradbenih detajlov za kakovostno izvedbo,
povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. |
Vaje: risanje gradbenih detajlov visokih in inženirskih zgradb
Vaje: risanje tesarskih detajlov; tlorisi in prerezi ostrešij, načrti opažev in odri.Vaje: risanje suhomontažnih detajlov. |
RISANJE NAČRTOV IN DETAJLOV LESNIH ZVEZ, OPAŽEV IN OSTREŠIJ |
|
|
|
risanje tesarskih konstrukcijskih elementov,
branje in uporaba načrtov,
načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov. |
se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso. |
spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenega dela.
Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. |
Vaje: risanje tesarskih konstrukcijskih elementov in detajlov: lesnih zvez, ročic, škarij, leg, grebenov in žlot. |
NAČRTOVANJE OSTREŠIJ S POMOČJO RAČUNALNIŠKEGA PROGRAMA |
|
|
|
načrtovanje s pomočjo računalniškega programa, |
obogati svoje znanje s poznavanjem modernih risarskih metod,
zna risati svoje risbe z računalniškim programom. |
krepi samozavest s poznavanjem elektronskega načina načrtovanja,
razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. |
Vaje (33 ur) računalniška učilnica: risanje tesarskih konstrukcijskih elementov in detajlov s pomočjo računalniškega programa. |