SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

MODEL SKUPNEGA IZVAJANJA NA PODROČJU GRADBENIŠTVA

Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program:

ZIDAR

KATALOG ZNANJ

1. Ime predmeta

RISANJE

2. Število ur

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

66

33

99

2.

33

33

66

3.

-

-

-

skupaj

99

66

165

3. Usmerjevalni cilji predmeta

Risanje z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu.

Pri predmetu dijak :

  • razvija prostorsko predstavo
  • spozna osnovna pravila tehniškega risanja in se seznani s tehniško dokumentacijo
  • spozna risalne tehnike in uporabo le-teh v praksi,
  • uporabi osnovne načine risalnih tehnik v praksi,
  • razume in zna brati načrte
  • pozna pomen natančnosti pri risanju načrtov v praksi.
  • spozna računalniška orodja za risanje tehniških risb
  • razvija sposobnost povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja.
  • obvlada tehnike prenosa mer iz načrta na elemente, ki jih obdeluje,
  • 4. Operativni cilji predmeta

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    dijak:

    Socializacijski cilji

    dijak:

    Posebnosti v izvedbi

    1. letnik

    TEHNOLOGIJA RISANJA

     

  • osnove in praktični pomen tehniškega risanja v gradbeništvu:
  •  risalni pribor,
  • črte, pisava, glava,
  • oprema in formatiziranje načrtov, merila,
  • pravila kotiranja v načrtih,
  • simboli in pravila za označevanje materialov v načrtih.
  • zna uporabiti risalni pribor
  • se seznani s pravili za izdelavo tehniške risbe
  • pozna tehniško pisavo
  • spozna merila
  • zna uporabiti črte
  • zna formatizirati načrt A formata
  • se seznani z vrstami in opremo gradbenih načrtov
  • spozna simbole in pravila za označevanje materialov v načrtih,
  • pozna pravila kotiranja v načrtih.
  • Oblikuje urejen, discipliniran in kritičen odnos do gradbene risbe in stroke.
  • Razvija delovne navade in natančnost pri delu.
  • Spozna pomen standardov pri tehniškem risanju v gradbeništvu.
  •  Vaje: formatiziranje načrtov, tehnična pisava, črte, označevanje materialov,merila, kotiranje v načrtih in oprema načrtov.

    RAVNINSKI KOORDINATNI SISTEM

     

  • osnovni geometrijski pojmi in konstruiranje planimetrijskih konstrukcij:
  • geometrijski liki,
  • krožni prehodi,
  • osnovne krivulje.
  • pridobi osnovna znanja o pojmih in zakonitostih pri obvladovanju planimetrijskih konstrukcij,
  • konstruira osnovne krivulje
  • Se navaja na pomembnost obvladovanja metod tehniškega risanja.
  • Vaje: risanje programov osnovnih planimetrijskih konstrukcij: mnogokotnikov, krožnih prehodov, krivulj.

    PROSTORSKI KOORDINATNI SISTEM

  • tloris, naris, stranski ris ,
  • prava dolžina daljice,
  • konstruiranje v prostoru in raztegnjenih ravninah.
  • spozna prostorski koordinatni sistem,
  • se nauči osnovnih zakonitosti prostorskega koordinatnega sestava kot pogoj za definiranje geometrijske tvorbe po obliki, velikosti in legi v prostoru.
  • Se zave pomembnosti poznavanja geometrijskih teles v prostorskem koordinatnem sistemu in povezave s prakso.
  • Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.
  • Vaje: risanje programov osnovnih geometrijskih tvorb.

    PROJEKCIJE

     

  • osnove projekcij
  • aksonometrični prikazi,
  • projekcije stranskega, oziroma prečnega risa,
  • prerezi in zvrati,
  • spozna principe projekcij in prostorske predstave kot pogoj razumevanja tehniške risbe,
  • pozna osnove perspektive, vzporedne pravokotne in poševne ter kotirane projekcije,
  • Razvija pomen odgovornosti pravilne prostorske predstave.
  • Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto.
  • Vaja: simulacija različnih projekcij s sodobnimi avdio vizualnimi sredstvi.

  • se nauči različnih prostorskih projekcij kot osnove prostorske predstave za branje načrtov:
  • dimetrija, izometrija, kavalirska in vojaška projekcija,
  • spozna metode in pomen prerezov in zvratov,
  • Se zaveda pomembnosti metod natančnega nastajanja in branja tehniške risbe.
  • Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki.
  • Vaje: programi projekcij osnovnih in sestavljenih geometrijskih tvorb.

    Uporaba najsodobnejših vizualnih metod za ponazoritev aksonometričnih konstrukcij.

    MREŽE TELES

     

  • mreže oglatih teles,
  • mreže oblih teles.
  • pozna metode za določanje mreže teles na podlagi znanja o projekcijah in znanja geometrijskih telesih.
  • Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki.
  • Vaje: iz tršega papirja izdela mreže različnih teles.

    RISANJE IN BRANJE NAČRTOV

     

  • značilni gradbeni načrti in detajli,
  • branje in uporaba gradbenih načrtov,
  • načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov.
  • se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov,
  • pozna pomen poznavanja gradbenih detajlov pri izvedbeni plati projekta,
  • se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso.
  • Se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini.
  • Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.
  • Spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenih del.
  • Vaje: risanje gradbenih detajlov: tlorisi in prerezi raznih konstrukcij.

    2. letnik

    NAČRTI VISOKIH IN INŽENIRSKIH ZGRADB

     

  • tlorisi:
  • temeljev in kanalizacije,
  • značilnih etaž,
  • značilni prerezi objekta,
  • gradbeni detajli.
  • se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov,
  • osvoji risanje značilnih tlorisov in kanalizacije,
  • spozna pomen gradbenih detajlov.
  • se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini,
  • zaveda se pomena gradbenih detajlov za kakovostno izvedbo,
  • povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.
  • Vaje: risanje gradbenih detajlov visokih in inženirskih zgradb

    Vaje: risanje tesarskih detajlov; tlorisi in prerezi ostrešij, načrti opažev in odri.Vaje: risanje suhomontažnih detajlov.

    RISANJE NAČRTOV IN DETAJLOV ZIDANIH IN AB KONSTRUKCIJ

  • zidarski konstrukcijski elementi in značilni gradbeni detajli,
  • branje in uporaba načrtov,
  • načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov.
  • se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso.
  • spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenega dela.
  • Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.
  • Vaje: risanje zidarskih gradbenih elementov in detajlov.

    9. RISANJE Z UPORABO RAČUNALNIŠKIH PROGRAMOV

  • načrtovanje s pomočjo računalniškega programa,
  • obogati svoje znanje s poznavanjem modernih risarskih metod,
  • zna risati svoje risbe z računalniškim programom.
  • krepi samozavest s poznavanjem elektronskega načina načrtovanja,
  • razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki.
  • Vaje (33 ur) računalniška učilnica: risanje zidarskih gradbenih elementov in detajlov s pomočjo računalnika.

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN

    OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • vaje oziroma izdelki ( programe iz izrisov gradbenih detajlov, makete
  • ustno (zagovor izdelkov pri vajah)
  • 6.1. Povezanost z drugimi predmeti

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • tehniško risanje gradbenih elementov – splošnih in izbranih glede na vrsto izobraževalnega programa znotraj modela;
  • gradbeništvo

  • razumevanje investicijsko tehnološke dokumentacije;
  • tehniško risanje gradbenih elementov – splošnih in izbranih glede na vrsto izobraževalnega programa znotraj modela;
  • tehnologija

  • skiciranje gradbenih elementov, spojev, presekov, detajlov;
  • tehniško risanje gradbenih elementov – splošnih in izbranih glede na vrsto izobraževalnega programa znotraj modela;
  • praktični pouk

  • poznavanje označevanja posameznih gradbenih materialov;
  • tehniško risanje gradbenih elementov – splošnih in izbranih glede na vrsto izobraževalnega programa znotraj modela.
  • Tehnologija, praktični pouk, gradbeništvo

  • branje načrta kot osnova za razumevanje strokovnih vsebin ;