Informativni cilji
|
Formativni cilji
|
Socializacijski cilji
|
MEDPREDMETNE POVEZAVE
|
1. PRIPRAVA PEČI
|
|
|
|
- pozna vrste peči in njihove značilnosti,
- razume osnove kemijskih procesov v proizvodnji in taljenju stekla,
|
Dijak:
- pripravi peč za taljenje steklene mase,
- zna varno ravnati z orodji,
- spremlja proces taljenja s pomočjo kontrolnih naprav in instrumentov
(čas, pritisk, T),
- kontrolira zgorevanje v peči,
|
- se zaveda odgovornosti za kvaliteto pripravljene steklovine,
|
- TEHNOLOGIJA (peči)
- GRADIVA (goriva)
|
2. PRIPRAVA DELOVNE ODPRTINE
|
|
|
|
-
- razume vlogo šamotnih oblog in pozna njihove ognjevzdržne karakteristike,
- obvlada pravilno postavitev šamotnih delov na delovno odprtino,
|
- pripravi šamotne dele,
- predvidi širino delovne odprtine za delo,
- namesti šamotne dele,
|
- razvija poklicno pripadnost,
|
- GRADIVA (ognjevzdržni materiali)
- TEHNOLOGIJA
|
3. PRIPRAVA ZMESI
|
|
|
|
- pozna zaporedje opravil pri pripravi zmesi,
- zna izračunati potrebne količine osnovnih surovin glede na recepturo,
|
- ročno ali mehanizirano tehta osnovne in pomožne surovine,
- seje surovine in dodatke ter jih homogenizira,
- polni in prazni mešalec,
- označi steklarsko zmes glede na sestavine in namene
- transportira zmesi do peči,
- ročno ali strojno vlaga zmes v talilne peči,
- preverja ustreznost in vzdrževanje zaščitnih naprav,
|
- razvija strokovnost in poklicno odgovornost,
|
- GRADIVA ( vrste stekla glede na namen uporabe in kemično sestavo)
- MATEMATIKA (deleži, odstotni račun)
- TEHNOLOGIJA (transport, skladiščenje surovin)
|
4. STEKLARSKO ORODJE
|
|
|
|
- pozna orodja in pripomočke za delo,
- razvršča orodja in pozna njihovo pomembnost,
- pozna pomen varstva delovnega in življenjskega okolja,
- pozna nevarnosti pri delu in osnovno prvo pomoč pri opeklinah
in vrezninah,
|
- izbere ustrezno orodje za izdelavo določenega izdelka,
- pripravi steklarske pipe pred začetkom pihanja (premer pip:
11 mm, 12 mm, 14 mm),
- pripravi tehnično dokumentacijo,
- pri delu pravilno uporablja ustrezna zaščitna sredstva,
|
- razvija osebno odgovornost za varno delo,
- razume pomen reda in delovne discipline za kakovostno izvedbo
nalog,
|
|
5. PRIPRAVA MODELOV (KALUPOV)
|
|
|
|
- razlikuje pripravo lesenega ali kovinskega modela
- zna obžgati model s steklovino pred pričetkom dela,
- zna pravilno obžgati ležišče za kroglico peclja v modelu,
|
- model pripravi na osnovi risbe/sheme,
- izvede gretje železne palice za obžiganje ležišča peclja na
lesenem modelu,
- nabira primerno količino steklovine na železno palico,
- oceni velikost ležišča za kroglico peclja,
- primerja obžiganje modela s šablono,
|
- razvija natančnost in odgovornost do dela,
|
|
6. STISKANJE LESENIH MODELOV
|
|
|
|
- razume pomen natančno postavitev modela na kovinsko podložko,
- zna pravilno stiskati polovici modela,.
|
- obvlada način dela z lesenimi modeli,
- je sposoben slediti tempu dela skupine,
|
- razvija natančnost in zanesljivost,
- se prilagodi hitrosti dela,
|
- GRADIVA ( kovine,les)
- TEHNOLOGIJA
|
7. PRIPRAVA KROGLIC
|
|
|
|
- zna namestiti in uporabiti orodje za izdelavo kroglic,
- pozna oblike kroglic,
- obvlada nabiranje steklovine za določeno velikost kroglice,
|
- pripravi orodje in pripomočke za oblikovanje kroglic,
- določi debelino kroglice,
- uri razpihovanje kroglice v obliko, primerno za določen izdelek,
|
- razvija natančnost in zanesljivost,
- razvija ročne spretnosti,
- prilagaja hitrost dela,
|
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM (estetika kroglic)
- GRADIVA (vrste stekla glede na namen uporabe in kemično sestavo)
- TEHNOLOGIJA
|
8. NABIRANJE STEKLOVINE NA KROGLICO
|
|
|
|
- obvlada vrtenje pipe s kroglico v steklovini,
- zna oceniti in nabrati določeno količino steklovine za izdelek,
|
- vizualno ugotovi nabiranje steklovine,
- uri ročne spretnosti pri prenašanju steklovine do posode za
oblikovanje,
- primerja količino nabrane steklovine s skico izdelka,
|
- razvija čut odgovornosti in natančnost,
- se prilagaja hitrosti dela,
- razvija ročne spretnost,
|
|
9. IZDELAVA MANJŠIH KOZARCEV ENOSTAVNIH OBLIK
|
|
|
|
- pozna postopek oblikovanja steklovine,
- razume pomen viskoznosti za oblikovanje v modelu,
- oceni viskoznost steklovine pred postavitvijo v model,
|
- pripravi oblikovalec primerne velikosti,
- določi dolžino predoblike glede na model,
- zna prenašati steklovino v vrtečem položaju do oblikovalnika
- med oblikovanjem oceni in določi debelino ledu,
- izpiha kozarec,
|
- razvija zanesljivost in natančnost,
- prilagaja se hitrosti dela,
- razvija ustvarjalnost,
|
- GRADIVA
- TEHNOLOGIJA
- UMETNOST
|
10. IZDELAVA ZAHTEVNEJŠIH KOZARCEV Z VELIKO LEDU
|
|
|
|
- zna brati tehnično dokumentacijo,
- oceni dolžino predoblike glede na model,
- povezuje znanje izdelovanja kozarcev, od manjše in preproste
oblike do večje in zahtevnejše izvedbe,
|
- izdela večjo stekleno kroglico,
- določi in izoblikuje večjo količino steklovine za led kozarca,
- obvlada vrtenje večje količine steklovine,
- skrbno in zanesljivo izpiha kozarec do obstojne oblike,
- primerja izdelek s skico,
- .
|
- pridobi občutek vrtenja pipe med nabiranjem steklovine,
- razvija delovno odgovornost,
|
|
11. IZDELAVA TELESA KELIHA
|
|
|
|
- zna vizualno določiti velikost predoblike glede na model,
- zna brati tehnično dokumentacijo,
|
- obvlada nabiranje vedno enake količine steklovine, oblikovanje
in razpihovanje v predobliko telesa keliha,
- izpiha telo keliha v obstojno obliko,
- primerja predobliko z risbo izdelka,
|
- pridobi čut za zanesljivost, natančnost in tolerantnost,
- razvija ročne spretnosti,
|
|
12. IZDELOVANJE KELIHOV S KRATKIM PECLJEM
|
|
|
|
- prepozna in določi dolžino peclja,
- zna oceniti dolžino peclja po skici,
- prepozna napake in jih zna odpraviti,
|
- obvlada nabiranje steklovine v stožčasto obliko,
- vrti pipo v levo smer in s pinceto zarezuje kroglico peclja,
- obvlada zarezovanje kroglice peclja,
- pecelj izdeluje in ga izpeljuje v določeno velikost z vrtenjem
pipe v obe smeri (levo - desno),
|
- razvija ročne spretnosti za postavitev predoblike v model,
- razvija sposobnost razpihovanja predoblike glede na model,
- zaveda se delovne odgovornosti,
|
- TEHNOLOGIJA
- GRADIVA
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
|
13. PIHANJE IZDELKOV IZ BARVNEGA IN OPALNEGA STEKLA
|
|
|
|
- prepozna razliko v viskoznosti steklovine barvnega in navadnega
stekla,
- zna določiti hitrost razpihovanja steklovine za kroglico in
predobliko izdelka,
|
- obvlada izdelavo barvnih kroglic,
- piha kroglico iz barvnega stekla,
- piha kroglico iz opalnega stekla,
|
- pridobi rutino vrtenja in pihanja barvnega izdelka v modelu,
- razvija smisel za estetsko oblikovanje izdelkov,
|
- GRADIVA
- TEHNOLOGIJA
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
|
14. IZDELAVA STEKLENIC
|
|
.
|
|
- zna brati dokumentacijo,
- oceni širino vratu steklenice med oblikovanjem,
- zna nabirati večjo količino steklovine,
- pozna postopek oblikovanja
steklovine za določeno obliko steklenice po skici in risbi,
|
- pripravi model z obžiganjem,
- določi dolžino predoblike na papirju, pred postavitvijo predoblike
v model,
- obvlada zarezovanje vratu predoblike steklenice,
- uri pihanje in razpiha predobliko steklenice,
- izpiha steklenico v obstojno končno obliko,
|
- razvija ročne spretnosti,
- razvija kreativnost in inovativnost,
|
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
- GRADIVA
- TEHNOLOGIJA
|
15. PIHANJE KROGLIC ZA VELIKE IZDELKE
|
|
|
|
- pozna orodje za oblikovanje steklovine,
- razume pomen natančnega zarezovanja kroglice s pinceto,
|
- pripravi orodje za izdelavo kroglic za velike izdelke,
- nabira večje količine steklovine,
- obvlada vrtenje steklarske pipe premera 16 mm,
- izdela kroglico za večji izdelek in jo primerja s skico,
|
- razvija ročne spretnosti in zanesljivost,
- razvija odgovornost za kvaliteto opravljenega dela,
|
|
16. PIHANJE UNIKATNIH IZDELKOV
|
|
|
|
- zna oceniti viskoznost steklovine,
- razvija sposobnosti za oblikovanje umetniškega izdelka,
|
- samostojno nariše skico unikatnega izdelka,
- pripravi primerno orodje in pripomočke za oblikovanje steklovine,
- izpiha izdelek,
|
- razvija ustvarjalnost in inovativnost,
- razvija smisel za estetsko oblikovanje izdelkov,
|
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
- GRADIVA
- TEHNOLOGIJA
|
17. PIHANJE NAD ODPRTIM PLAMENOM
|
|
|
|
- zna preoblikovati steklene cevi in s primerno tehnologijo izdelati
enostavne izdelke,
- pozna orodja in pripomočke ter varovalna sredstva,
|
- nareže stekleno cev na primerno velike kose,
- pripravi plinski gorilnik,
- segreje stekleno cev do primerne temperature,
- širi ali oži in krivi steklene cevi po delovnem načrtu,
- oblikuje izdelek s pihanjem, vlečenjem, spajanjem,
|
- razvija občutek za pravilni pritisk prstov in držo (tehnologija
rok),
- razvija koordinacijo gibov,
|
- GRADIVA
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
- TEHNOLOGIJA
|
18. STROJNO PIHANJE IN STISKANJE
|
|
|
|
- pozna značilnosti delovnih strojev in se usposobi za kvaliteten
nadzor teh,
- zna izdelek primerjati s tehnično dokumentacijo,
- razume pomen vzdrževanja modelov,
|
- pripravi železno palico za nabiranje steklovine,
- zna očistiti steklovino z železne palice s škarjami,
- nabira vedno primerno količino steklovine glede na izdelek,
- opazuje ohlajenost modela med delom,
- namaže model z oljem,
|
- razvija čut za odgovorno delo s stroji,
- razvija spretnosti za rokovanje s strojem,
- razvija ročne spretnosti pri rezanju steklovine,
|
|
19. OBLIKOVANJE PECLJEV NA KLOPI
|
|
|
|
- pozna orodje in pripomočke za izdelavo pecljev,
- obvlada vrtenje pipe z napihanim telesom keliha,
- zna pravilno oblikovati predobliko s pinceto in izvleči pecelj
s kovinskimi škarjami,
|
- določi količino stekla za pecelj,
- oceni primernost viskoznosti steklovine,
- pridobi rutino rezanja steklovine,
- predvidi ohlajenost izdelka,
- s pinceto izdela pecelj v obstojno obliko,
|
- razvija zanesljivost in natančnost,
- razvija ročne spretnosti,
|
- GRADIVA
- TEHNOLOGIJA
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
|
20. IZDELOVANJE PODSTAVKA ZA KELIH
|
|
|
|
- pozna orodje in pripomočke,
- zna vrteti pipo z izdelanim pecljem,
- obvlada rezanje stekla za podstavek,
- zna uporabiti tehnično dokumentacijo,
|
- bere skice in sheme,
- uporablja šablono,
- ocenjuje viskoznost steklovine,
- izdela podstavek z lesenimi škarjami,
- oceni količino steklovine za podstavek,
- z lesenimi škarjami izdela podstavek pravilne okrogle oblike,
|
- razvija zanesljivost in varčnost,
- razvija ročne spretnosti,
|
|
21. IZDELAVA KARAKLE IZDELKOV
|
|
|
|
- zna napihati izdelek,
- razume namen namakanja izdelka v vodi in valjanja v žagovini,
- predvidi čas gretja izdelka nad plamenom ali v peči,
|
- namoči izdelek v vodo in ga povalja v žagovini,
- greje izdelek na odprtem plamenu ali peči,
- izdela KARAKLE izdelek v določeno obstojno obliko,
|
- razvija ročne spretnosti pri izpihovanju izdelka v obstojno
obliko,
- razvija smisel za estetsko oblikovanje izdelkov,
|
- GRADIVA
- UMETNOST Z OBLIKOVANJEM
- TEHNOLOGIJA
|
22. ODBIJANJE IZDELKOV IN HLAJENJE
|
|
|
|
- pozna orodje in pripomočke za odbijanje,
- predvidi obliko ledu pri hlajenju,
- pozna načine hlajenja in odbijanja izdelkov na odbijalni mizi,
- pozna orodje in pripomočke za odnašanje,
- obvlada postopek hlajenja v hladilni peči,
|
- razvija ročne spretnosti ob prijemu vročega izdelka s steklarsko
pipo,
- obvlada vrtenje vročega gibljivega izdelka na vodilu odbijalne
mize,
- samostojno oceni čas ohlajanja izdelka pred prenosom v hladilno
peč,
- pripravi orodje za odnašanje,
- določi temperaturni režim hladilne peči,
- predvidi čas ohlajanja izdelkov v hladilni peči,
- oceni ohlajenost izdelka pred postavitvijo v hladilno peč,
|
- razvija delovno odgovornost, skrbnost in zanesljivost.
- razvija delovno odgovornost, zavedajoč se vrednosti izdelka
- razvija varčnost,
|
|
PROJEKTNO DELO
|
|
|
|
- izdela ustrezen načrt dela in ob tem rešuje različne probleme,
- uresniči načrtovane dejavnosti, izdela izdelek po načrtu in
ga primerno predstavi.
|
- išče ideje in zamisli za izdelek,
- pripravi načrt dela,
- nalogo obdela z različnih zornih kotov,
- izpiha in izdela končni izdelek,
- oceni stroške izdelave,
- zna promovirati svoje ideje in delo
.
|
- razvija sposobnosti organiziranja in načrtovanja dela od zamisli
do izvedbe,
- razvija ustvarjalnost,
- razvija sposobnost komunikacije, pridobiva znanja in spretnosti
za predstavitev svojega dela.
|
|