SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: OSKRBNIK/OSKRBNICA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

POSLOVNA INFORMATIKA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

70

70

2.

 

70

70

3.

 

70

70

skupaj

 

210

210

 

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Pri predmetu dijaki:

  • spoznavajo osnove računalništva ter vlogo in pomen informacije in informacijske tehnologije v sodobni družbi,

  • spremljajo razvoj informacijske tehnologije in se seznanjajo s spremembami, ki jih povzroča v družbi,

  • usposabljajo se za samostojno delo z računalnikom,

  • razvijajo komunikacijske zmožnosti,

  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje in posredovanje informacij,

  • razvijajo sposobnosti učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe podatkov,

  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov),

  • bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Osnove informatike

    Dijaki

    Dijaki

     

  • informatika,

  • informacija, podatek,

  • poslovne informacije.

  • poznajo pojma podatek in informacija,

  • poznajo vrste poslovnih informacij in njihov pomen za poslovne odločitve,

  • se seznanijo z načini pridobivanja in posredovanja informacij.

  • Razumevajo pomen informacij v sodobni družbi.

    Spoznajo odvisnost učinkovitosti in uspešnosti od razpoložljivih informacij.

    Razumevajo povezavo človek - informacija - tehnika.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Osnove računalništva

     

     

     

  • računalnik in informacijska tehnologija,

  • vrste računalnikov,

  • zgradba in delovanje računalnika

  • poznajo pomen računalnika v informacijski tehnologiji,

  • seznanijo se z vrstami računalnikov,

  • poznajo glavne sestavne dele računalnika,

  • seznanijo se z delovanjem računalnika.

  • Se zavedajo pomena računalnika v informacijski tehnologiji.

    Se zavejo pomena natančnosti in strokovnosti pri uporabi računalniške tehnologije.

    Spoznajo računalnik.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Osnove računalništva:

     

     

     

  • programska oprema.

  • poznajo uporabnost programske opreme (operacijski sistem, programski jezik, urejevalnik besedil, preglednico, bazo podatkov, komunikacijski program, program za vodenje poslovanja podjetja),

  • poznajo varovanje računalniške lastnine.

  • Se zavedajo pomena računalnika v informacijski tehnologiji.

    Se zavejo pomena natančnosti in strokovnosti pri uporabi računalniške tehnologije.

    Razvijejo pravilen odnos do varovanja računalniške lastnine.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Zdravo in varno delo pri računalniku:

     

     

     

  • varovalna sredstva,

  • ukrepi.

  • poznajo varovalna sredstva za preprečitev ali ublažitev škodljivih vplivov računalniške tehnologije,

  • poznajo ukrepe, ki preprečijo oziroma ublažijo škodljive vplive računalniške tehnologije.

  • Se zavedajo škodljivih vplivov uporabe računalniške tehnologije.

    Razvijejo skrb za zdravje.

    Razvijejo strokovnost za izbiro varovalnih sredstev in ukrepov za preprečevanje in ublažitev škodljivih vplivov.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Obvladovanje tipkovnice:

     

     

     

  • tipkovnica osebnega računalnika,

  • specialne tipkovnice.

  • poznajo tipkovnico računalnika,

  • seznanijo se s posebnimi prirejenimi tipkovnicami.

  • Razvijejo natančnost pri vnosu podatkov s tipkovnico.

    Se zavedajo pomena natančnosti.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Uporaba programske opreme:

     

     

     

  • organizacija dela pri delu z osebnim računalnikom,

  • shranjevanje podatkov na trdi disk in disketo prepisovanje datotek,

  • tiskanje podatkov,

  • računalniško omrežje.

  • znajo narediti imenike (mape) v katere shranjujejo podatke v datotekah (besedila),

  • znajo uporabiti urejevalnik besedil pri izdelavi besedila,

  • znajo shraniti podatke na trdi disk in disketo,

  • znajo natisniti podatke na papir,

  • seznanijo se z računalniškim omrežjem.

  • Razvijajo natančnost in strokovnost pri vnosu in shranjevanju podatkov.

    Razvijajo sposobnost komuniciranja.

    Dijaki se delijo v skupine.


    2. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Osnove obdelave besedil:

    Dijaki

    Dijaki

     

  • urejevalniki besedil in njihove zmožnosti,

  • priprava, hranjenje in posredovanje besedil in različnih informacij.

  • poznajo urejevalnik besedil in prednosti njegove uporabe,

  • znajo uporabljati urejevalnik besedil (shranjevanje, odpiranje dokumentov, kopiranje, premikanje, brisanje, popravljanje besedil, iskanje in nadomeščanje besedil, oblikovanje besedil, pripravo strani, izdelovanje tabel, tiskanje besedil, delo z več dokumenti, uporaba podatkov iz baz podatkov v urejevalniku besedil),

  • spoznajo, kako si hitro in učinkovito izmenjujemo besedila po elektronski pošti.

  • Se zavejo natančnosti, strokovnosti in ustvarjalnosti pri izdelavi in pošiljanju besedil.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Izdelovanje poslovnih dopisov:

     

     

     

  • povpraševanje,

  • ponudba,

  • reklamni oglas,

  • naročilo,

  • račun,

  • obvestilo,vabilo,

  • pošiljanje elektronske pošte.

  • znajo z urejevalnikom besedil izdelati povpraševanje,

  • znajo izdelati ponudbo,

  • znajo izdelati reklamni oglas,

  • znajo izdelati naročilo in spremembo naročila,

  • znajo izdelati izdani račun za nižje in višje zneske,

  • znajo izdelati obvestilo,

  • znajo izdelati vabilo,

  • znajo poslati poslovni dopis po elektronski pošti,

  • znajo poiskati poslovni dopis poslan na njihov elektronski naslov,

  • znajo smiselno shranjevati poslovne dopise.

  • Osvojijo natančnost, strokovnost in skrbnost pri izdelavi poslovnih dopisov in pošiljanju elektronske pošte.

    Komunicirajo v skupini.

    Dijaki se delijo v skupine.


    3. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Obdelava podatkov s preglednicami

    Dijaki

    Dijaki

     

  • osnovna pravila za vnos podatkov v preglednice,

  • orientacija v preglednicah,

  • osnove relativnega in absolutnega kopiranja,

  • iskanje in sortiranje podatkov v preglednici,

  • shranjevanje in odpiranje preglednic,

  • tiskanje v preglednicah,

  • pošiljanje podatkov po elektronski pošti.

  • znajo vnašati v preglednico številke, črke, datume, čas, formule in funkcije,

  • znajo preklapljati med zvezki v preglednicah in med posameznimi listi v zvezkih,

  • znajo aktivirati eno ali več celic v preglednici,

  • znajo absolutno in relativno kopirati podatke v preglednici,

  • znajo poiskati podatke in jih sortirati po velikosti,

  • znajo shraniti podatke na trdi disk in disketo,

  • znajo tiskati podatke v preglednici,

  • znajo poslati podatke po elektronski pošti.

  • Razvijejo natančnost, strokovnost ter poklicno odgovornost pri vnosu podatkov v preglednico ter shranjevanju in pošiljanju podatkov.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Praktična uporaba preglednic

     

     

     

  • kalkulacija maloprodajne cene blaga za enega in več artiklov,

  • izražanje prihodkov za posamezne mesece v procentih ter grafični prikaz,

  • preračun cen iz SIT v različne valute in obratno,

  • račun s pogoji za popust in uporabo davčne tarife,

  • prometni davek,

  • kalkulacije cen za živila, jedi in menuje.

  • znajo izdelati kalkulacijo maloprodajne cene blaga,

  • znajo izdelati preglednico za izražanje prihodkov v procentih,

  • znajo izdelati preglednico za preračun cen iz SIT v različne valute in obratno,

  • znajo izdelati preglednico za izdani račun za blago,

  • znajo izdelati preglednico za obračun prometnega davka,

  • znajo izdelati preglednice za kalkulacijo cen živil, jedi.

  • Razvijejo natančnost, skrbnost in poklicno odgovornost pri izdelavi praktično uporabnih preglednic.

    Razvijejo sposobnost za komuniciranje.

    Dijaki se delijo v skupine.

    Računovodstvo z računalnikom

     

     

     

  • priprava in vnos kontnega plana,

  • označevanje dokumentov, poslovnih partnerjev,

  • vnos začetnih stanj v glavno knjigo,

  • vnos enostavnih poslovnih dogodkov na podlagi prejetih dokumentov,

  • izpisi,

  • shranjevanje in prenos podatkov,

  • izdelava poslovnega poročila.

  • seznanijo se z vnosom kontnega plana v računalnik,

  • seznanijo se z označevanjem dokumentov in vnosom podatkov o poslovnih partnerjih,

  • seznanijo se z vnosom začetnih stanj v glavno knjigo,

  • seznanijo se z vnosom enostavnih poslovnih dogodkov na podlagi prejetih dokumentov,

  • seznanijo se s shranjevanjem in prenosom poslovnih podatkov,

  • seznanijo se z izdelavo poročila o poslovanju v določenem obdobju.

  • Razvijejo natančnost, skrbnost ter poklicno odgovornost za vnos, shranjevanje in prenos poslovnih podatkov.

    Dijaki se delijo v skupine.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • poslovni dopisi,

  • Organizacija in ekonomika obratovalnic

  • korespondenca,

  • priprava in vnos kontnega plana,

  • označevanje dokumentov, poslovnih partnerjev,

  • vnos začetnih stanj v glavno knjigo,

  • vnos poslovnih dogodkov na podlagi prejetih dokumentov.

  • Organizacija in ekonomika obratovalnic, vsebine računovodstva

  • osnove knjigovodske evidence (kontni plan),

  • knjigovodske listine, organizacija spremljanja knjigovodskih listin,

  • nabava in prodaja blaga,

  • stroški poslovanja storitvenega podjetja,

  • dobiček storitvenega podjetja,

  • knjiženje poslovnih dogodkov.