1. letnik
|
|
|
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
1. Uvod v praktični pouk
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- naloge in navodila za izvajanje praktičnega pouka
|
- razume metodo poučevanja PP, red pri izvajanju PP in pravila ocenjevanja
- dobi navodila za izpolnjevanje delavniškega dnevnika
|
- razvija čut za prisotnost pri PP, za red, za vrednotenje vloženega
dela
- razvija osebno odgovornost za opis dela in kvaliteto izdelka
|
- prikaz poučevanja in ocenjevanja ter opravičevanja izostankov
s primeri
- ogled primera opisa in skice na dnevniku, dijak prejme obrazce
delov. dnevnika in skice
|
- predstavitev in ogled podjetja
|
- dobi informacije o organiziranosti podjetja in vlogi obratov v
podjetju
|
- se zave nalog podjetja in okolja v katerem je podjetje
|
- izpolnjevanje vprašalnika
- shema: prikaz organiziranosti in nalog podjetja
|
- tehnološka organiziranost podjetja
|
- dobi predstavo o proizvodnem procesu pridobivanja premoga v podjetju
|
- razvija poklicno odgovornost
|
- ogled diapozitivov in razprava
|
- zaščitna sredstva in zadolžitev zanje
|
- obvlada pravila za izdajo zaščitnih sredstev in skrb zanje
|
- razvija osebno odgovornost za zadolžena zaščitna sredstva in skrbnost
čuvanja
|
- dijak zadolži garderobno omaro in osebna zaščitna sredstva
- vaje: dijak odda delovno obleko na označevanje v pralnico
|
- organiziranost varstva pri delu
|
- razume splošna pravila za varno in pravilno delo
|
- razvija poklicno odgovornost za varno delo
|
- shema: prikaz organiziranosti in vloga službe VPD
|
- požarna varnost in prikaz gašenja z gasilnimi aparati
|
- razume splošna pravila za požarno varnost in obvlada uporabo sredstev
za gašenje
|
- razvija poklicno odgovornost za požarno varnost
|
- shema: prikaz požarne organiziranosti
- prikaz gašenja požara z aparati za gašenje na terenu zunaj
|
- seznanitev z izolacijskimi samoreševalnimi aparati in nameščanje
samoreševalcev
|
- seznani se z vrstami in namenom izolacijskih samoreševalnih aparatov
ter obvlada uporabo v primeru grozeče nevarnosti
|
- razvija osebno odgovornost za varnost v primeru potencialnih skupinskih
nevarnosti (plini, požari ...)
|
- ogled diapozitivov in razprava
- vaje: skupine po 8 dijakov nameščajo izolacijske aparate; trening
opravi dijak v začetku vsakega šolskega leta.
|
- spremembe v okolju zaradi izkopavanja premoga in pridobivanja
el. toka
|
- spozna pojem trajnostni razvoj in njegov pomen
|
|
- računalniška prezentacija s fotografijami in shemami
|
2.Vzdrževanje elektro-strojnih naprav
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- spoznavanje el. strojev in naprav
|
- prepozna el. stroje in naprave po vrstah ter namenu
|
- razvija čut odgovornosti do el. strojev in naprav
|
- dijak se seznani z elektro napravami in stroji v remontnih delavnicah
|
- vzdrževanje in ugotavljanje obratovalne sposobnosti
|
- zna opraviti vizualne preglede el. naprav in strojev ter sestavljanje
in preizkus stikal
|
- razvija strokovnost pri takih delih
|
- vaje: dijak opravi vizualni pregled el. naprav, sestavlja in preizkuša
stikala
|
|
- prepozna vrste el. kablov obvlada izdelavo kabelskega končnika
|
- razvija strokovnost in natančnost
|
- vaje: dijak izdela kabelski končnik
|
- vzdrževanje odkopne opreme, pridobivalnih in napred. strojev
|
- prepozna odkopno opremo in stroje
|
- razvija čut za vzdrževanje navedene opreme in strojev
|
- ogled razstavljanja in sestavljanja opreme in strojev
|
- servisiranje in vzdrževanje hidravličnih elementov
|
- prepozna hidravlične dele
- obvlada izdelavo hidravličnih fleksibilnih gumi cevi
|
|
- vaje: dijak sodeluje pri razrezu cevi, montaži priključkov na
cevi, čiščenju in vzdrževanju hidravličnih delov
|
- organizirana izdaja orodja
|
- prepozna vrste orodja
- obvlada postopke pri izdaji orodja
|
|
- vaje: dijak izdaja orodje in sodeluje pri vizualnih pregledih
orodij
|
- servisiranje poteznih naprav
|
- prepozna vrste naprav
- obvlada vzdrževanje in odpravljanje okvar
|
- razvija odnos do strojev in naprav
- se zave pomena izpravnosti
|
- vaje: dijak sodeluje pri razstavljanju in sestavljanju dvižnih
naprav
|
- servisiranje pnevmatskih naprav
|
- prepozna vrste pnevmatskih naprav in njihov namen
|
|
- vaje: dijak sodeluje pri remontih in popravilih pnevmatskih naprav
|
3. Proizvodnja gradbenega materiala
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- priprava in doziranje suhih malt
|
- razume proizvodni proces priprave suhih malt
- zna namestiti prazne vreče in jih napolniti s suho malto
|
- razvija strokovnost in ekološko zavest
|
- vaje: dijak spremlja tehnološki proces in sodeluje pri pakiranju
vreč z malto ter naklada vreče v vozne enote
|
- priprava mešanic emulgata za zalivanje jamskih prostorov
|
- zna pripraviti emulgat
- zna krmiliti emulgatni vod za predele jame
|
- razvija strokovnost in ekološko zavest
|
- vaje: dijak spremlja pripravo in način transporta emulgata v jamo
|
4. Ostala rudarska dela
4.1. Razstreljevanje
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- vrtanje in polnjenje vrtin ter vezava udarnih patronov
|
- razume vrstni red polnjenja vrtin z razstrelivom in mašilom ter
zaporedno vezavo udarnih patronov
|
- razvija strokovnost in zanesljivost
|
- zaradi omejitev, ki izhajajo iz predpisov je polnjenje vrtin in
vezava s šolskimi patronami ter detonatorji na varnem mestu
|
4.2. Zračenje jamskih prostorov
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
|
- zna izmeriti in odčitati prisotne jamske pline
- je sposoben povezati teoretično znanje s praktičnim znanjem o
merjenju plinov
|
- razvija strokovnost in natančnost
- razvija poklicno odgovornost
|
- vaje: dijak izmeri in odčita prisotne jamske pline z različnimi
napravami za merjenje
|
- izdelava različnih zračilnih vrat
|
- zna izdelati lesena lahka vrata
- razume postopek izdelave lesenih težkih in železnih avtomatskih
vrat
|
|
- vaje: dijaki izdelajo lesena lahka vrata
- ostale zračilne objekte si dijaki ogledajo
|
2. letnik
|
|
|
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
4.3. Ročna izdelava jamskih prostorov
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- izdelava jamskih prog, niš, razširitev in križišč
|
- obvlada postopke pri izdelavi
|
|
- vaje: dijak pikira premog, vgradi loke in jih zalaga z opažem
|
- izdelava priročnih skladišč za razstrelivo
|
- zna zavarovati stropne loke, izropati bočne loke, pikirati premog
in zatesariti priročno skladišče za razstrelivo
|
|
- vaje: dijak izdela priročno skladišče za razstrelivo in upošteva
predpisane dimenzije
|
4.4. Vzdrževanje jamskih prog
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- dvigovanje bremen in prenašanje materiala
|
- zna dvigovati breme in prenašati ter odlagati material
|
- razvija navade za pravilno in varno delo
|
- vaje: dijak pravilno stoji in dviguje breme. Nosi material v paru
in ga odlaga
|
- povzem tal, vgrajevanje podaljškov in talnih lokov
|
- zna zavarovati bočne loke in vgraditi podaljške ter talne loke
|
|
- vaje: dijak izkoplje premog in vgradi loke po vrstnem redu
|
- izkop in tesarba zbiralnika za vodo
|
- zna izropati talne loke, pikirati premog, namestiti potopno črpalko
in zatesariti zbiralnik za vodo
|
|
- vaje: dijak izkoplje premog in zatesari zbiralnik za vodo z določitvijo
ustrezne lokacije
|
|
- zna zaščititi el. kable z dvodelno cevjo ali pokriti s krajniki
in zasuti s premogom
|
|
- vaje: dijaki zaščitijo el. kable z dvodelno kovinsko cevjo
|
- vgrajevanje stropnih, bočnih in talnih lokov
|
- zna povzeti strop, vgraditi stropni lok, ga založiti in vgraditi
bočni lok, ga založiti ter vgraditi vmesne stropne in bočne loke
|
|
- vaje: dijaki vgradijo stropne, bočne in vmesne loke in jih založijo.
Občasno vgrajujejo tudi talne loke. Dijaki se ne zadržujejo pod nezavarovanim
stropom
|
- postavljanje delovnega odra
|
- zna namestiti nosilca in plohe ter zavarovati oder z ograjo
|
|
- vaje: dijaki postavijo delovni oder
|
|
- prepozna in obvlada delo s pnevmatskim odkopnim kladivom
|
|
- vaje: dijak s pnevmatskim odkopnim kladivom koplje premog
|
|
- razume postopek izdelave podgradnje z lesenimi podvlekami in jeklenimi
stojkami ali poligonom
|
- razvija strokovnost in navade za varno delo
|
- dijak si primere izdelkov ogleda
|
- izdelava obnovitve izolacijske obloge
|
- zna pribijati sanacijske deske
- obvlada varno delo z zabijalnim aparatom
|
|
- vaje: dijak žaga sanacijske deske in jih pribija z zabijalnim
aparatom
|
4.5. Likvidacija prog
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- ropanje talnih, bočnih in stropnih lokov
|
- obvlada ropanje talnih bočnih in stropnih lokov ter pozna vrstni
red sproščanja in odvijanja matic
- spozna orodje za ropanje
|
- razvija strokovnost
- razvija preudarno in varno delo
|
- vaje: dijaki ropajo talne, bočne in stropne loke. Zaradi varnosti
dijaki ne odvijajo matic pod napetostjo pritiskov
|
- delo z napravami za ropanje lokov
|
- zna upravljati z napravami za ropanje lokov in zna oceniti razdaljo
in določiti stran za namestitev naprav
|
|
- vaje: dijaki delajo z napravami za ropanje in znajo namestiti
naprave na varno mesto
|
- podgrajevanje z lesenimi podboji
|
- razume postopek podgrajevanja z lesenimi podboji
|
|
- primeri podgrajevanja z lesenimi podboji so le občasni
|
|
- zna vgraditi lesene stojke, pribiti plohe in namestiti juto ter
vgraditi ojačitev z ravnimi loki
|
|
- vaje: dijaki izdelajo zadelko
|
5. Površinsko pridobivanje v kamnolomu
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- vrtanje vrtin z vrtalnimi garniturami
|
- prepozna vrtalno napravo in pribor za vrtanje ter razporedi vrtine
pri vrtanju po izdelani tlorisni skici
- obvlada postopek vrtanja
|
- se zave osebne odgovornosti za uporabo zaščitnih sredstev
- razvija natančnost pri razporeditvi in vrtanju vrtin (naklon,
razdalja in dolžina vrtine)
|
- vaje: dijak dodaja vrtalne cevi, zavaruje izvrtane vrtine in premešča
vrtalno napravo
|
- upravljanje sejalnega postrojenja
|
- prepozna naprave za drobljenje, sejanje peska in vrstni red vklapljanja
in izklapljanja naprav
- obvlada zasilni izklop in spozna,
kdaj lahko čisti naprave
|
- pridobljeno znanje v šoli primerja in prenaša v prakso
- razvija strokovnost varno delo in urejeno delovno mesto
|
- vaje: dijak se nauči pravilno vklopiti, izklopiti naprave, nadzira
tehnološki proces sejanja in prepozna granulacije presejanega peska
|
- polnjenje vrtin in razstreljevanje
|
- razume predpise pri polnjenju in razstreljevanju
- prepozna razstreliva in iniciatorje eksplozije
|
- razvija poklicno odgovornost ter zanesljivost pri razstreljevanju
|
- vaje: dijak zaznamuje področje polnjenja vrtin, odkoplje lesene
čepe, raznaša material za razstreljevanje in zaradi varnosti lahko
opazuje polnjenje ob strokovni razlagi
|
3. letnik
|
|
|
|
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
6. Strojna izdelava jamskih prostorov |
Dijak:
|
Dijak.
|
|
- pregled delovišča, strojev in naprav
|
- zna izmeriti pline, pregleda in zagotovi varno delovišče ter preizkusi
stroje in naprave in zna odpraviti nepravilnosti
|
- razvija strokovnost in poklicno odgovornost v delovnem okolju
in se zave potencialnih nevarnosti ter razvija čut za opazovanje
|
- vaje: dijak izmeri prisotnost plinov, obtrka strop in steno delovišča,
preizkusi obratovanje strojev in s skupino obhodi pot umika
|
- predstavitev napredovalnega stroja in podporja za podgrajevanje
jamskih prostorov
|
- prepozna mehanske, hidravlične in el. sestavne dele strojev in
vrste ločnega podporja
|
- osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi
|
- preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo
|
|
- razume pomen varnostnega predvrtavanja v 1. in 2. nevarnostni
stopnji
|
- razvija poklicno odgovornost za skupinsko varnost in nadaljevanje
varnega dela
|
- šolska delovišča niso v območjih predvidenih za predvrtavanje,
zato dijaku pokažemo in pojasnimo obe shemi predvrtavanja
|
|
- razume rezanje v trdem in razpokanem lignitnem sloju z rezanjem
od spodaj navzgor in od zgoraj navzdol
|
- razvija strokovnost in natančno oblikovanje izreza
|
- vaje: dijak v navzočnosti kombajnista oceni smer rezanja in opravlja
rezanje s strojem
|
- strojno vgrajevanje ločnih okvirjev
|
- obvlada vgrajevanje stropnih, bočnih, vmesnih in talnih lokov
oziroma vse štiri delovne faze
|
- razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo
|
- vaje: dijaki pripravijo material za podpiranje in na levi strani
napredka vgrajujejo bočne, vmesne in talne loke ter zalagajo z opažem
|
- utrjevanje premoga s sidri
|
- obvlada intenzivnost in razpored vrtanja vrtin, vstavljanja sider
v čelo ter saniranje zruška
|
- razvija strokovnost in zanesljivost pri označbi mesta zruška in
naročilu za vpis v knjigo
|
- vaje: dijak oceni intenzivnost sidranja v odvisnosti od stopnje
razrušenosti, vrtanja vrtin in vstavlja sidra. Ker dijaki zaradi
varnosti ne smejo zalagati zruška, to operacijo opazujejo in jo razložimo.
|
|
- prepozna križišča izdelana pod različnimi koti za določene namene
|
|
- ker izdelava križišč ni pogosta, pokažemo različno izdelana križišča
|
|
- obvlada izdelavo montažnih komor, niš in montažnega jaška s predpisanimi
merami
|
- razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo
|
- vaje: enako kot pri strojnem vgrajevanju ločnih okvirjev
|
- montaža in daljšanje transporterja
|
- obvlada izdelavo sklada in obvlada postopek daljšanja transporterja
|
- razvija strokovnost, poklicno odgovornost pri daljšanju in utrjujejo
zavest o zanesljivem izklopu naprav ter da je daljšanje v času podgrajevanja
|
- vaje: dijaki pripravljajo material za izdelavo sklada za montažo
pogona in podaljšajo transporter za potrebno dolžino
|
- daljšanje tračnih segmentov VTP za VDL
|
- obvlada postopek daljšanja tračnih segmentov in namesti blokirno
napravo na kraj proge
|
- se zave pravočasnega daljšanja in lažje dostave materiala do delovišča
|
- vaje: dijaki pripravijo tračne segmente za dolžino daljšanja in
pomagajo pri daljšanju
|
|
- obvlada postopek daljšanja zračilnih cevi in posebno zračenje
v jamskih prostorih
|
- se zave pravočasnega daljšanja za odplinjevanje in zagotavljanje
svežega zraka za normalno delo
|
- dijak ugotovi ali je daljšanje zračilne cevi potrebno in jo po
potrebi podaljša
|
- transportiranje s hidravličnim ranžirnim vlakom in podajalnikom
ločnega podporja
|
- obvlada dvigovanje in spuščanje bremen ter transportiranje z ranžirnim
vlakom
- zna izbrati ločno podporje in opaž ter ga naloži na podajalnik
|
- se zave, da je priprava materiala od deponije naprej sestavni
del tehnološkega procesa izdelave jamskih prog
- se zave, da mora biti material pravočasno na delovišču
|
- vaje: dijaki pripenjajo breme, ga dvigajo in transportirajo z
ranžirnim vlakom in skrbijo za čuvanje napajalnega voda
- dijaki nalagajo ločno podporje in opaž na podajalnik
|
- kontrola smeri iz smernih točk na poligonsko točko
|
- zna opraviti kontrolo smeri iz smernih točk na poligonsko točko
|
- razvija natančnost in zanesljivost kontrole
|
- vaje: dijak vizira preko grezil na poligonsko točko. Pri odstopanju
prestavi smerna žebljička, vsakega za polovico.
|
|
- zna določiti smer preko grezil na novo vgrajeni stropni lok
|
- razvija natančnost in sposobnost komuniciranja
|
- vaje: dijak vizira preko grezil, drugi pa ob pokrivanju tretjega
potegne ris, povleče smerne črte in ugotovi odstopanje proge iz smeri
|
- kontrola razdalje višinske črte od »R« v teh
|
- ve, da je razdalja od »R« v tleh do V.Č. 1m, če ni popravi V.Č.
na podporju
|
|
- vaje: dijak odmeri razdaljo od »R« v tleh do višinske črte (V.Č.)
in jo po potrebi popravi
|
|
- obvlada prenašanje višin od zadnje točke do novo vgrajenega bočnega
loka
|
- razvija natančnost in razvija navade na skupinsko delo
|
- vaje: dijaki prenesejo višino od zadnje točke na novo vgrajeni
odsek
|
- izdelava izolacijskih oblog in injektiranje
|
- zna pribijati sanacijske deske in nanašati omet ter injektirati.
Pozna tudi druge izolacijske obloge
- obvlada varno delo z zabijalnim aparatom
|
|
- vaje: dijak žaga sanacijske deske in jih pribija z zabijalnim
aparatom. Druge vrste izolacijskih oblog si dijak ogleda in jih razložimo.
|
|
- zna razumeti zaključeno celoto delovnih operacij
|
- osvaja tehnološki proces za izdelavo jamskih objektov
- se zave delitve dela v skupini in pomena skupinskega dela
|
- dijaku pokažemo izdelek z zaključeno celoto delovnih operacij
|
7. Mehanizirana izdelava jamskih prog z armirano-betonskimi
paneli
|
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- predstavitev podajalnika panelov, zapihovalnega stroja ALIVA in
stroja SBS za beton ter panelnih plošč
|
- prepozna: mehanske, hidravlične in elektro sestavne dele strojev
in profile panelnih plošč
|
- osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi
|
- preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo
|
|
- razume izkop ali rezanje profila v različnih kategorijah hribine
|
- razvija strokovnost za določitev vrste in kvalitete hribine ter
tehnologijo izkopa
|
- vaje: dijak v navzočnosti kombajnista oceni smer rezanja in dolžino
odseka
|
- vgrajevanje jeklenega ločnega podporja
|
- obvlada vgrajevanje stropnih, bočnih, vmesnih in talnih lokov
ter obvlada zalaganje z gradbeno mrežo
|
- razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo
|
- vaje: dijaki pripravljajo material za podpiranje in na levi strani
napredka vgrajujejo bočne, vmesne in talne loke ter zalagajo z gradbeno
mrežo
|
- ropanje primarne podgradnje in vgrajevanje panelnih plošč
|
- obvlada vrstni red ropanja ločnega podporja
- obvlada postopek vgrajevanja talnih, bočnih in stropnih panelnih
plošč
|
- razvija strokovnost
- razvija preudarno in varno delo
|
- vaje: dijaki izropane loke zložijo v vozno enoto
- vaje: dijaki prestavljajo vozne enote s panelnimi ploščami bližje
delovišča in nameščajo veznice na talne in bočne panele
|
- zapolnjevanje med panelno podgradnjo in hribino
|
- obvlada vrstni red zapolnjevanja vmesnega prostora
- razume smer in oddaljenost zapihovalne šobe do nanosa
|
- razvija strokovnost in navade za varno delo
|
- vaje: dijaki dostavljajo vozne enote s suhimi betonskimi mešanicami
in sodelujejo pri obratovanju zapihovalnega stroja
|
- pomožne delovne operacije pri ropanju in vgrajevanju panel
|
- obvlada postopke daljšanja in razstavljanja DVT, VTP, talnega
tira ter transportirajo ločno podporje, panelne plošče in material
do delovišča
|
- se zave pravočasnega podaljšanja, lažje dostave do delovišča in
da mora biti material pravočasno na delovišču
|
- vaje: dijaki izvajajo postopke vseh pomožnih delovnih operacij
|
- fugiranje in injektiranje za oblogo
|
- razume namen fugiranja in injektiranja
|
|
- vaje: dijaki dostavljajo vozne enote materiala za injektiranje
in sodelujejo na injektirni postaji
|
|
- zna razumeti zaključeno celoto delovnih operacij
|
- osvaja tehnološki proces za mehanizirano izdelavo jamskih prog
|
- dijaku pokažemo izdelek z zaključeno celoto delovnih operacij
|
8.Postavljanje in prestavljanje mehanizacije |
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- sestavljanje mehaniziranega odkopnega podporja v montažnem jašku
|
- prepozna sestavne dele in spozna vrstni red sestavljanja meh.
odkopnega podporja ter spozna naprave za sestavljanje sekcij
|
- razvija poklicno odgovornost in strokovnost
|
- vaje: dijaki transportirajo sestavne dele do montažnega jaška
in zaradi varnosti lahko opazujejo sestavljanje podporja ob strokovni
razlagi
|
- sestavljanje odkopnega transporterja in vgrajevanje mehaniziranega
odkopnega podporja v montažni komori
|
- razume postopek dela pri sestavljanju odkop.transporterja
- opazuje postopek ropanja lokov, transporta sekcij in vgrajevanja
sekcij v montažni komori
|
- razvija poklicno odgovornost za preudarno in strokovno pravilno
ter varno delo
|
- z vsemi dijaki 3. letnika opravimo ogled sestavljanja mehaniziranega
odkopnega podporja v montažnem jašku in vgrajevanje sekcij v montažni
komori iz varne razdalje in ob strokovni razlagi
|
- izdelava demontažne komore
|
- ve, kdaj in kako se zalaga sekcije s plohi
- obvlada nameščanje podvlek na sekcije in izdelavo ter podpiranje
komore
|
- razvija strokovnost in razvija navade za varno in skupinsko delo
|
- vaje: dijaki pod zavarovanim stropom pod podvleke vgrajujejo stojke
in zalagajo steno demontažne komore
|
- razstavljanje odkopnega transporterja in mehaniziranega odkopnega
podporja v demontažni komori
|
- razume postopek demontaže kombajna, transporterja in mehaniziranega
odkopnega podporja
|
- razvija poklicno odgovornost in strokovnost ter razvija ročne
delovne spretnosti ob uporabi rudarskega orodja
|
- vaje: dijaki pod zavarovanim stropom podpirajo mesto demontirane
sekcije in opazujejo demontažo ob strokovni razlagi
- z vsemi dijaki 3. letnika opravimo ogled demontaže
|
9.Pridobivanje premoga na mehaniziranem odkopu |
Dijak:
|
Dijak:
|
|
- pregled delovišča, strojev in naprav
|
- zna izmeriti pline, pregleda zaporedje del, zagotovi varno delovišče
ter preizkusi stroje in naprave in odpravi nepravilnosti
|
- razvija strokovnost in poklicno odgovornost v delovnem okolju
in se zave skupinskih nevarnosti ter razvija čut za opazovanje
|
- vaje: dijak izmeri prisotnost plinov, ugotovi vrstni red nadaljevanja
dela, pregleda prehodnost ustja odkopa, nasedenost sekcij in steno
podkopa. Preizkusi obratovanje strojev in obhodijo pot umika
|
- predstavitev pridobivalno -nakladalnega stroja, sekcij in strojev
za odvoz premoga
|
- prepozna mehanske, hidravlične in el. sestavne dele strojev in
naprav ter mehanske in hidravlične dele sekcij
|
- osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi
|
- preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo
|
- rezanje premoga v podkopnem delu odkopa
|
- razume rezanje in vrezovanje z dvobobenskim kombajnom, ter spozna
načine vrezovanja na sredini in na obeh skrajnih delih odkopa
|
- razvija strokovnost in pridobiva izkušnje natančnega rezanja po
višini in smeri
|
- zaradi varnosti v primerni oddaljenosti pokažemo in pojasnimo
tehnološki postopek rezanja
|
- zamikanje odkopnega transporterja
- zamikanje sekcij
|
- ve, da je zamikanje odkopnega transporterja in sekcij sestavni
del ter kdaj lahko začnemo in kako zamikamo odkopni transporter
- ve, da po zamiku transporterja sledi zamik sekcij na delovno višino
- razume vlogo varnostnih ventilov ter reševanje suhega naseda
|
- razvija strokovnost in razvija navade za varno in skupinsko delo
- se zave, da mora pomagati sodelavcu in odgovorno ter skrbno ravnati
z napravami
|
- vaje: dijaki zamikajo odkopni transporter in uporabijo visečo
stojko ter izravnajo odkopni transporter po smeri in višini
- vaje: dijaki čistijo in zamikajo sekcije, dvigujejo osnove ali
stropnike in jih uravnavajo na delovno višino
|
- pridobivanje premoga iz nadkopnega dela odkopa
|
- spozna odkopno višino, odsek pridobivanja stropa v izmeni
- obvlada točenje premoga čez gibljivi stropnik s kontrolirano višino
pobiranja
|
- razvija strokovnost in ustvarjalnost pri proizvodnji premoga
- se zave varčnosti pri pridobivanju kvalitete premoga
|
- razložimo skico: polnjenje dolgih vrtin na odkopu
- vaje: dijak toči premog iz stropa in se nauči pravočasno dvigniti
gibljivi stropnik
|
- izdelava odkopnih križišč
|
- razume pristop za pravočasno ropanje lokov in izdelave križišč
ter podpiranje s križiščno in pogonskimi sekcijami
|
- razvija in pridobiva izkušnje za usklajevanje dela
|
- dijaki si ogledajo ustja križišč ter ugotavljajo medsebojne razlike
med sekcijami na odkopu, križiščnimi in pogonskimi
|
- odvoz in drobljenje premoga
|
- prepozna odkopne, smerne transporterje in trakove ter drobilne
naprave
|
- se zave, da je potrebno zagotoviti nemoten in zanesljiv odvoz
premoga
|
- preverjamo teoretično znanje, ki so ga dijaki pridobili v šoli
in ga utrdimo z ogledom in razlago
|
|
- razume zaključen proces odkopavanja v katerem pridobimo celoten
odkopni del premoga pri določenih rezih in zamikih transporterja
in sekcij
|
- osvaja tehnološki proces za pridobivanje premoga na odkopih
- se zave delitve dela v skupini in pomena skupinskega dela
|
- dijaku razložimo zaključeno celoto delovnih operacij
|
Znanje dijakov in uspešnost praktičnega dela preverjamo in ocenjujemo vzporedno
s poučevanjem učnih podtem in po predelani učni temi.
Pred zaključitvijo ocene za zadnji letnik morajo dijaki
opraviti vse predpisane vaje oziroma izdelke ter oddati vse delavniške dnevnike.
V primeru preusmeritev iz drugih poklicev, ali če dijak zaradi izostankov
ni opravil praktičnega pouka v rednem roku, mora to nadoknaditi v izrednih
rokih, ki jih odobri in zagotovi šola, v dogovoru z obratom Praktičnega izobraževanja.
Praktični pouk je strokovni predmet in je povezan s strokovnoteoretičnimi
predmeti v šoli: geologija, stroji in naprave, rudarska merjenja in rudarstvo.
Povezava s strokovno teoretičnimi predmeti naj bi dijakom
že v času šolanja zagotovila, da se teoretična spoznanja ujemajo oziroma potrjujejo
v praksi.
Vzporedno s spreminjanjem in posodabljanjem tehnološkega
procesa pridobivanja premoga je to povezanost med predmeti potrebno dograjevati
in usklajevati. Samo tako bo zagotovljeno, da se bodo dijaki v čim večji
meri seznanili in usposobili za opravljanje dela in nalog, ki jih bodo kot
rudarji opravljali v delovnem okolju.