SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TAPETNIK

KATALOG ZNANJA

Ime vsebinskega sklopa

POLNILA

Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 88. seji 16.12.2005

Usmerjevalni cilji:

Dijak bo zmožen:

Poklicne kompetence

OZNAKA

VSEBINSKI SKLOP: POLNILA

RAVEN PRIDOBIVANJA KOMPETENCE

Poklicne kompetence

 

 

 

POL1

Izbiranje polnil glede na namen uporabe

 

 

NAPREDNA RAVEN

POL2

Krojenje polnil

 

 

NAPREDNA RAVEN

POL3

Razrez polnil

 

 

NAPREDNA RAVEN

POL4

Spajanje polnil

 

 

NAPREDNA RAVEN

POL5

Konstruiranje in izdelava enostavnega izdelka

 

RUTINSKA RAVEN

 

Operativni cilji

Poklicna kompetenca
POL1 – Izbiranje polnil glede na namen uporabe

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak:

  • izbere polnilo glede na vrsto oblazinjenega pohištva in namen uporabe
  • pozna fizikalne in tehnološke lastnosti ter uporabnost polnil
  • opiše postopke pridobivanja polnil
  • skladišči polnila

 

Dijak:

  • pozna naravne in sintezne polimere
  • ob izbranih primerih polimerov opiše njihovo zgradbo, lastnosti in uporabo
  • spozna vplive polimerov na okolje
  • zna poiskati podatke iz različnih virov
  • pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske tehnologije

Poklicna kompetenca
POL2 – Krojenje polnil


CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak:

  • kroji polnilne materiale
  • izdela šablono
  • upošteva pravila pri krojenju polnil
  • opiše značilnosti zarisovanja krojnih oblik
  • upošteva nadmero pri krojenju
  • izračuna izkoristek pri krojenju

Dijak:

  • racionalno rabi materiale
  • pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske tehnologije
  • uporablja merilne pripomočke
  • rešuje matematične probleme
  • izračuna prostornino geometrijskih teles
  • uporablja procentni račun

Poklicna kompetenca
POL3 –Razrez polnil

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak:

  • razreže polnilne materiale
  • definira princip rezanja in striženja
  • pravilno uporablja rezilna orodja, stroje in  strojčke
  • izbere orodje in tehniko dela glede na vrsto polnila

Dijak:

  • razvija občutek za ravnanje z orodjem
  • razvija sposobnost za natančno obdelavo
  • kontrolira svoje delo
  • ločuje in zbira odpadne materiale ter jih pravilno skladišči
  • upošteva predpise iz varovanja zdravja in okolja ter varstva pri delu

Poklicna kompetenca
POL4 –Spajanje polnil

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak:

  • spaja polnilne materiale in uporablja različne tehnike
  • upošteva pravila kakovostne priprave lepljencev
  • pripravi in uporabi lepila po navodilih proizvajalcev
  • upošteva vplive na kakovostno lepljenje
  • uporabi primerno tehniko nanosa lepila
  • izračuna potrebno količino lepila
  • upošteva posebnosti pri lepljenju  z različnimi materiali
  • navede in odpravi morebitne napake pri lepljenju
  • razloži princip varjenja in spajanja termoplastičnih materialov
  • razloži značilnosti spajanja materialov, ki niso termoplastični

Dijak:

  • komunicira in rešuje probleme
  • razvrsti umetne snovi po kemijskih reakcijah, vplivu toplote, mehanskih lastnostih in uporabnosti
  • razume kemijske in fizikalne reakcije pri lepljenju in varjenju ter to upošteva pri izvajanju delovne operacije
  • upošteva pravila za varovanje zdravja in okolja ter varstva pri delu
  • v različnih virih poišče, prebere in razloži navodila za pripravo lepila, lepljenje, varno delo, čiščenje orodja in delovnega mesta ter skladiščenje odpadkov in ostankov lepil

 

Poklicna kompetenca
POL5 – Izdelava enostavnega izdelka

CILJI

CILJI KLJUČNIH KVALIFIKACIJ

Dijak:

  • skicira izdelek
  • izbere materiale
  • nariše načrt izdelka
  • opiše izdelek
  • ukroji polnilni material
  • ukroji prevlečni material
  • sešije prevleko
  • prevleče blazino oziroma pritrditi prevleko

Dijak:

  • pridobiva temeljno znanje, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške in informacijske tehnologije
  • komunicira in rešuje probleme
  • napiše poročilo o izdelavi izdelka
  • predstavi svoj izdelek skupini, učitelju, staršem
  • upošteva predpise iz varovanja zdravja in okolja ter varstva pred požarom

INTEGRACIJA CILJEV

Integracija ciljev ključne kvalifikacije naravoslovje je izpeljana tako, da je oblikovana nova, dopolnjena in zaključena celota, ki zahteva smiselno nadgrajevanje  in dopolnjevanje ciljev.

Učitelj posameznega vsebinskega sklopa in učitelj naravoslovja timsko načrtujeta, izvajata in vrednotita delo in pri tem upoštevata vse cilje, zapisane v obeh katalogih znanja, ter jih izvajata tako, da se smiselno dopolnjujejo.

Učni sklopi, ki so integrirani v vsebinski sklop POLNILA

Snov

Raztopine

Polimeri

Ekologija