PREDMETNIK : TAPETNIK/ SPI
PROGRAMSKE ENOTE
|
1. letnik |
2. letnik |
3. letnik |
SKUPNO |
|||
št. ur na |
št. ur na |
št. ur na |
|||||
teden |
leto |
teden |
leto |
teden |
leto |
||
|
|||||||
A – Splošno izobraževalni predmeti-ključne kvalifikacije |
|||||||
Slovenščina |
|
|
|
|
|
|
213 |
Matematika |
|
|
|
|
|
|
213 |
Tuji jezik |
|
|
|
|
|
|
164 |
Športna vzgoja |
|
|
|
|
|
|
164 |
Umetnost |
|
|
|
|
|
|
32 |
Naravoslovje * |
|
|
|
|
|
|
56 |
Družboslovje |
|
|
|
|
|
|
128 |
Skupaj A |
14 |
392 |
11 |
308 |
10 |
270 |
970 |
|
|||||||
B - Vsebinski sklopi** |
|||||||
Osnove lesarstva |
|
|
|
|
|
|
148 |
Prevlečni materiali |
|
|
|
|
|
|
150 |
Polnila |
|
|
|
|
|
|
150 |
Nizko blazinjenje |
|
|
|
|
|
|
70 |
Visoko blazinjenje |
|
|
|
|
|
|
136 |
Posteljni vložki |
|
|
|
|
|
|
158 |
Obnavljanje blazinjenega pohištva z umetnimi polnili |
|
|
|
|
|
|
187 |
Snovanje izdelka |
|
|
|
|
|
|
164 |
Skupaj B |
16 |
448 |
13 |
364 |
13 |
351 |
1163 |
Od tega: |
|||||||
C – Praktično izobraževanje v šoli |
|||||||
Praktični pouk |
9 |
252 |
11 |
308 |
12 |
324 |
884 |
|
|||||||
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|||||||
Praktično usposabljanje z delom |
|
304 |
|
304 |
|
304 |
912 |
|
|||||||
D - Interesne dejavnosti |
|||||||
Interesne dejavnosti |
|
64 |
|
64 |
|
32 |
160 |
|
|||||||
E - Odprti kurikulum |
|||||||
Na ravni šole |
3 |
84 |
9 |
252 |
10 |
270 |
606 |
|
|||||||
Skupno število ur pouka (A+B+E) |
33 |
924 |
33 |
924 |
33 |
891 |
2739 |
Skupno število ur praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
556 |
|
612 |
|
628 |
1796 |
Skupno število ur izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
988 |
|
988 |
|
923 |
2899 |
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
1292 |
|
1292 |
|
1227 |
3811 |
|
|||||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
28 |
|
28 |
|
27 |
83 |
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
24 |
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
5 |
Skupno število tednov izobraževanja |
|
38 |
|
38 |
|
36 |
112 |
Pojasnila k predmetniku:
* Neintegrirani del naravoslovja. Za celotni katalog znanja je predvideno 132 ur.
** V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij slovenščine, matematike, tujega jezika, naravoslovja, družboslovja, umetnosti, učenja učenja, zdravja in varnosti pri delu, informacijsko-komunikacijskega opismenjevanja, podjetništva, okoljske vzgoje ter načrtovanja in vodenja kariere.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu za dijaka lahko poveča na 12 tednov v 1. in 2. letniku. Poleg tega se z individualno učno pogodbo lahko določi, da dijak opravlja na račun praktičnega pouka v 2. in 3. letniku praktično praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu.
IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih s sklenjeno kolektivno ali individualno učno pogodbo.
VSEBINSKI SKLOPI
V tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih. Pri uresničevanju ciljev poklicnih kompetenc se vključuje tudi cilje ključnih kvalifikacij.
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOPI IN POKLICNE KOMPETENCE |
NIVO PRIDOBIVANJA KOMPETENCE |
||
OSNOVE LESARSTVA |
|
|||
LES1 |
Prepoznavanje domačih lesnih vrst, razvrščanje v kakovostne razrede, prepoznavanje tvoriv. |
|
rutinski nivo |
|
LES2 |
Merjenje žagarskih proizvodov, merjenje vlage v lesu, priprava žagarskih proizvodov za sušenje, spremljanje parametrov pri tehničnem sušenju lesa. |
osnovni nivo |
|
|
LES3 |
Varno delo v mizarski delavnici. |
|
|
napredni nivo |
LES4 |
Varovanje zdravja in okolja. |
|
rutinski nivo |
|
LES5 |
Skiciranje enostavnih mizarskih izdelkov oziroma njihovih detajlov, opremljanje načrtov z osnovnimi podatki. |
|
rutinski nivo |
|
PREVLEČNI MATERIALI |
|
|||
PRE1 |
Izbiranje prevlečnih materialov glede na namen uporabe. |
|
|
napredni nivo |
PRE2 |
Krojenje prevlečnih materialov. |
|
|
napredni nivo |
PRE3 |
Razrez prevlečnih materialov. |
|
|
napredni nivo |
PRE4 |
Šivanje prevlečnih materialov. |
|
rutinski nivo |
|
PRE5 |
Izdelava enostavnega izdelka. |
|
rutinski nivo |
|
POLNILA |
|
|||
POL1 |
Izbiranje polnil glede na namen uporabe. |
|
|
napredni nivo |
POL2 |
Krojenje polnil. |
|
|
napredni nivo |
POL3 |
Razrez polnil. |
|
|
napredni nivo |
POL4 |
Spajanje polnil. |
|
|
napredni nivo |
POL5 |
Konstruiranje in izdelava enostavnega izdelka. |
|
rutinski nivo |
|
NIZKO BLAZINJENJE |
|
|||
NIB1 |
Konstruiranje nizko blazinjenega izdelka. |
|
rutinski nivo |
|
NIB2 |
Izdelava nizko blazinjenega izdelka. |
|
rutinski nivo |
|
VISOKO BLAZINJENJE |
|
|
|
|
VIB1 |
Konstruiranje blazinjenega fotelja. |
|
rutinski nivo |
|
VIB2 |
Izdelava blazinjenega fotelja. |
|
rutinski nivo |
|
POSTELJNI VLOŽKI |
|
|||
POV1 |
Konstruiranje posteljnega vložka z vzmetenjem in brez njega. |
|
|
napredni nivo |
POV2 |
Izdelava posteljnega vložka z vzmetenjem in brez njega. |
|
|
napredni nivo |
OBNAVLJANJE BLAZINJENEGA POHIŠTVA Z UMETNIMI POLNILI |
|
|
|
|
OBU1 |
Dokumentiranje stanja blazinjenega pohištva. |
|
rutinski nivo |
|
OBU2 |
Razdiranje blazinjenega pohištva. |
|
|
napredni nivo |
OBU3 |
Vzdrževanje ogrodja. |
|
rutinski nivo |
|
OBU4 |
Oblaganje ogrodja s polnili. |
|
|
napredni nivo |
OBU5 |
Izdelava prevleke in prevlačenje izdelka. |
|
rutinski nivo |
|
SNOVANJE IZDELKA |
|
|||
SNI1 |
Oblikovanje izdelka. |
osnovni nivo |
|
|
SNI2 |
Izdelava konstrukcijske in tehnične dokumentacije ter predkalkulacije izdelka. |
Osnovni |
|
|
SNI3 |
Izdelava izdelka. |
|
|
napredni nivo |
ZNANJE, KI GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
Predmeti oziroma vsebinski sklopi (VS) |
Izvajalec |
Znanje |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike ali lesarstva |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije ali kemije ali fizike |
laborant |
srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po srednješolskem izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije, fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja |
|
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine ali geografije ali sociologije |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
VS: Osnove lesarstva |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz lesarstva |
|
VS: Prevlečni materiali |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazbaiz tapetništva |
|
VS: Polnila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva |
|
VS: Nizko blazinjenje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva |
|
VS: Visoko blazinjenje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva |
|
VS: Posteljni vložki |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva |
|
VS: Obnavljanje blazinjenega pohištva z umetnimi polnili |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva |
|
VS: Snovanje izdelka |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz lesarstva |
učitelj praktičnega pouka |
višja ali srednja strokovna izobrazba iz lesarstva in srednja poklicna izobrazba iz tapetništva |