Izobraževalni program: VRTNAR (šs)
Sprejeto na 25.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
DENDROLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
60 |
10 |
70 |
3. |
58 |
10 |
68 |
skupaj |
118 |
20 |
138 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVOD |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija zavest o pomenu naravoslovnih ved in sposobnost povezav med dendrologijo in botaniko. Širi splošno razgledanost. Identificira posameznika s cilji drevesničarstva. Razvija zavest, da so rastline sestavni del žive narave. |
Vaja: seznanitev z drevesničarskimi katalogi in poišče imena rastlin, ki jih srečuje. |
|
|
Poveča sposobnost povezovanja z drugimi vedami in proizvodnimi panogami. |
Razgovor – diskusija. Vaja: iskanje naslovov znanih slovenskih drevesnic. |
|
|
Je motiviran za uresničevanje lastne delovne kariere in razvije iniciativnost ter inovativnost. |
Diskusija. Vaja: iskanje naslovov drevesnic izven naše države. |
DREVESNICA |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja, razvrščanja, organiziranja in optimalnega izkoriščanja prostora. |
Ogled drevesnice. Vaja: izdelava načrta obstoječe drevesnice in ureditev seznama rastlin. |
|
|
Razvije doslednost, natančnost in urejenost. |
Vaja: ogled drevesničarskih knjig. |
|
|
Razvije ekološko zavest Sledi smernicam biološke proizvodnje. |
Vaja: delo v laboratoriju, analiza tal, risanje kolobarja, izračunavanje pravilnih |
Zna pravilno izbirati gnojila in natančno odmerjati primerne količine. Razvije skrb za nego rastlin. Skrbi za ohranjanje zdravega in čistega okolja. |
odmerkov hranil, ki jih potrebujejo rastline. |
||
Razmnoževanje drevnine |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja, razlikovanja, ocenjevanja, odločanja, predvidevanja, ponazarjanja, zagovarjanja svojih odločitev. Spozna življenjski krog seme-rastlina-seme in dojame rastline kot živa bitja. Se nauči pravilnega odnosa do rastlin in odgovornosti pri delu. Vrednoti svoje in tuje delo, zaveda se medsebojne povezanosti in potrebe po sodelovanju. Razvije sposobnost prilagajanja delu v skupini, samospoštovanja, spoštovanja drugih. Postane samostojen pri delu (individualno delo, vaje, seminarske naloge). Se nauči potrpežljivosti in vztrajnosti pri svojem delu. |
Ogled katalogov proizvajalcev semen in sejavcev. Vaja: iskanje možnosti nabave semena, sejancev, podlag na internetu. Predavanje, delo v skupinah, individualno delo. Ogled potaknjencev, grebenic, v rastlinjaku. Ogled meristemskega razmnoževanja v labaratoriju. Vaja: demonstracija posameznih načinov razmnoževanja. |
Vzgoja in oskrba rastlin do prodaje |
|
|
|
|
|
Ceni vrtnarski poklic. Se zaveda kakovosti domačih sadik. |
Ogled prodajnih centrov in vzornih drevesnic. |
|
|
Razvija samozavest in slovensko narodno zavest. |
|
LESNATE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za prostor, za oceno velikosti rastlin in sposobnost za pravilno uporabo le –teh. |
Ogled dreves, grmov in polgrmov v parku. Vaja: imenovanje in razvrščanje dreves, grmovnic v razrede glede na velikost (pritlikavi, nizki, srednji, visoki). |
|
|
Razvije sposobnost komuniciranja v strokovnem izrazoslovju. Razvije sposobnost reševanja nesporazumov. Razvije sposobnost spoštovanja drugih in samospoštovanja. |
Individualno in skupinsko delo ob uporabi literature. |
|
|
Se zaveda pomena domače proizvodnje lesnatih rastlin. Se zaveda pomena inovativnosti v domači proizvodnji (selekcija novih sort) in potrebe kakovostnega poklicnega dela - v domačem okolju - na slovenskih tleh. Se zaveda prednosti in kakovosti domače proizvodnje (semena, sadike). |
Problemska vprašanja. Razgovor – diskusija. Vaja: ureditev tabele samoniklih in tujih rastlinskih vrst. |
|
|
Razvija ekološko zavest za obstoj kulturne krajine. Razvija čut za oblikovanje in orientacijo v prostoru. Razvija sposobnost za pravilno uporabo drevnine. |
Razgovor – diskusija. Ogled diapozitivov: okrasna vrednost v posameznih letnih časih in beleženje okrasne vrednosti. |
Osnovne združbe lesnatih rastlin |
|
|
|
|
|
Nauči se opazovati, primerjati in razlikovati. Razvija občutek za optimalno izkoriščanje prostora. |
Ogled parka. Vaja: urediti tabelo iglavcev, zimzelenih rastlin, listopadnega drevja, grmovnic in plezalk. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
IGLAVCI, ZIMZELENKE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena domačih iglavcev in zimzelenk za obstoj kulturne krajine. Razvija natančnost pri delu. Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Pri odbiri rastlin se je zmožen prilagoditi modnim trendom in povpraševanju na trgu. Razvija skrb za nego rastlin. |
Ogled diapozitivov: prepoznavanje iglavcev in zimzelenk. Ogled videofilma: lastnosti in uporaba posameznih iglavcev in zimzelenk. Vaja: izdelava herbarija obravnavanih iglavcev in zimzelenk. |
LISTOPADNO DREVJE, GRMOVNICE IN VZPENJAVKE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Razvija občutek za prostor in za oceno velikosti. Razvija sposobnost komuniciranja. Vezano na opravljanje dela. Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. Razvije samozavest in domovinsko zavest. Razvije skrb za zdravje rastlin. Skrbi za ohranjanje zdravega in čistega okolja. |
Ogled diapozitivov: prepoznavanje listavcev. Vaja: izdelava herbarij listavcev. Vaja : bolezni in škodljivci listavcev – zaščita. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Slovenščina Tuji jezik Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Umetnost Računalništvo Splošno vrtnarstvo – varstvo rastlin Splošno vrtnarstvo – rastlinska proizvodnja Krajinsko vrtnarstvo Praktični pouk |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Zelenjadarstvo Praktični pouk |
|
|
Botanika Praktični pouk |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Praktični pouk |
|
|
Umetnost Splošno vrtnarstvo Krajinsko vrtnarstvo Praktični pouk Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|