PREDMETNIK: TEHNIK OBLIKOVANJA / SSI
PREDMETI |
SKUPNO št. |
A - Splošno-izobraževalni predmeti |
|
Slovenščina |
476 |
Tuji jezik |
408 |
Matematika |
374 |
Zgodovina |
68 |
Geografija |
68 |
Sociologija |
68 |
Fizika |
68 |
Kemija |
68 |
Biologija |
68 |
Športna vzgoja |
340 |
Skupaj A |
2006 |
B – Strokovni vsebinski sklopi* |
|
Obvezni vsebinski sklopi |
|
Umetnostna zgodovina |
204 |
Risanje |
442 |
Podjetništvo in trženje |
68 |
Izbirni vsebinski sklopi za grafično oblikovanje** |
|
Likovna teorija |
272 |
Grafično oblikovanje |
1021 |
Izbirni vsebinski sklopi za oblikovanje uporabnih predmetov** |
|
Predstavitvene tehnike |
272 |
Oblikovanje uporabnih predmetov |
1021 |
Izbirni vsebinski sklopi za modno oblikovanje** |
|
Konstrukcija in modeliranje |
272 |
Modno oblikovanje |
1021 |
Skupaj B*** |
2006 |
C – Praktično izobraževanje v delovnem procesu **** | |
Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
152 |
D – Interesne dejavnosti |
|
Interesne dejavnosti |
352 |
E – Odprti kurikulum***** |
|
Na ravni šole |
476 |
|
|
Skupno število ur pouka (A+B+E) |
4488 |
Skupno število ur izobraževanja (A+B+C+D+E) |
4992 |
|
|
Število tednov pouka v šoli |
135 |
Število tednov praktičnega izobraževanja v delovnem procesu |
4 |
Število tednov interesnih dejavnosti |
11 |
Skupno število tednov izobraževanja |
150 |
Pojasnila k predmetniku:
* Psihologija je integrirana v vsebinske sklope: risanje, likovna teorija, oblikovanje uporabnih predmetov in modno oblikovanje. Informatika je integrirana v vsebinske sklope: likovna teorija, predstavitvene tehnike ter konstrukcija in modeliranje.
** Dijak izbere vsebinske sklope za eno od področij: grafično oblikovanje, oblikovanje uporabnih predmetov ali modno oblikovanje.
*** Od tega je 408 ur praktičnega pouka.
**** Šola pripravi program praktičnega izobraževanja v delovnem procesu.
*****Od tega šola nameni najmanj 68 ur družboslovju.
Največje tedensko število ur pouka je 33.
VSEBINSKI SKLOPI
V tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOPI IN POKLICNE KOMPETENCE |
NIVO OSVAJANJA KOMPETENCE |
||
UMETNOSTNA ZGODOVINA |
|
|||
UZG1 |
Vrednoti tradicionalne likovne zvrsti in sodobne umetniške prakse. |
osnovni nivo |
|
|
UZG2 |
Predstavi vsebino in obliko likovnega dela. |
osnovni nivo |
|
|
UZG3 |
Kritično primerja in umešča likovno – oblikovalska dela. |
|
rutinski nivo |
|
UZG4 |
Načrtuje prezentacijo oblikovalske rešitve. |
|
rutinski nivo |
|
UZG5 |
Elemente varovanja kulturne dediščine upošteva pri svojem delu. |
|
|
napredni nivo |
UZG6 |
Pozna umetnostno zgodovinski razvoj. |
|
|
napredni nivo |
UZG7 |
Vrednoti in interpretira moderno umetnost in oblikovanje. |
|
|
napredni nivo |
RISANJE |
|
|||
RIS1 |
Riše enostavna geometrijska telesa na osnovi različnih realnih modelov. |
osnovni nivo |
|
|
RIS2 |
V risbi in modelu uporablja različne modelacijske tehnike. |
|
rutinski nivo |
|
RIS3 |
Študijsko riše kompleksne oblike po modelih. |
|
rutinski nivo |
|
RIS4 |
Na osnovi študija glave portretira. |
|
rutinski nivo |
|
RIS5 |
Riše figuro z upoštevanjem antropoloških značilnosti v odnosu do antropometrije. |
|
rutinski nivo |
|
IZBIRNO |
||||
GRAFIČNO OBLIKOVANJE |
|
|||
RIS6 |
Študijsko riše naravne oblike, tihožitja, interier in exterier. |
|
|
napredni nivo |
RIS7 |
Riše strip in ilustracije. |
|
|
napredni nivo |
OBLIKOVANJE UPORABNIH PREDMETOV |
|
|||
RIS8 |
Riše na analitično konstrukcijski način po opazovanju in domišljiji. |
|
|
napredni nivo |
RIS9 |
Riše figuro v odnosu do prostora. |
|
|
napredni nivo |
MODNO OBLIKOVANJE |
|
|||
RIS10 |
Študijsko riše draperije, teksture, različna oblačila in modne dodatke. |
|
|
napredni nivo |
RIS11 |
Študijsko riše človeške figure, oblečene figure in stilizira. |
|
|
napredni nivo |
RIS12 |
Študijsko riše človeške figure posamezno in v različnih razmerjih. |
|
|
napredni nivo |
PODJETNIŠVO IN TRŽENJE |
|
|||
POT1 |
Pri svojem delu upošteva pravila gospodarnega ravnanja. |
|
|
napredni nivo |
POT2 |
Razvija podjetne lastnosti, spretnosti in vedenja. |
|
rutinski nivo |
|
POT3 |
Svetuje in sodeluje pri pospeševanju prodaje. |
osnovni nivo |
|
|
LIKOVNA TEORIJA |
|
|||
LIT1 |
Razvija temeljna znanja v razumevanju osnov likovnega jezika. |
osnovni nivo |
|
|
LIT2 |
Uporablja orodja in programe informacijsko komunikacijskih tehnologij. |
osnovni nivo |
|
|
LIT3 |
Vrednoti in aplicira temeljna znanja iz področja procesiranja vidnih zaznav. |
|
|
napredni nivo |
LIT4 |
Razvija osnovne spretnosti in sisteme vrednot opazovanja in načrtovanja oblik. |
|
rutinski nivo |
|
LIT5 |
Uporablja in razvija enostavne oblikotvorne procese preoblikovanja. |
|
rutinski nivo |
|
LIT6 |
Oblikuje in vrednoti sporočila na temelju osnovnih likovnih teoretičnih znanj. |
|
|
napredni nivo |
LIT7 |
Načrtuje vizualno sporočilo na osnovi temeljnih načel organiziranja vizualnih smiselnih celot. |
|
|
napredni nivo |
GRAFIČNO OBLIKOVANJE |
|
|||
GOB1 |
Načrtuje metodološke in izvedbene komponente oblikovanja. |
|
rutinski nivo |
|
GOB2 |
Oblikuje vizualna sporočila za različne medije. |
|
|
napredni nivo |
GOB3 |
Uporablja in določa različno programsko opremo pri oblikovanju – načrtovanju in realizaciji za različne medije oziroma produkcijo. |
osnovni nivo |
|
|
GOB4 |
Prakticira temeljne zakonitosti v oblikovanju in pripravi slikovnega gradiva. |
|
rutinski nivo |
|
GOB5 |
Načrtuje in oblikuje funkcijske in estetske vidike izdelka. |
|
rutinski nivo |
|
GOB6 |
Načrtuje sistem označevanja in aplikacij ter pripravi tehnično dokumentacijo. |
|
|
napredni nivo |
GOB7 |
Oblikuje enostavne sisteme kompleksnih oblikovalskih rešitev in sodeluje v strokovnih timih. |
|
rutinski nivo |
|
PREDSTAVITVENE TEHNIKE |
|
|||
PRT1 |
Izdeluje risbe, modele in virtualne modele, ter opravlja meritve realnih modelov s pomočjo različnih tehnik in orodij. |
|
rutinski nivo |
|
PRT2 |
Uporablja orodja in programe informacijsko komunikacijskih tehnologij. |
|
rutinski nivo |
|
PRT3 |
Izdeluje enostavne virtualne modele s pomočjo različnih računalniških programov (CAD – računalniško podprto oblikovanje). |
osnovni nivo |
|
|
PRT4 |
Izdeluje realne modele z uporabo računalniško krmiljenih strojnih naprav (CAM, CNC). |
|
rutinski nivo |
|
PRT5 |
Prikaže – upodobi virtualni 3D model z uporabo interaktivne grafike in gibljive slike. |
|
|
napredni nivo |
PRT6 |
Realen model prikaže in dokumentira s pomočjo fotografije in videa. |
|
|
napredni nivo |
OBLIKOVANJE UPORABNIH PREDMETOV |
|
|||
OUP1 |
Oblikuje in izdeluje enostavne 2D in 3D (dvo in tridimenzionalne) realne in virtualne modele. |
osnovni nivo |
|
|
OUP2 |
Analizira, načrtuje in izdeluje s pomočjo elementov oblikovalskih strategij na podlagi individualnega ali timskega dela. |
|
rutinski nivo |
|
OUP3 |
Oblikuje unikatne in maloserijske izdelke v različnih materialih. |
|
|
napredni nivo |
OUP4 |
Načrtuje, oblikuje in preoblikuje serijske izdelke. |
|
rutinski nivo |
|
OUP5 |
Oblikuje predstavitve izdelkov v različnih okoljih in za različne namene. |
|
|
napredni nivo |
KONSTRUKCIJA IN MODELIRANJE |
|
|||
KMO1 |
Tehnično načrtuje nastanek kolekcije. |
|
|
napredni nivo |
KMO2 |
Uporablja orodja in programe informacijsko komunikacijskih tehnologij. |
|
|
napredni nivo |
KMO3 |
Sodeluje pri razvoju produkta. |
|
rutinski nivo |
|
KMO4 |
Sodeluje pri razvoju nastajanja izdelka. |
osnovni nivo |
|
|
MODNO OBLIKOVANJE |
|
|||
MOB1 |
Oblikuje po likovno – teoretskih načelih. |
osnovni nivo |
|
|
MOB2 |
Oblikuje tekstilije. |
|
rutinski nivo |
|
MOB3 |
Oblikuje oblačila. |
|
|
napredni nivo |
MOB4 |
Oblikuje modne dodatke iz tekstilij - usnja. |
|
|
napredni nivo |
MOB5 |
Ilustrira modno vizijo. |
|
rutinski nivo |
|
Znanje, ki ga morajo imeti izvajalci posameznega predmeta oziroma vsebinskega sklopa
Predmet oziroma vsebinski sklop (VS) |
Izvajalec |
Znanje |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine |
Geografija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije |
Sociologija | učitelj |
visokošolska izobrazba iz sociologije |
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
Fizika |
učitelj |
visokošolska izobrazba fizike |
laborant |
srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur fizike ali druge predmete s fizikalnega predmetnega področja |
|
Kemija |
učitelj |
visokošolska izobrazba kemije |
laborant |
srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur kemije ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja |
|
Biologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba biologije |
laborant |
srednja ali srednja strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije ali druge predmete z biološkega a predmetnega področja |
|
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
VS: Umetnostna zgodovina | učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnostne zgodovine ali likovne pedagogike |
VS: Risanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slikarstva, kiparstva, oblikovanja, arhitekture ali likovne pedagogike ali psihologije |
VS: Podjetništvo in trženje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ekonomije, podjetništva ali organizacije dela |
VS: Likovna teorija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slikarstva, kiparstva, oblikovanja, likovne pedagogike, arhitekture, multimedije in filma ali računalništva in informatike |
VS: Grafično oblikovanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slikarstva, oblikovanja, arhitekture ali multimedije ali psihologije |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz oblikovanja vizualnih komunikacij, slikarstva, multimedije ali arhitekture |
|
laborant |
višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz grafičnega oblikovanja ali multimedije |
|
VS: Predstavitvene tehnike |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz oblikovanja, arhitekture ali računalništva in informatike |
laborant |
višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz oblikovanja ali strojništva |
|
VS Oblikovanje uporabnih predmetov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz oblikovanja ali arhitekture ali psihologije |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz oblikovanja ali arhitekture |
|
laborant |
Višješolska izobrazba ali srednješolska izobrazba iz oblikovanja, strojništva ali lesarstva |
|
VS: Konstrukcija in modeliranje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz konfekcijske tehnologije, oblikovanja tekstilij in oblačil ali računalništva in informatike |
VS: Modno oblikovanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz oblikovanja tekstilij in oblačil ali psihologije |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz oblikovanja tekstilij in oblačil |
|
laborant |
visokošolska izobrazba iz konfekcijske tehnologije, oblikovanja tekstilij in oblačil ali računalništva in informatike |