Oznaka |
Programske enote |
Obvezno/ |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
204 |
8 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
204 |
9 |
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
obvezno |
306 |
12 |
P4 |
Športna vzgoja |
obvezno |
204 |
5 |
Skupaj A |
|
918 |
34 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Tehniško sporazumevanje |
obvezno |
306 |
8 |
M2 |
Rokovanje s stroji in napravami |
obvezno |
612 |
18 |
M3 |
Vzdrževanje strojev in naprav |
izbirno |
816 |
24 |
M4 |
Upravljanje strojev in naprav |
izbirno |
816 |
24 |
M5 |
Preoblikovanje materialov |
izbirno |
816 |
24 |
M6 |
Litje materialov |
izbirno |
816 |
24 |
M7 |
Izdelava in vzdrževanje električnih inštalacij |
izbirno |
816 |
24 |
M8 |
Mehatronski sklopi |
izbirno |
816 |
24 |
Skupaj B |
|
1734 |
50 |
|
Od tega: |
||||
C – Praktično izobraževanje v šoli |
||||
|
Praktični pouk |
|
1224 |
28 |
Č – Praktično usposabljanje z delom |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu |
|
152 |
6 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
160 |
4 |
E – Odprti del kurikuluma |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
510 |
24 |
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
3162 |
108 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
1376 |
34 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
3322 |
112 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
3474 |
118 |
|
Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
2 |
||
Skupaj kreditnih točk |
|
120 |
||
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
102 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
4 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
5 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
111 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Izbirni strokovni moduli: šola oz. dijak izbere enega izmed izbirnih strokovnih modulov od M3 do M8.
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje:
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Izobraževalni program se izvaja v šoli in pri delodajalcih.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali v medpodjetniških izobraževalnih centrih.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Družboslovje in naravoslovje |
učitelj |
družboslovje: visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
P4 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Tehniško sporazumevanje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva elektrotehnike, metalurgije ali elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali metalurgije |
||
M2 |
Rokovanje s stroji in napravami |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali metalurgije |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali metalurgije |
||
M3 |
Vzdrževanje strojev in naprav |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali metalurgije |
||
M4 |
Upravljanje strojev in naprav |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
||
M5 |
Preoblikovanje materialov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
||
M6 |
Litje materialov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska ali srednješolska izobrazba iz strojništva ali metalurgije |
||
M7 |
Izdelava in vzdrževanje električnih inštalacij |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska izobrazba iz elektrotehnike |
||
M8 |
Mehatronski sklopi |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali mehatronike |
učitelj praktičnega pouka |
višješolska izobrazba iz elektrotehnike ali mehatronike |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti defektološko dokvalifikacijo in znanje slovenskega znakovnega jezika.