NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

UMETNOST Z RISANJEM

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

55

15

70

2.

25

10

35

3.

   

 

skupaj

80

25

105


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Dijaki:

  • spoznajo značilnosti in posebnosti umetniškega ustvarjanja,

  • znajo uporabljati utemeljene kriterije za umetniško vrednost,

  • spoznajo umetniško plat svojega poklica,

  • znanja iz likovne umetnosti znajo uporabiti v stroki.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Umetnost

    Dijak

    Dijak

     

  • -likovna umetnost;

  • -likovno izražanje;

  • definira razliko med umetniškim delom in ostalimi dejavnostmi;

  • določi likovna izrazila;

  • razume in opiše likovno izražanje;

  • Razvija poklicne posebnosti in odgovornost z oblikovanjem kriterijev za umetniško ustvarjanje.

    Vaje: primerjava umetniških izrazil na različnih področjih umetnosti.

    Risanje

     

     

     

  • pika, črta;

  • gradnja risbe;

  • svetloba in senca v risbi;

  • ploskev, prostor;

  • izriše kompozicije črt z različno izrazno močjo;

  • izriše risbe s pomočjo geometrijskih likov in teles;

  • uporabi senco za risanje telesnine;

  • razume in zna uporabiti iluzijo globine na ploskvi;

  • Razvija ustvarjalnost in inovativnost.

    Izpopolnjuje poklicne posebnosti.

    Vaje:

  • izrazna moč črte,

  • elementi likovne kompozicije,

  • gradnja risbe s pomočjo geometrije,

  • senca in telesnina,

  • perspektiva.

  • Barvni nauk

     

     

     

  • barva, barvni krog;

  • barvni učinki;

  • grafika;

  • razloži slikarsko izražanje;

  • izbere barve v barvni krog;

  • razloži in naslika barvne učinke glede na količinske in barvne vrednosti;

  • spozna grafične tehnike v steklarstvu;

  •  

    Vaja:

  • barvni učinki glede na količino.

  • Kulturna dediščina oblikovanja stekla

     

     

     

  • umetna obrt;

  • plastika, votla plastika;

  • umetnost in kič;

  • estetika v umetnosti.

  • definira področje umetne obrti;

  • loči med umetniško kvalitetnim in nekvalitetnim, estetskim in neestetskim;

  • razloži značilnosti kiparskega oblikovanja;

  • obvlada izdelavo votle plastike iz različnih materialov;

  • spozna tradicionalne steklarske oblike in jih poveže z modernim oblikovanjem.

  • Razvija ekološko zavest in poklicno odgovornost.

    Razvija spoštovanje tradicionalnih vrednot v steklarstvu.

    Vaja:

  • izdelava votle plastike iz gline in stekla.


  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno (v obliki razgovorov, samostojnih opisov likovnih del) ter

  • vaje.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Kulturna dediščina oblikovanja stekla.

    Praktični pouk

    Zgodovina slikanja na steklo.

    Estetika v umetnosti.

    Družboslovje

    Značilnosti likovnega  izražanja v preteklosti.

    Barvni nauk.

    Tehnologija poklica

    Barve za slikanje na steklo.

    Elementi slikanja.

    Brušenje koničastih elementov.

    Brušenje krogel, oliv, kariranje.