PREDMETNIK: RAČUNALNIKAR (GLU, GJM) /SPI
P R E D M E T I |
1. letnik |
2. letnik |
3. letnik |
4. letnik |
SKUPNO |
||||
št. ur na |
št. ur na |
št. ur na |
št. ur na |
||||||
teden |
leto |
teden |
leto |
teden |
leto |
teden |
leto |
||
A – Splošnoizobraževalni predmeti - ključne kvalifikacije |
|||||||||
Slovenščina |
351 |
||||||||
Matematika |
351 |
||||||||
Tuji jezik |
234 |
||||||||
Športna vzgoja |
234 |
||||||||
Umetnost |
33 |
||||||||
Naravoslovje |
165 |
||||||||
Družboslovje |
165 |
||||||||
Skupaj A |
15 |
495 |
14 |
462 |
12 |
396 |
10 |
180 |
1533 |
B - Strokovni vsebinski sklopi* |
|||||||||
Arhitektura računalniških sistemov |
264 |
||||||||
Sistemska in aplikativna programska oprema |
555 |
||||||||
Tehniško komuniciranje |
198 |
||||||||
Baze podatkov |
318 |
||||||||
Omrežja in omrežne storitve |
219 |
||||||||
Skupaj B |
12 |
396 |
13 |
429 |
15 |
495 |
13 |
234 |
1554 |
Od tega za: | |||||||||
C - Praktično izobraževanje v šoli |
|||||||||
Praktični pouk |
|
165 |
|
330 |
|
330 |
|
180 |
1005 |
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|||||||||
Praktično usposabljanje z delom |
|
114 |
|
114 |
|
114 |
|
570 |
912 |
D - Interesne dejavnosti |
|||||||||
Interesne dejavnosti |
|
64 |
|
64 |
|
64 |
|
32 |
224 |
E - Odprti kurikulum |
|||||||||
Na ravni šole |
|
165 |
|
165 |
|
165 |
|
162 |
657 |
Skupno število ur pouka (A+B+E) |
|
1056 |
|
1056 |
|
1056 |
|
576 |
3744 |
Skupno število ur praktičnega izobraževanja (C + Č) |
279 |
|
444 |
|
444 |
|
750 |
1917 |
|
Skupno število ur izobraževanja v šoli (A + B + D +E) |
|
1120 |
|
1120 |
|
1120 |
|
608 |
3968 |
Skupaj (A + B + Č + D + E) |
1234 |
|
1234 |
|
1234 |
|
1178 |
4880 |
|
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
33 |
|
33 |
|
33 |
|
19 |
118 |
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
|
15 |
24 |
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
7 |
Skupno število tednov izobraževanja |
|
38 |
|
38 |
|
38 |
|
35 |
149 |
Pojasnilo k predmetniku:
* V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij naravoslovje, družboslovje, umetnost, podjetništvo, informacijsko-komunikacijska pismenost, zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, socialne spretnosti, učenje učenja ter načrtovanje in vodenje kariere.
IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Izobraževalni program se izvaja šola in delodajalci.
Poklicno usposabljanje z delom pri delodajalcih se izvaja na podlagi sklenjene kolektivne ali individualne učne pogodbe.
VSEBINSKI SKLOPI
V tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
Oznaka | Kompetence | Nivo osvajanja kompetenc |
||
Sistemska in aplikativna programska oprema |
||||
SAP1 |
Uporaba standardne pisarniške programske opreme |
Osnovni nivo |
|
|
SAP2 |
Beleženje sistemskih in uporabniških sporočil in organizacija servisiranja sistemske in aplikativne programske opreme |
Osnovni nivo |
|
|
SAP3 |
Priprava samodejnega arhiviranja in datotek za zunanje uporabnike |
Osnovni nivo |
|
|
SAP4 |
Zaganjanje sistema, nameščanje standardne in sistemske programske opreme in varno zaključevanje dela na računalniškem sistemu |
|
Rutinski nivo |
|
SAP5 |
Nameščanje, testiranje in posodabljanje sistemske programske opreme in operacijskega sistema |
|
Rutinski nivo |
|
SAP6 |
Administriranje operacijskega sistema |
|
|
Napredni nivo |
SAP7 |
Skrb za varnost delovne postaje in uporabniških podatkov |
|
|
Napredni nivo |
Arhitektura računalniških sistemov |
||||
ARS1 |
Priprava računalniške opreme za delo |
Osnovni nivo |
|
|
ARS2 |
Nameščanje in osnovno vzdrževanje strojne opreme |
Osnovni nivo |
|
|
ARS3 |
Spremljanje delovanja računalniškega sistema in odprava lažjih napak |
|
Rutinski nivo |
|
ARS4 |
Poznavanje lastnosti, konfiguriranje, upravljanje in vzdrževanje računalniške opreme |
|
Rutinski nivo |
|
ARS5 |
Preverjanje delovanja in odprava napak strojne opreme |
|
|
Napredni nivo |
ARS6 |
Izbiranje komponent in sestavljanje računalnikov |
|
|
Napredni nivo |
OMREŽJA IN OMREŽNE STORITVE |
||||
OOS1 |
Poznavanje delovanja omrežij in omrežnih storitev |
Osnovni nivo |
|
|
OOS2 |
Spremljanje delovanja in odpravljanje lažjih napak v omrežju |
|
Rutinski nivo |
|
OOS3 |
Postavljanje in vzdrževanje enostavnih računalniških omrežij |
|
|
Napredni nivo |
TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE |
||||
TK1 |
Vodenje dokumentacije o strojni in programski opremi |
Osnovni nivo |
|
|
TK2 |
Vzdrževanje računalniške opreme |
|
Rutinski nivo |
|
TK3 |
Organizacija vzdrževanja in podpora uporabnikom |
|
|
Napredni nivo |
Baze PODATKOV |
||||
BP1 |
Vnašanje podatkov v informacijski sistem |
Osnovni nivo |
|
|
BP2 |
Arhiviranje baz podatkov |
|
Rutinski nivo |
|
BP3 |
Obdelava podatkov |
|
Rutinski nivo |
|
BP4 |
Nameščanje SUPB in kreiranje baz podatkov |
|
|
Napredni nivo |
BP5 |
Varovanje baz podatkov |
|
|
Napredni nivo |
BP6 |
Oblikovanje obrazcev in poročil |
|
|
Napredni nivo |
ZNANJE, GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
Predmet oziroma sklopi (VS) | Izvajalec |
Znanje |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
Angleščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz angleškega jezika |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike, strojništva, metalurgije ali elektrotehnike |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali fizike |
laborant |
srednja splošna ali strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja. |
|
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
VS: Sistemska in aplikativna programska oprema |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba s področje elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
|
VS: Arhitektura računalniških sistemov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
|
VS: Omrežja in omrežne storitve |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
|
VS: Tehniško komuniciranje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike, fizike ali organizacije dela |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
|
VS: Baze podatkov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti ustrezno specialno defektološko kvalifikacijo in znanje slovenskega znakovnega jezika.