A. SPLOŠNI DEL
Ime
izobraževalnega programa: EKONOMSKA GIMNAZIJA
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu o gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je izobraževalni
program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja, spodbuja
ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge osebnostne
lastnosti, potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in življenju. Gimnazija
mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti vednost, ki je
skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati pa omogočati
refleksijo o mejah vednosti.
Pri tem se navezuje na znanje,
spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično razvija doseženo
izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno
razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev
na različnih področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje s
sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.
Posebni cilji ekonomske gimnazije so še:
Ekonomska gimnazija je
namenjena dijakom, ki želijo pridobiti splošna znanja, temeljna ekonomsko-poslovna
znanja, razvijati analitično mišljenje, organizacijsko vodstvene sposobnosti,
sposobnosti timskega povezovanja, pridobiti podjetne lastnosti in
menedžerske spretnosti.
Program ekonomske gimnazije
pripravlja dijake za uspešno nadaljevanje izobraževanja na univerzi in na
visokih strokovnih šolah.
Ekonomska gimnazija ima poleg z zakonom opredeljenih splošnih nalog tudi
naslednje naloge:
posreduje temeljna znanja na
mednarodno primerljivi ravni, potrebna za nadaljevanje izobraževanja v
visokem šolstvu.
Posreduje mednarodno
primerljiva znanja, pomembna za vzročnoposledično presojanje ekonomskih
zakonitosti, spoznavanje zgodovinskih soodvisnosti ekonomskega razvoja,
soodvisnosti ekonomije in ekologije, razumevanje razvoja sodobnega
tržnega gospodarstva in vrednotenje pomena in posledic tržne
ekonomije pri uravnavanju dolgoročnega razvoja sodobne družbe.
Razvija samostojno kritično
presojanje, sposobnosti odločanja in odgovornega ravnanja in vodenja.
Razvija ustvarjalno
mišljenje, podjetne in menedžerske lastnosti in spretnosti posameznika,
sposobnosti dela v skupini, spodbuja timsko sodelovanje, razvija sposobnosti
komuniciranja in javnega nastopanja.
Pripravlja na izobraževanje za
intelektualne in vodilne poklice in omogoča široko izbiro poklicnega odločanja.