Določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 20. 6. 2003.
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Gospodarstvo in gospodarjenje |
|
|
|
potrebe in dobrine
vloga in cilji gospodarstva |
prepoznati osnove delovanja tržnega gospodarstva;
doumeti ključne naloge gospodarstva in zaposlenih ljudi; |
Razvijati motivacijo, odgovornost, vztrajnost, odločnost.
Najti poklicno identiteto;
Upoštevati poklicno etiko. |
|
Podjetje |
|
|
|
osnovne značilnosti podjetja
organizacija ter ustanovitev podjetja |
razumeti organizacije dela in internega delovanja poslovnega sistema; |
Razvijati sposobnosti za sodelovanje, potrpežljivost in soodgovornost. Uzaveščati relacije: človek - znanost - tehnika - delo, posameznik - podjetje – družba. |
Ekskurzija: obisk trgovskega podjetja in industrijskega obrata.
Projektno delo:
register podjetij,
firma,
ponudba izdelkov na trgu. |
Prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje |
|
|
|
pojem in načini sklepanja pogodb |
interpretirati bistvene in nebistvene sestavine prodajne pogodbe;
samostojno sestaviti temeljne dopise pri nakupu in prodaji; |
Zavedati se samostojnosti pri delu, odgovornosti, sposobnosti reševanja konfliktov. Osvajati iniciativnost. Imeti kooperativen odnos do sodelavcev in strank v proizvodnem in poslovnem sistemu. |
Video delavnica: kako uspešno prodajati? |
Plačilni promet |
|
|
|
vrste, instrumenti in izvajalci plačilnega prometa |
izpolnjevati posamezne obrazce plačilnega prometa;
timsko in samostojno uporabljati posamezne instrumente v praksi: banka, pošta; |
Razviti odgovornost, toleranco. Razviti iniciativnost. |
Projektno delo:
instrumenti gotovinskega plačilnega prometa, |
|
|
Osvojiti sposobnost delovanja v konfliktnih situacijah, življenjsko zrelost. Upoštevati poklicno identiteto in poklicno etiko. |
instrumenti negotovinskega plačilnega prometa,
instrumenti polgotovinskega plačilnega prometa. |
Trgovina - notranja, zunanja in posredniki |
|
|
|
pojem, značilnosti in pomen trgovine za nacionalno ekonomijo |
razlikovati pomen in značilnosti posameznih trgovinskih dejavnosti;
tehnike dela v podjetju: nakup, prodaja, izvoz-uvoz, zastopanje, komisijska trgovina; |
Razviti odgovornost. Najti možnosti za delovno kariero. Ugotoviti poklicno identiteto. Motivacija za samoizobraževanje. |
Video delavnica.
Organizacija poslovnega procesa v trgovinskem podjetju. |
Storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem in gostinstvo |
|
|
|
osnove in zakonitosti delovanja terciarnih dejavnosti |
usposobiti za opravljanje temeljnih pasivnih, aktivnih bančnih poslov, sestavljanje zavarovalnih polic ter tovornih listov;
navezovati poslovne stike med zaposlenimi v teh storitvenih dejavnostih;
projektno delo, igra vlog; |
Razviti zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela oziroma Storitve. Upoštevati pravila vedenja v delovnem okolju. Razvijati kooperativen odnos do sodelavcev in strank v storitvenih dejavnostih. |
Vaje:
vrste transporta,
zavarovalna pogodba,
ponudba v turizmu. |
Marketing |
|
|
|
pojem ter cilji trženja kot poslovne funkcije
opisati instrumente |
doumeti učinke marketinške politike na poslovanje podjetja;
biti sposoben ekonomsko smotrno ukrepati in uporabiti tudi znanja, pridobljena pri drugih strokovnih predmetih;
voditi diskusije, sestaviti projektno delo;
upoštevati integralno izobraževanje; |
Zavedati se potrebne motivacije, odgovornosti. Delovati v konfliktnih situacijah, Povezovati teorijo in prakso. Spoznavati metode reševanja praktičnih problemov. |
Vaje: instrumenti marketing mixa. |
Menedžment |
|
|
|
osnove dobrega vodenja podjetja |
ugotoviti osnovne veščine nastopanja in sporazumevanja;
znati voditi sestanek; |
Usposobiti za samostojno reševanje problemov. Razviti spoznavne procese in sposobnosti. Spoznati metode reševanja praktičnih problemov. |
Vaje: metode sodobnega menedžmenta. |
Pogoj, ki ga morajo dijaki izpolnjevati za opravljanje izpita so opravljene vaje.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
gospodarstvo in gospodarjenje
podjetje
prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje
plačilni promet
trgovina - notranja, zunanja in posredniki
storitvene dejavnosti, bančništvo, zavarovanje, transport, turizem
marketing
menedžment |
Praktično izobraževanje |
auto-text oziroma samobesedilo ter izdelava prošenj in življenjepisa;
oblikovanje poslovnih dopisov,
funkcije podjetja - priprava dela,
sekretariat (tajništvo),
kadrovska služba;
finančno - računovodska služba;
nabava;
prodaja;
sporazumevanje;
razvijanje sposobnosti za povezanost z drugimi člani tima; |
podjetje
prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje
plačilni promet
trgovina - notranja, zunanja in posredniki
marketing |
Računovodstvo |
ekonomske kategorije, ki jih spremlja in proučuje računovodstvo;
knjiženje poslovnih sprememb;
terjatve in obveznosti;
osnovna sredstva;
material;
drobni inventar;
stroški dela;
materialni in nematerialni stroški;
prodaja proizvodov, blaga in storitev; |
prodajna pogodba, sklepanje, veljavnost, korespondenca in komuniciranje
plačilni promet
trgovina - notranja, zunanja in posredniki |
Poslovna matematika Statistika |
verižni račun;
kalkulacije;
obrestni in obrestno obrestni račun; |
gospodarstvo in gospodarjenje |
Ekonomija |
produkcija kot tehnični in družbeni proces;
trg in konkurenca;
potrošnja; |