Izobraževalni program: FARMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996
FARMACEVTSKA KEMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 131 | 34 | 165 | 
| skupaj | 131 | 34 | 165 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | ||||
| 
 | Dijaki | Dijaki | |||||
| Predstavitev predmeta in kratka zgodovina farmacevtske kemije | 
 | ||||||
| Zdravilne učinkovine | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost pri delu. | |||||
| Anorganske zdravilne učinkovine | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | ||||||
| 
 
 | Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Pridobivajo si sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. | Vaja: plamenske reakcije. | |||||
| 
 
 
 
 | Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvijajo čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. Razvijajo sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. Razvijajo skrb za varovanje okolja. | Vaja: analiza vodovodne in prečiščene vode. | |||||
| 
 
 
 | Vaja: priprava caco3 za farmacevtsko uporabo. | ||||||
| 
 
 
 
 
 | Vaja: adsorbenti, pufri in indikatorji. | ||||||
| 
 
 
 | Vaja: halogeni. | ||||||
| 
 
 
 | Vaja: spojine elementov prehoda v farmaciji. | ||||||
| Organske zdravilne učinkovine | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 | Razvijajo čut za varno delo in za varovanje svojega zdravja. | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | ||||||
| 
 
 
 | Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Pridobivajo si sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. | Vaja: ogljikovodiki. | |||||
| 
 
 | Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvijajo čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. | Vaja: alkoholi. | |||||
| 
 | Razvijajo sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. | Vaja: alkilhalidi (priprava etilbromida). | |||||
| 
 
 | Razvijajo skrb za varovanje okolja. | Vaja: aldehidi in ketoni. | |||||
| 
 
 | Vaja: alifatske karboksilne kisline. | ||||||
| 
 | Vaja: derivati karboksilnih kislin (sinteza etilacetata). | ||||||
| 
 | Vaja: aromatski ogljikovodiki (priprava nitrobenzena). | ||||||
| 
 | Vaja: čiščenje estra z ekstrakcijo in destilacijo. | ||||||
| 
 | Vaja: ekstrakcija limonena iz pomarančnih lupin. | ||||||
| Zdravje, zdravilo, osnove farmacevtske etike | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 | 
 
 
 | Razvijajo čut za odgovornost do svojega dela. | |||||
| Enotna klasifikacija zdravil (EKZ) | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 | 
 
 
 
 
 
 | ||||||
| Zdravila, ki delujejo na imunološke mehanizme | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 | ||||||
| Zdravila, ki delujejo na infektivne in parazitarne bolezni | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 
 | Razvijajo čut za natančnost pri svojem delu. Pridobivajo čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. | |||||
| Zdravila za zdravljenje neoplazem | 
 
 
 
 | Razvijajo čut za varovanje svojega zdravja. Spremljajo novosti na svojem področju. | |||||
| Zdravila, ki delujejo na endokrine bolezni | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | ||||||
| Zdravila, ki delujejo na bolezni metabolizma in prehrane | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | ||||||
| Zdravila, ki delujejo na bolezni krvi in krvotvornih organov | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 
 | ||||||
| Psihofarmiki | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | Razvijajo svoj odnos do ljudi; | |||||
| Zdravila proti boleznim živčnega sistema in čutil | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 | ||||||
| 
 
 | Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Pridobivajo si sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. | Vaja: sinteza acetilsalicilne kisline. | |||||
| 
 
 | Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvijajo čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. | Vaja: prekristalizacija acetilsalicilne kisline. | |||||
| 
 
 
 | Razvijajo sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. Razvijajo skrb za varovanje okolja. | Vaja: sinteza in čiščenje paracetamola. | |||||
| Zdravila proti boleznim srca in ožilja | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 | Pridobivajo čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. | |||||
| Zdravila proti boleznim dihal | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 | 
 
 | ||||||
| Zdravila proti boleznim prebavil | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 
 
 
 | 
 
 
 | Pridobivajo si samozavest pri svetovanju ob vročanju zdravil. Razvijajo senzibilen odnos do ljudi. | |||||
| Zdravila proti boleznim genitourinarnega sistema | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 | 
 
 | ||||||
| Zdravila proti boleznim kože | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 | 
 
 | Pridobivajo si samozavest pri svetovanju ob vročanju zdravil. Razvijajo čut za odgovornost za svoje delo. | |||||
| Zdravila proti boleznim mišično-kostnega in vezivnega sistema | 
 | 
 | 
 | ||||
| 
 
 | 
 
 | 
Znanje se preverja in ocenjuje:
Dijaki med šolskim letom izdelajo seminarsko nalogo ter opravijo 19 vaj.
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Somatologija |  | 
|  | Mikrobiologija |  | 
|  | Zdravstvena vzgoja |  | 
|  | Latinski jezik |  | 
|  | Kontrolne in analizne metode v farmaciji |  | 
|  | Farmakognozija |  | 
|  | Farmacevtska tehnologija |  |