Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
OSNOVE GRAFIČNIH PROCESOV
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
40 |
20 |
60 |
skupaj |
40 |
20 |
60 |
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Komuniciranje ali sporazumevanje |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Zaveda se inovativnosti, prednosti in zanesljivosti posameznih komunikacijskih sredstev. Usvaja strokovnost in terminologijo. Zave se pomembnosti novih tehnologij. |
Ogleda si in spozna vsakdanja komunikacijska sredstva. |
Naravoslovne zakonitosti |
|||
Barve in toni, barvni učinki in občutki |
|||
|
|
Usvaja strokovnost in pridobiva občutek za opazovanje. Zaveda se potrebe po strokovnem znanju. Pozna potrebo po uporabi barvnih kart. |
Praktično simulira aditivno mešanje z različnimi izvori svetlobe in na računalniških monitorjih; pripravi svoje izdelke za optično mešanje. Izbiranje in opisovanje barv s pomočjo katalogov. |
Barvna metrika |
|||
|
|
Ogled tiskovnih form različnih tiskarskih tehnik. |
|
|
|
Pozna prednosti novih tehnologij. Zaveda se potrebe po strokovnem znanju. |
|
|
|
Usvaja inovativnost, razvija ekološko zavest. |
Ogled tiskovnih form in njihovih odtisov. |
Barvni tisk |
|||
|
|
Razvija natančnost in inovativnost, zave se potrebe po strokovnem znanju. |
Pregled različnih vzorcev. |
Tiskarske tehnike |
|||
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. Navaja se na strpnost pri delu. Razvija natančnost in inovativnost. |
Ogled posameznih strojev. Pregled različnih vzorcev. |
|
|
||
Grafični procesi v dodelavi |
|||
|
|
Usvaja strokovnost; razvija strokovno in poklicno odgovornost. Pozna prednost novih tehnologij; zave se potrebe po strokovnem znanju. |
Pregled različnih vzorcev in posameznih tehnik, ogled knjigoveznice. Pregled različnih vzorcev. Pregled različnih vzorcev in posameznih tehnik, ogled knjigoveznice. |
Standardni formati |
|||
|
|
Usvaja strokovnost. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Pregled različnih vzorcev standardnih formatov. Risanje zlatega reza. |
VAJE IZ TISKA
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Osnovne značilnosti mokrega ploskega tiska – ofsetnega tiska |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija delovnost, natančnost, estetski čut in motiviranost za pridobivanje praktičnih znanj s področja ofsetnega tiska. Usvaja strokovne pojme in strokovni jezik. Pridobi občutek lastne odgovornosti za varnost pri delu in odgovornost za varnost pri delu drugih učencev v skupini. |
Vaja: priprava osnovnih delovnih operacij. Demonstracija delovnih operacij na tiskarskem stroju. |
Tiskovni materiali |
|||
|
|
Razvija vztrajnost in natančnost pri merjenju. Pridobi občutek za pravilno ravnanje z merilnimi orodji. Razvija pripadnost delovni skupini. Zave se pomembnosti in smiselnosti izmerjenih rezultatov. |
Vaja: meritve naslednjih lastnosti tiskovnih materialov: format, masa, debelina, površinska masa, prostorninska masa, vlažnost. |
Tiskarski stroji |
|||
|
|
Usvaja strokovno terminologijo. Oblikuje primeren poklicni odnos do tiskarskih strojev. |
Ogled oddelka ofsetnega tiska – tiskarne. |
Tiskarske barve in mešanje tiskarske barve po priloženi predlogi |
|||
|
|
Razvija natančnost in doslednost pri mešanju tiskarskih barv. Zave se pomena čistoče na delovnem mestu. Razvija delovno odgovornost. Zave se pripadnosti delovni skupini. |
Vaja: mešanje 10 barvnih vzorcev iz hks barvne zbirke in raztenjevanje na priložen tiskovni material. |
VAJE IZ DODELAVE
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Materiali in delovna sredstva |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Zaveda se strokovnosti pri izbiri ustreznega materiala. Razvije čut za varčno uporabo materialov. Pozna pomen predhodnega načrtovanja dela pred izbiro materiala. |
Naredi kvalifikacijo materialov. Na različne načine preverja smer teka vlaken. |
Kartotečna škatla |
|||
|
|
Razvija občutek za ustvarjalnost. Zave se pomena varčevanja z materialom. Razvije občutek za natančnost in ustvarjalnost. |
Naredi kartotečno škatlo. |
Brošura |
|||
|
|
Razvija občutek za natančnost. Zaveda se odgovornosti pri rokovanju z orodji in stroji. |
Izdela knjižni blok, ki je v hrbtu polepljen z lepilom. |
|
|
Razvija občutek za varčevanje z materiali. |
Na lepenčnih škarjah nareže kartonske platnice na točen format. |
Mapa |
|||
|
|
Razvija čut za natančnost, čistost, ustvarjalnost … Zaveda se pomembnosti varstva pri delu. |
Izdela mapo, prevlečeno v celo platno. |
Embalažerstvo |
|||
|
|
Razvija občutek za natančnost. Zaveda se pomena vztrajnosti. |
Izdela načrt za izdelavo izsekovalnega orodja za plašč škatle. |
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Fizika |
|
|
Slovenski jezik |
|
|
Informatika |
|
|
Fizika Grafično oblikovanje Digitalna tipografija in reprodukcija |
|
|
Fotografija in videotehnika |
|
|
Fotografija in videotehnika Digitalna tipografija in reprodukcija Praktični pouk |
|
|
Informatika Praktični pouk |
|
|
Praktični pouk Osnove grafičnih procesov – vaje |
|
|
Digitalna tipografija in reprodukcija Praktični pouk |
|