SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: TEHNIK OBLIKOVANJA
Naziv strokovne izobrazbe: tehnik oblikovanja/tehnica oblikovanja
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom, da:
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno kariero,
- pridobijo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- spoznajo klasične in sodobne postopke, materiale in orodja v procesu izdelave predmetov ter možnosti njihove uporabe,
- pridobijo znanja za izdelavo kvalitetnih predstavitev svojih rešitev,
- oblikujejo pozitiven odnos do varovanja okolja in zdravja ljudi,
- spoznajo osnovne pojme o poslovanju in trženju,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
- se usposobijo za delo v strokovnih timih in odgovornosti do lastne vloge,
- pridobijo sposobnosti kritične presoje, kreativne ustvarjalnosti in usposobljenosti v rabi strokovnih znanj in veščin,
- spoznajo in vrednotijo razmerja med lastnimi oblikotvornimi cilji, oblikotvornimi potrebami ter danostmi družbeno-tehnološkega okolja,
- uveljavijo pozitiven odnos do varovanja kulturne, tehnične in naravne dediščine,
- razvijajo sistem vrednot in kulturo dela v različnih socialnih in delovnih okoljih,
- strokovna usposobljenost dijaku omogoča dostop do zahtevnejših naročnikov znanja in dela,
- sistematično dopolnijo in razširijo znanje iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov, značilnih za srednješolske programe,
- osvojijo strokovno-teoretično in praktično znanje, ki je pomembno za kakovostno izvedbo kompleksnih delovnih nalog in samostojno poklicno delo,
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
- razvijejo čut za opazovanje, estetiko, kreativno mišljenje, ročne spretnosti in prostorsko predstavo,
- razvijajo smisel za natančnost, doslednost in pravočasnost,
- spoznajo vse faze od načrtovanja do realizacije izdelka ali kolekcije,
- razvijajo podjetniško miselnost in sposobnost za skupinsko delo,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za: organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev.
V izbirnih strokovnih modulih za grafično oblikovanje (M4, M5) pa tudi:
- pridobijo temeljna kompetenčna znanja in spretnosti v oblikovanju vizualnih sporočil za različne medije oziroma aplikacije,
- usposobijo se v oblikovanju oblikovalskih vizij, strategij, načrtovanja, promocij in organizacij oblikovalsko izvedbenih procesov,
- oblikujejo vizualna sporočila v materialu in za tiskane ter elektronske medije in oblikujejo izdelke maloserijske proizvodnje in umetnostne obrti,
- opredelijo vizualne rešitve za različne postavitve in predstavitve za prostore: galerijske, sejemske, razstavne, muzejske…
V izbirnih strokovnih modulih za oblikovanje uporabnih predmetov (M6, M7) pa tudi:
- spoznajo ključne faze, ki vodijo k nastanku uporabnega predmeta,
- spoznajo ročne in strojne postopke za obdelavo različnih materialov,
- pridobijo znanja za uporabo najsodobnejših orodij za računalniško podprto oblikovanje in računalniško krmiljene obdelovalne stroje (CAD – CAM – CNC),
- spoznajo avtomatske tridimenzionalne (3D) kopirne naprave,
- si razvijejo čut za prepoznavanje problemov v povezavi z uporabnimi predmeti,
- spoznajo možnosti umeščanja uporabnih predmetov v širši prostor,
- spoznajo metode meritev 3D izdelkov in metode arhiviranja projektne dokumentacije.
V izbirnih strokovnih modulih za modno oblikovanje (M8, M9) pa tudi:
- spoznajo klasične in sodobne metode vzorčenja,
- seznanijo se z oblikovanjem kolekcij tekstilij, oblačil in modnih dodatkov za različne ciljne skupine, individualne potrebe in potrebe industrije,
- spoznajo načine trženja ideje in prodor izdelkov ali kolekcij na tržišče,
- se usposobijo za hitro prilagajanje razmeram na tržišču,
- spoznajo način usklajevanja trendov, ki jih prinaša moda z upoštevanjem tržnih podatkov o trgu za katerega se kolekcija izdeluje.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razvil ključne kompetence za uspešno osebnostno rast in delo na poklicnem področju.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja štiri leta.
Izobraževalni program je ovrednoten z 240 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
Posebni pogoji za vpis
Za vpis v izobraževalni program je potreben uspešno opravljen preizkus likovne nadarjenosti.
Preizkus je sestavljen iz naslednjih področij:
- risanje po modelu,
- preizkus likovne ustvarjalnosti,
- ploskovno-barvni preizkus,
- konstrukcijsko-prostorski preizkus.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti
in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P3 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P4 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P5 |
Geografija |
x |
|
|
|
P6 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P7 |
Fizika |
x |
|
|
|
P8 |
Kemija |
x |
|
|
|
P9 |
Biologija |
x |
|
|
|
P10 |
Športna vzgoja |
|
|
|
Praktične naloge |
M 1 |
Umetnostna zgodovina |
x |
|
|
|
M 2 |
Risanje |
|
|
x |
|
M 3 |
Podjetništvo in trženje |
x |
|
|
|
M 4 |
Likovna teorija |
|
|
x |
|
M 5 |
Grafično oblikovanje |
|
|
x |
|
M 6 |
Predstavitvene tehnike |
|
|
x |
|
M 7 |
Oblikovanje uporabnih predmetov |
|
|
x |
|
M 8 |
Konstrukcija in modeliranje |
|
|
x |
|
M 9 |
Modno oblikovanje |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole, so opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak pridobiti pozitivne ocene pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz umetnostne zgodovine.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.