A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: LESARSKI TEHNIK (GLU, GJM)
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
Naziv strokovne izobrazbe: lesarski tehnik/lesarska tehtnica
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom, da:
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju dejanskih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo matematično reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja in znajo izdelati analitične in grafične prikaze teh rešitev,
- se naučijo in navadijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo izdelavo konstrukcijske in tehnološke dokumentacije za predvidene izdelke,
- spoznajo lastnosti in uporabo gradiv s področja lesarstva,
- pridobijo temeljna znanja o zgradbi, delovanju, krmiljenju in načinih uporabe strojev, naprav in orodij za predelavo lesa in tvori v,
- določajo tehnološke postopke in organizirajo proizvodnjo lesnih izdelkov,
- poznajo zakonitosti racionalne rabe energije, varčevanja s časom izdelave in varčevanja z gradivi,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike,
- osvojijo strokovno-teoretična, splošna in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
- obvladajo metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja, ki so značilne za poklic,
- osvojijo sposobnosti podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega ravnanja v delovnem okolju,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- osvojijo in razvijajo potrebo po urejenem delovnem mestu in okolju,
- imajo znanja, da uspešno organizirajo delo na svojem delovnem področju in ob tem upoštevajo ekonomičnost, zagotavljanje kakovosti in časovnih rokov,
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- obvladajo specifično, strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina, angleščina ipd.),
- obvladajo splošne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) - pisno in ustno poslovno komuniciranje, tehnike pogajanj,
- obvladajo vodenje poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog, obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja in razne evidence,
- spoznajo osnove finančnega poslovanja, računovodstva in knjigovodstva,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje in se zavedajo pomena osebnostnega razvoja za uspešno sodelovanje v družbi,
- so zmožni sodelovati v skupini, pri projektnem delu (kooperativnost, odgovornost) in pisno ter ustno komunicirati s sodelavci ter pri tem uporabljati temeljno strokovno terminologijo.
- razvijajo uspešno komunikacijo, pri kateri je treba spoštovati sogovornika – v za njih varni situaciji, kar jih bo usposobilo za delo v svetu polnočutnih in pozitivno vpliva na njihovo samopodobo,
- razvijajo tehnike učinkovite komunikacije ter učinkovite načine lastnega sporočanja in sprejemanja sporočil drugih, upoštevajoč njihove posebne potrebe,
- usposobijo se za zavestnejše in kreativnejše odločanje o svojem ravnanju in lastnih vlogah v medosebnih odnosih,.
- krepijo samopodobo in razvijajo kritičnost do samega sebe,
- razvijajo spretnosti skupinskega in timskega reševanja problemov,
- ozaveščajo in razumejo svoje temeljne potrebe, znajo si postaviti jasne, razumljive in uresničljive cilje na storilnostnem in medosebnem nivoju.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja dve leti.
Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal srednje poklicno izobraževanje in si pridobil enega od nazivov poklicne izobrazbe:
- mizar, tapetnik ali
- pridobil drugi naziv srednje poklicne izobrazbe in ima vsaj tri leta delovnih izkušenj na področju lesarstva ali
- pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih.
- in ima ustrezno odločbo o usmeritvi.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti
in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P6 |
Geografija |
x |
|
|
|
P7 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P8 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P9 |
Fizika |
x |
|
|
|
P10 |
Kemija |
x |
|
|
|
P11 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Tvoriva |
|
|
x |
|
M2 |
Tehnologija obdelave lesa |
|
|
x |
|
M3 |
Konstruiranje lesnih izdelkov |
|
|
x |
|
M4 |
Stroji za obdelavo lesa |
|
|
x |
|
M5 |
Podjetje in priprava dela |
|
|
x |
|
M6 |
Proizvodna tehnika |
|
|
x |
|
M7 |
Projektiranje |
|
|
x |
|
M8 |
Ekonomika proizvodnih procesov |
|
|
x |
|
M9 |
Opremljanje interjerjev |
|
|
x |
|
M10 |
Žagarstvo in sušenje |
|
|
x |
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno posameznemu dijaku (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošno izobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe morajo dijaki pridobiti pozitivno oceno pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz lesarstva.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE