B. POSEBNI DEL

1. PREDMETNIK: TEHNIK RAČUNALNIŠTVA (GLU, GJM)/PTI/2012

Oznaka Programske enote Obvezno/ izbirno Skupno število ur Število kreditnih točk
A – Splošnoizobraževalni predmeti
P1 Slovenščina obvezno 276 13
P2 Matematika obvezno 206 10
P3 Tuji jezik obvezno 276 13
P4 Umetnost obvezno 30 2
P5 Zgodovina obvezno 40 2
P6 Geografija obvezno 40 2
P7 Sociologija izbirno 40 2
P8 Psihologija izbirno 40 2
P9 Fizika obvezno 80 4
P10 Kemija obvezno 40 2
P11 Informatika obvezno 60 3
P12 Športna vzgoja obvezno 150 7
Skupaj A   1238 60
B – Strokovni moduli
M1 Razvoj spletnih aplikacij obvezno 156 8
M2 Vzpostavitev omrežnih servisov obvezno 110 6
M3 Oprema za multimedijsko tehniko izbirno 156 8
M4 Upravljanje IK sistemov izbirno 156 8
M5 Upravljanje z informacijsko programsko opremo izbirno 156 8
M6 Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij izbirno 156 8
M7 Napredna uporaba podatkovnih baz izbirno 156 8
M8 Računalniško oblikovanje izbirno 156 8
M9 Uporaba mikroprocesorskih naprav izbirno 156 8
M10 AV komunikacije izbirno 156 8
M11 Načrtovanje avtomatiziranih postrojev izbirno 156 8
Skupaj B   734 38
Od tega minimalno za praktično izobraževanje:
C- Praktično izobraževanje v šoli
  Praktični pouk   204 9
Č – Praktično usposabljanje z delom
  Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu   76 3
D – Interesne dejavnosti
  Interesne dejavnosti   96 4
E – Odprti del kurikuluma
  Odprti kurikulum   270 11
Skupaj pouka (A+B+E)   2242 109
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č)   280 12
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E)   2338 113
Skupaj (A+B+Č+D+E)   2414 116
Zaključni izpit / Poklicna matura
(izdelek oziroma storitev in zagovor)
  4
Skupaj kreditnih točk   120
 
Število tednov izobraževanja v šoli   67  
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom   2  
Število tednov interesnih dejavnosti   3  
Skupno število tednov izobraževanja   74  

Pojasnilo k predmetniku:

Izbirni predmeti:
Šola ali dijak lahko izbere sociologijo ali psihologijo.

Izbirni moduli:
Šola ali dijak lahko izbere tri strokovne module:

2. IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.

Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjetniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah s soglasjem ministrstva, pristojnega za izobraževanje.

3. ZNANJE IZVAJALCEV

Oznaka Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli Izvajalec Znanje
P1 Slovenščina učitelj visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti
P2 Matematika učitelj visokošolska izobrazba iz matematike
P3 Tuji jezik učitelj visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika
P4 Umetnost učitelj visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine
P5 Zgodovina učitelj visokošolska izobrazba iz zgodovine
P6 Geografija učitelj visokošolska izobrazba iz geografije
P7 Sociologija učitelj visokošolska izobrazba iz sociologije
P8 Psihologija učitelj visokošolska izobrazba iz psihologije
P9 Fizika učitelj visokošolska izobrazba iz fizike
laborant srednješolska izobrazba, ki vsebuje fiziko ali druge predmete s fizikalnega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur
P10 Kemija učitelj visokošolska izobrazba iz kemije
laborant srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur
P11 Informatika učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike
P12 Športna vzgoja učitelj visokošolska izobrazba iz športne vzgoje
M1 Razvoj spletnih aplikacij učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike
učitelj praktičnega pouka višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M2 Vzpostavitev omrežnih servisov učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M3 Oprema za multimedijsko tehniko učitelj visokošolska izobrazba iz elektrotehnike, elektronike ali računalništva
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike
M4 Upravljanje IK sistemov učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M5 Upravljanje z informacijsko programsko opremo učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M6 Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij učitelj visokošolska izobrazba računalništva
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M7 Napredna uporaba podatkovnih baz učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M8 Računalniško oblikovanje učitelj visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz računalništva ali informatike
M9 Uporaba mikroprocesorskih naprav učitelj visokošolska izobrazba iz elektrotehnike, elektronike ali računalništva
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike
M10 AV komunikacije učitelj visokošolska izobrazba iz elektrotehnike, elektronike ali računalništva
  učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike
M11 Načrtovanje avtomatiziranih postrojev učitelj visokošolska izobrazba iz elektrotehnike
učitelj praktičnega pouka visokošolska ali višješolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike

Učitelji in drugi izvajalci morajo imeti tudi specialnopedagoška znanja in znanje slovenskega znakovnega jezika.

4. OBVEZNE PRILOGE:

4.1. Katalogi znanja

Katalogi modulov

so bili sprejeti s programom TEHNIK RAČUNALNIŠTVA / PTI, Enoličen ID: 481495 (Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 103. seja, 14. 12. 2007).

4.2. Izpitni katalogi

Predmetne izpitne kataloge za poklicno maturo Slovenščina, Matematika in tuje jezike je določil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje na 148. seji 19. 4. 2012.

Predmetna izpitna kataloga za drugi predmet poklicne mature Računalništvo in Izdelek oziroma storitev in zagovor  je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 109. seji 16. 06. 2008.

4.3. Dejavnosti, ki so potrebne za optimalni razvoj mladostnika, in navodila za izvajanje

Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.

Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.

Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.

Navodila za izvajanje:
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.

Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo integrirane aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju.