Oznaka |
Programske enote |
Obvezno / izbirno |
Skupno število ur |
Število kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti |
||||
P1 |
Slovenščina |
obvezno |
276 |
13 |
P2 |
Matematika |
obvezno |
206 |
10 |
P3 |
Tuji jezik |
obvezno |
276 |
13 |
P4 |
Umetnost |
obvezno |
30 |
2 |
P5 |
Zgodovina |
obvezno |
40 |
2 |
P6 |
Geografija |
izbirno |
40 |
2 |
P7 |
Sociologija |
izbirno |
40 |
2 |
P8 |
Psihologija |
izbirno |
40 |
2 |
P9 |
Fizika |
obvezno |
40 |
2 |
P10 |
Kemija |
obvezno |
40 |
2 |
P11 |
Biologija |
obvezno |
40 |
2 |
P12 |
Informatika |
obvezno |
60 |
3 |
P13 |
Športna vzgoja |
obvezno |
150 |
7 |
Skupaj A |
|
1238 |
60 |
|
B – Strokovni moduli |
||||
M1 |
Podjetništvo in trženje |
obvezno |
68 |
5 |
M2 |
Modna oblačila |
obvezno |
442 |
22 |
M3 |
Trajnostni razvoj |
obvezno |
68 |
5 |
Skupaj B |
|
578 |
32 |
|
Od tega: |
||||
|
Praktični pouk |
|
240 |
10 |
Č – Praktično izobraževanje pri delodajalcu |
||||
|
Praktično usposabljanje z delom |
|
76 |
3 |
D – Interesne dejavnosti |
||||
|
Interesne dejavnosti |
|
96 |
4 |
E – Odprti kurikulum |
||||
|
Odprti kurikulum |
|
420 |
17 |
|
||||
Skupaj pouka (A+B+E) |
|
2236 |
109 |
|
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) |
|
316 |
13 |
|
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
|
2332 |
113 |
|
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
|
2408 |
116 |
|
Poklicna matura (izdelek oziroma storitev in zagovor) |
|
|
4 |
|
Skupaj kreditnih točk |
|
|
120 |
|
|
||||
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
69 |
|
|
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju |
|
2 |
|
|
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
3 |
|
|
Skupno število tednov izobraževanja |
|
74 |
|
Pojasnilo k predmetniku:
Izbirni splošnoizobraževalni predmeti: dijak izbere sociologijo ali psihologijo.
Izbirni predmeti: dijak izbere dva izmed treh ponujenih (P6, P7, P8).
Dejavnosti
Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.
Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.
Navodila za izvajanje
Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegove potenciale ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.
Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.
Izobraževalni program izvajajo šole in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih ali medpodjetniških izobraževalnih centrih. Če praktičnega usposabljanja z delom ni mogoče organizirati niti v medpodjeniških izobraževalnih centrih se le-to izjemoma izvaja v šolskih delavnicah.
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli |
Izvajalec |
Znanje |
P1 |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenščine |
P2 |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike |
P3 |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
P4 |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz glasbe, likovne umetnosti ali umetnostne zgodovine |
P5 |
Zgodovina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine |
P6 |
Geografija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz geografije |
P7 |
Sociologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz sociologije |
P8 |
Psihologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz psihologije |
P9 |
Fizika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz fizike |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami fizike ali drugih predmetov s fizikalnega predmetnega področja |
||
P10 |
Kemija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz kemije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami kemije ali drugih predmetov s kemijskega predmetnega področja |
||
P11 |
Biologija |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije |
laborant |
srednješolska izobrazba s 315 urami biologije ali drugih predmetov z biološkega predmetnega področja |
||
P12 |
Informatika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz računalništva ali informatike |
P13 |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
M1 |
Podjetništvo in trženje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva, oblikovanja tekstilij in oblačil, ekonomije ali organizacije dela |
M2 |
Modna oblačila |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva |
||
laborant |
srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije |
||
M3 |
Trajnostni razvoj |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz tekstilstva |
laborant |
srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo, biologijo ali druge predmete s kemijskega ali biološkega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur |
Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti defektološko dokvalifikacijo in znanje znakovnega jezika