A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
Ime izobraževalnega programa: USTVARJALEC MODNIH OBLAČIL (GLU, GJM)
Prilagojen izobraževalni program z enakovrednim izobrazbenim standardom, prilagojen za gluhe in naglušne ter dijake z govorno-jezikovnimi motnjami.
Naziv strokovne izobrazbe: ustvarjalec/ustvarjalka modnih oblačil
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja izobraževalni program omogoča dijakom in dijakinjam (v nadaljevanju: dijakom), da:
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za kakovostno strokovno delo ter se pripravijo za poklicno kariero v obrti in industriji,
- pridobivajo sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju,
- spoznajo klasične in sodobne postopke, materiale in orodja v procesu izdelave predmetov ter možnosti njihove uporabe,
- razvijajo modne kolekcije oblačil, jih realizirajo in preizkušajo,
- spoznajo promocijo in trženje,
- poznajo temeljna načela trajnostnega razvoja;
- obvladujejo temeljno strokovno terminologijo, znajo uporabljati različne strokovne vire in informacijske tehnologije,
- razvijajo čut za opazovanje, estetiko, oblikovno, barvno in prostorsko harmonijo, kreativno mišljenje, ročne spretnosti in prostorsko predstavo,
- pridobivajo smisel za natančnost, doslednost in pravočasnost,
- poznajo vse faze od načrtovanja do realizacije izdelka ali kolekcije,
- izdelujejo oblačila,
- razvijajo podjetniško miselnost,
- razvijajo sposobnosti in spretnosti za organiziranje ekonomičnega poslovanja, vodenje skupine, uspešno komuniciranje, reševanje problemov in motiviranje sodelavcev,
- uporabljajo zaščitna sredstva, poznajo pravila varnega dela in razvijajo odnos do zdravja,
- se zavedajo pomena čistega in zdravega okolja,
- pridobivajo pozitiven odnos do poklica,
- razvijajo uspešno komunikacijo, pri kateri je treba spoštovati sogovornika – v za njih varni situaciji, kar jih bo usposobilo za delo v svetu polnočutnih in pozitivno vpliva na njihovo samopodobo,
- razvijajo tehnike učinkovite komunikacije ter učinkovite načine lastnega sporočanja in sprejemanja sporočil drugih, upoštevajoč njihove posebne potrebe,
- usposobijo se za zavestnejše in kreativnejše odločanje o svojem ravnanju in lastnih vlogah v medosebnih odnosih,
- krepijo samopodobo in razvijajo kritičnost do samega sebe,
- razvijajo spretnosti skupinskega in timskega reševanja problemov,
- ozaveščajo in razumejo svoje temeljne potrebe, znajo si postaviti jasne, razumljive in uresničljive cilje na storilnostnem in medosebnem nivoju.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
Izobraževanje traja dve leti.
Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- srednje poklicno izobraževanje ali
- je pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih
- in ima ustrezno odločbo o usmeritvi.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmet
ali strokovni modul |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Zgodovina |
x |
|
|
|
P6 |
Geografija |
x |
|
|
|
P7 |
Sociologija |
x |
|
|
|
P8 |
Psihologija |
x |
|
|
|
P9 |
Fizika |
x |
|
|
|
P10 |
Kemija |
x |
|
|
|
P11 |
Biologija |
x |
|
|
|
P12 |
Informatika |
|
|
x |
|
P13 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Podjetništvo in trženje |
x |
|
|
|
M2 |
Modna oblačila |
|
|
x |
|
M3 |
Trajnostni razvoj |
x |
|
|
|
Ocenjevanje znanja dijakov se prilagodi individualno posameznemu dijaku (bodisi pisno bodisi ustno oziroma v slovenskem znakovnem jeziku), kar je posebej opredeljeno v individualiziranem programu.
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1 Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošno izobraževalnih predmetov in strokovnih modulov predhodnega letnika izvedbenega kurikula šole, opravili vse interesne dejavnosti in vse obveznosti praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
6.2 Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe morajo dijaki pridobiti pozitivno oceno pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- poklicno maturo.
Poklicna matura obsega:
Obvezni del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz modnih oblačil.
Izbirni del:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE