B. POSEBNI DEL

1. PREDMETNIK: IZDELOVALEC OBLAČIL ( gluhi in naglušni; govorno-jezikovne motnje) SPI/ 2008

Oznaka

Programske enote

Obvezno / izbirno

Skupno število ur

Število kreditnih točk

 A – Splošnoizobraževalni predmeti

P1

Slovenščina

Obvezno

351

12

P2

Matematika

Obvezno

351

12

P3

Tuji jezik

Obvezno

234

9

P4

Umetnost

Obvezno

 33

2

P5

Naravoslovje

Obvezno

165

3

P5

Družboslovje

Obvezno

165

6

P7

Športna vzgoja

Obvezno

234

7

Skupaj A

 

1533

51

 B – Strokovni moduli

M1

Osnove v tekstilstvu

Obvezno

440

18

M2

Ženska in moška oblačila

Obvezno

506

18

M3

Otroška oblačila

Izbirno

253

9

M4

Športna oblačila

Izbirno

253

9

M5

Krojaštvo-ženska oblačila

Izbirno

355

10

M6

Krojaštvo-moška oblačila

Izbirno

355

10

M7

Nega in vzdrževanje

Izbirno

355

10

Skupaj B

 

1554

55

Od tega :
C – Praktično izobraževanje v šoli

                     Praktični pouk

 

1038

22

Č – Praktično izobraževanje pri delodajalcu

                     Praktično usposabljanje z delom

 

912

36

D – Interesne dejavnosti

                     Interesne dejavnosti

 

224

6

E – Odprti kurikulum

                     Odprti kurikulum

 

657

30

 

 

 

 

Skupaj pouka (A+B+E)

 

3744

136

Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č)

 

1950

58

Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E)

 

3968

142

Skupaj (A+B+Č+D+E)

 

4880

178

Zaključni izpit (izdelek oziroma storitev)

 

 

2

Skupaj kreditnih točk

 

 

180

 

Število tednov pouka

 

117

 

Število tednov praktičnega usposabljanja za delom

 

24

 

Število tednov interesnih dejavnosti

 

8

 

Skupno število tednov izobraževanja

 

149

 

Pojasnilo k predmetniku:
Dijak izbere en  strokovni modul izmed M5 do M7 in en  izmed M3 doM4.

Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega pouka lahko zmanjša in nadomesti s praktičnim usposabljanjem z delom, ki se lahko poveča na največ 53 tednov.

2. DEJAVNOSTI ZA DOSEGANJE OPTIMALNEGA RAZVOJA

a. Dejavnosti

Gluhota in naglušnost močno ovirata dijaka v procesu učenja, ker je ena ključnih senzornih poti prekinjena ali ovirana. Zato gluhi in naglušni dijaki potrebujejo dejavnosti, ki v smislu rehabilitacije zmanjšujejo ovire same, razvijejo nove veščine in spretnosti komuniciranja preko kompenzacije ter pomagajo dijaku pri razvoju učinkovite organizacije in načinov učenja.

Dijaki z govorno jezikovnimi motnjami imajo različne ovire pri sporazumevanju. Zaradi ovir in težav v sporočanju oziroma razumevanju morajo razviti kompenzacijske mehanizme ter se naučiti uporabljati različne pripomočke in razviti prilagojene načine učenja.

Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja so predpogoj za učinkovito učenje.

b. Navodila za izvajanje:

Dejavnosti za doseganje optimalnega razvoja se izvajajo tako, da upoštevajo individualne značilnosti posameznega dijaka, njegovi potenciali ter druge psihične in fizične značilnosti. Izvajajo se pol ure na teden izven učnih ur v času pred ali po pouku oziroma v času, ko ni pouka.

Dejavnosti za optimalni razvoj vsebujejo aktivnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj ter pomoč pri učenju. Izvajajo jih usposobljeni specializirani učitelji.

3. IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci.
Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih in medpodjetniškem izobraževalnem centru.

4. ZNANJE IZVAJALCEV

Splošnoizobraževalni predmeti in strokovni moduli

Izvajalec

 Znanje

Slovenščina

učitelj

visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti

Matematika

učitelj

visokošolska izobrazba iz matematike

Tuji jezik

učitelj

visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika

Umetnost

učitelj

visokošolska izobrazba iz umetnosti

Naravoslovje

učitelj

visokošolska izobrazba iz fizike, kemije ali biologije

laborant

srednješolska izobrazba pridobljena po srednješolskem izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja

Družboslovje

 

visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije

Športna vzgoja

učitelj

visokošolska izobrazba iz športne vzgoje

Osnove v tekstilstvu

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije

Ženska in moška oblačila

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije

Otroška oblačila

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije

Športna oblačila

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije

Krojaštvo-ženska oblačila

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba izobrazba s področja tekstilne konfekcije

Krojaštvo-moška oblačila

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba s področja tekstilne konfekcije

Nega in vzdrževanje

učitelj

visokošolska izobrazba iz tekstilstva ali oblikovanja tekstilij in oblačil

učitelj praktičnega pouka

visokošolska ali višješolska izobrazba iz tekstilstva

laborant

srednješolska izobrazba, ki vsebuje kemijo ali druge predmete s kemijskega predmetnega področja v obsegu najmanj 315 ur

Poleg navedene izobrazbe morajo učitelji imeti specialno defektološko kvalifikacijo in znanje slovenskega znakovnega jezika.