A. SPLOŠNI DEL
1. IZOBRAŽEVALNI PROGRAM
1.1 Ime izobraževalnega programa: MEHATRONIK OPERATER
1.2 Naziv poklicne izobrazbe: mehatronik operater/mehatroničarka operaterka
2. CILJI IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom, da:
- spoznajo sestavne dele, sklope, naprave in sisteme proizvodnih procesov,
- obvladajo diagnosticiranje, nastavljanje in osnovno vzdrževanje sestavnih delov, sklopov, naprav in sistemov v proizvodnih procesih,
- sodelujejo pri presoji o obrabljenosti in uporabnosti posameznih delov,
- spoznavajo pomen in cilje celovitega vzdrževanja in sistema kakovosti.
- poznajo skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih snovi in spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- spoznajo lastnosti in uporabo kovinskih in nekovinskih gradiv,
- pridobijo znanje o notranjem transportu in transportnih sredstvih ter vzdrževanju naprav v delavnici,
- obvladajo in razumejo osnovne zakonitosti v strojništvu in elektrotehniki,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike,
- znajo uporabiti osnovna znanja tehniškega dokumentiranja za komuniciranje in pripravo predlogov sprememb oziroma izboljšav,
- pridobijo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih ter uporabi merilnih in kontrolnih naprav, orodij in strojev,
- obvladajo različne postopke ročne, toplotne in strojne obdelave kovin in nekovin,
- razvijajo sposobnosti za kritično presojo in odgovorno ravnanje v delovnem okolju, humanost in poštenost ter spretnosti za skupinsko delo v kolektivu,
- obvladajo osnove informacijsko komunikacijske tehnologije, tako da znajo samostojno uporabljati uporabniške programe (urejevalnik teksta in preglednic, programi za vodenje strojev, diagnostičnih naprav, spremljanje proizvodnje oziroma dela),
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi in opremo za osebno varstvo,
- poznajo predpise in zakone o varstvu pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod (materialne škode oziroma telesne in duševne poškodbe delavcev),
- obvladajo metode in postopke racionalne rabe energije, materiala in časa ter poznajo postopke reciklaže,
- znajo uporabiti in narisati enostavne delavniške risbe strojnih delov in sestavne risbe manjših sklopov v skladu s standardizacijo ter izdelati in uporabiti tabele in diagrame,
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanje stroškov in kalkulacij,
- znajo organizirati lastno delo in izvajati samokontrolo,
- spoznavajo pomen in cilje organizacijske kulture,
- razumejo in uporabljajo strokovno terminologijo,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, ga nadzorovati in oceniti rezultate dela.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- strpna, humana, tolerantna in odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah.
3. TRAJANJE IZOBRAŽEVANJA
- Izobraževanje traja tri leta.
- Izobraževalni program je ovrednoten s 180 kreditnimi točkami (KT).
4. VPISNI POGOJI
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal:
- osnovnošolsko izobraževanje ali
- nižje poklicno izobraževanje ali enakovredno izobraževanje po prejšnjih predpisih.
5. OBVEZNI NAČINI OCENJEVANJA ZNANJA
Oznaka |
Splošnoizobraževalni predmeti
in strokovni moduli |
Ustno |
Pisno |
Izdelek oz. storitev |
Drugo |
P1 |
Slovenščina |
x |
x |
|
|
P2 |
Matematika |
x |
x |
|
|
P3 |
Tuji jezik |
x |
x |
|
|
P4 |
Umetnost |
|
|
x |
|
P5 |
Naravoslovje |
x |
|
|
|
P6 |
Družboslovje |
x |
|
|
|
P7 |
Športna vzgoja |
|
|
|
praktične naloge |
M1 |
Tehniško komuniciranje v poklicu |
|
|
x |
|
M2 |
Materiali in obdelave v poklicu |
|
|
x |
|
M3 |
Elementi konstrukcij |
|
|
x |
|
M4 |
Izdelava električnih tokokrogov |
|
|
x |
|
M5 |
Uporaba krmilnih naprav |
|
|
x |
|
M6 |
Priklopi električnih motorjev |
|
|
x |
|
M7 |
Mehatronski sistemi |
|
|
x |
|
M8 |
Proizvodni procesi |
|
|
x |
|
M9 |
Sestavljanje in preizkušanje mehatronskih sistemov |
|
|
x |
|
M10 |
Vzdrževanje in popravila mehatronskih sistemov |
|
|
x |
|
6. POGOJI ZA NAPREDOVANJE IN DOKONČANJE IZOBRAŽEVANJA
6.1. Pogoji za napredovanje
V višji letnik lahko napredujejo dijaki, ki so ob koncu šolskega leta pozitivno ocenjeni iz vseh splošnoizobraževalnih predmetov in strokovnih modulov letnika izvedbenega kurikula šole ter so opravili vse obveznosti interesnih dejavnosti in praktičnega usposabljanja z delom oziroma napredujejo po sklepu programskega učiteljskega zbora.
Za dijake z individualnimi učnimi pogodbami je za napredovanje iz drugega v tretji letnik pogoj opravljanje vmesnega preizkusa.
6.2. Pogoji za dokončanje
Za dokončanje izobraževanja in pridobitev izobrazbe mora dijak pridobiti pozitivno oceno pri:
- splošnoizobraževalnih predmetih,
- obveznih strokovnih modulih,
- izbirnih strokovnih modulih,
- odprtem delu kurikula.
Poleg tega mora opraviti:
- interesne dejavnosti,
- obveznosti pri praktičnem usposabljanju z delom,
- zaključni izpit.
Zaključni izpit obsega:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- izdelek oziroma storitev in zagovor.
7. NACIONALNE POKLICNE KVALIFIKACIJE
Izobraževalni program ne omogoča pridobitve nacionalnih poklicnih kvalifikacij.